|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jun 2012
Hvor: Bærum
![]() |
Sv: Flyshow i Oslo på lørdag
Veldig veldig veldig bra sagt. Var det på Bodø du var eller? |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nei, Ørlandet.
|
|
|
#45 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Husker ikke navn på flyet jeg nå, men er vel trolig det samme. Var vel samme showet der oppe som her nede.
|
|
|
#46 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
Å dra det at noen synes krigsfly brukt som underholdning er usmakelig, til at man synes nedslaktning av sivilbefolkning er supre saker - det er bare ufint.
|
|
|
#47 |
|
Fullverdig medlem
![]() |
Var nok samme type fly ja. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Fullverdig medlem
![]() |
Det synes jeg faktisk ikke, hun skrev at hun fikk en uggen følelse fordi disse flyene ble brukt til å bombe sivile i Libya og Afghanistan blant annet. Og da svarer jeg som sant er at alternativet til å ikke gå til aksjon i Libya ville vært et blodbad av dimmensjoner, minst like stort som det vi idag ser i Syria. Det var en nødvendighet for å stoppe nedslaktningen av sivile. Det må faktisk folk tåle å høre, for det er sannheten. |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Glamorøs
|
Sv: Flyshow i Oslo på lørdagStabæk; ting er ikke nødvendigvis sort/hvitt og det går faktisk an å ikke like nedslakting av sivile, samtidig som man ikke er negativ til militær angripen. Retorikken din er fullstendig tåpelig.
|
|
|
#51 |
|
Fullverdig medlem
![]() |
Men faktum er at hadde man ikke gjort en militær inngripen i Libya, så hadde blobadet der fått fortsette. Ghadaffi var på vei til å gjøre akkurat det samme som Assad regimet idag gjør i Syria. Militær inngripen var faktisk eneste mulighet til å stoppe blodbadet. Å tro noe annet er i beste fall særdeles naivt. |
|
|
|
|
|
#53 |
|
flisespikker
|
Man trenger ikke å være motstander av militær inngripen (hverken generelt eller i spesielle tilfeller) for å synes det er usmakelig å bruke krigsfly som underholdning. De to tingene har fint lite med hverandre å gjøre. Det finnes tilfeller der krig er uunngåelig, det finnes krigshandlinger som sett i den store sammenhengen er nødvendige og tjener et godt formål, men det betyr ikke at man trenger å ønske å feire dem eller å la seg underholde av dem.
|
|
|
#54 |
|
Fullverdig medlem
![]() |
Faktum er at hun misslikte at jagerflyene ble brukt blant annet i Libya. Og da finner jeg det helt på sin plass og faktisk si sannheten om hva som ville skjedd hvis man ikke hadde gjort det. Men sannheten er særs tung og svelge for enkelte. |
|
|
|
|
|
#55 |
|
intro
|
|
|
|
|
#56 |
|
flisespikker
|
Det hun sa var at hun ikke likte at jagerfly som var brukt i Libya ble brukt til underholdning, og at hun ikke syntes krig var noe å feire. Det er du som blander sammen her.
|
|
|
#57 |
|
Fullverdig medlem
![]() |
Flyene vi så her var forøvrig ikke brukt i Libya, ikke Eskil sin maskin og slettes ikke de franske maskinene som er uegnet som kampfly. |
|
|
|
|
|
#58 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
|
|
|
|
#59 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Jeg synes flyshow er fantastisk - i hine hårde dager da jeg bodde på Gardermoen var jo også flyselskapene med, siden de nå kom og landet og tok av innimellom. Tøft å se dem ta "bratt" av (med tomt fly, får vi håpe, det går temmelig rett opp), eller lande så kort de kunne og sånt for å vise seg for flyshowbivånerne :humre. |
|
|
|
|
|
#60 |
|
Fullverdig medlem
![]() |
For jeg er så piss lei folk som ikke evner å skjønne at kampfly er en nødvendighet. Vi bør faktisk være stolte av våre fly og flygere og den innsatsen de gjør og har gjort. |
|
|
|
![]() |
|
|