Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Flyshow i Oslo på lørdag

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-09-12, 01:06   #41
Stabæk_fan
Fullverdig medlem

Medlem siden: Jun 2012
Hvor: Bærum
Stabæk_fan har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Flyshow i Oslo på lørdag

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Jeg synes slike show er artige. Vi var på show tidligere i sommer, og der fikk vi ta de forskjellige flyene i nærmere øyesyn også. Endel fikk vi bare se utenfra, mens andre fikk vi gå ombord i. Vi var blant annet ombord i et amerikansk militærfly som fyller drivstoff til andre fly i lufta. Svær maskin, og mannskapet ombord forklarte villig vekk om flyets egenskaper.

Og selve flyshowet der ute var helt fantastisk å se. Det var alt fra nye og moderne jagerfly, til gode gamle slitere fra 2. verdenskrig. Og de ga oss en forrykende oppvisning.

At disse flyene har vært, og er, brukt i reell krig, det lar jeg ikke være noe hinder for vår entusiasme. Jeg ser heller ikke noe problem i at de bruker tid og penger på å vise seg frem litt. De må øve seg, så hvorfor ikke la allmenheten se på også? Det er mange flyentusiaster som elsker å se disse akrobatene i lufta.

Veldig veldig veldig bra sagt. Var det på Bodø du var eller?

Stabæk_fan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-12, 01:09   #42
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stabæk_fan, her.

Veldig veldig veldig bra sagt. Var det på Bodø du var eller?

Nei, Ørlandet.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-12, 01:12   #43
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var der en times tid. Det var et mareritt. :gammel og mengdehater:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-12, 01:16   #44
Stabæk_fan
Fullverdig medlem

Standard

Nei, Ørlandet.

Aha nei var selv i Bodø og der og kom vi ombord i en K7 Stratotanker.

Gammel 03-09-12, 01:35   #45
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Aha nei var selv i Bodø og der og kom vi ombord i en K7 Stratotanker.

Husker ikke navn på flyet jeg nå, men er vel trolig det samme. Var vel samme showet der oppe som her nede.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-12, 09:33   #46
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Og det var DU som bragte Libya inn her. DU skrev du syntes det var forferdelig, ja vel. Og da sier jeg som sant er, DU syntes tydligvis at Ghadaffi skulle fått fortsette nedslaktningen sin.

Å dra det at noen synes krigsfly brukt som underholdning er usmakelig, til at man synes nedslaktning av sivilbefolkning er supre saker - det er bare ufint.

Gammel 03-09-12, 10:27   #47
Stabæk_fan
Fullverdig medlem

Standard

Husker ikke navn på flyet jeg nå, men er vel trolig det samme. Var vel samme showet der oppe som her nede.

Var nok samme type fly ja.

Showet i Bodø og på Sola var nok betraktlig større enn det Ørlandet hadde. Selve flydelen på Ørlandet varte vel i 2 timer, mens det i Bodø og på Sola var flygning fra 10 til 17-18.

Gammel 03-09-12, 10:30   #48
Stabæk_fan
Fullverdig medlem

Standard

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Å dra det at noen synes krigsfly brukt som underholdning er usmakelig, til at man synes nedslaktning av sivilbefolkning er supre saker - det er bare ufint.

Det synes jeg faktisk ikke, hun skrev at hun fikk en uggen følelse fordi disse flyene ble brukt til å bombe sivile i Libya og Afghanistan blant annet. Og da svarer jeg som sant er at alternativet til å ikke gå til aksjon i Libya ville vært et blodbad av dimmensjoner, minst like stort som det vi idag ser i Syria. Det var en nødvendighet for å stoppe nedslaktningen av sivile. Det må faktisk folk tåle å høre, for det er sannheten.

Gammel 03-09-12, 10:45   #49
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Stabæk; ting er ikke nødvendigvis sort/hvitt og det går faktisk an å ikke like nedslakting av sivile, samtidig som man ikke er negativ til militær angripen. Retorikken din er fullstendig tåpelig.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-12, 10:47   #50
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Det var flott flyshow på Kjeller også tidligere i år.
Uten de franske flyene, med med mye annet.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-12, 10:50   #51
Stabæk_fan
Fullverdig medlem

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Stabæk; ting er ikke nødvendigvis sort/hvitt og det går faktisk an å ikke like nedslakting av sivile, samtidig som man ikke er negativ til militær angripen. Retorikken din er fullstendig tåpelig.

Men faktum er at hadde man ikke gjort en militær inngripen i Libya, så hadde blobadet der fått fortsette. Ghadaffi var på vei til å gjøre akkurat det samme som Assad regimet idag gjør i Syria. Militær inngripen var faktisk eneste mulighet til å stoppe blodbadet. Å tro noe annet er i beste fall særdeles naivt.

Gammel 03-09-12, 11:05   #52
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ok, jeg ser at du ikke skjønner hva vi snakker om i det hele tatt, og gir opp å prøve å få deg til å forstå.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-12, 11:10   #53
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men faktum er at hadde man ikke gjort en militær inngripen i Libya, så hadde blobadet der fått fortsette. Ghadaffi var på vei til å gjøre akkurat det samme som Assad regimet idag gjør i Syria. Militær inngripen var faktisk eneste mulighet til å stoppe blodbadet. Å tro noe annet er i beste fall særdeles naivt.

Man trenger ikke å være motstander av militær inngripen (hverken generelt eller i spesielle tilfeller) for å synes det er usmakelig å bruke krigsfly som underholdning. De to tingene har fint lite med hverandre å gjøre. Det finnes tilfeller der krig er uunngåelig, det finnes krigshandlinger som sett i den store sammenhengen er nødvendige og tjener et godt formål, men det betyr ikke at man trenger å ønske å feire dem eller å la seg underholde av dem.

Gammel 03-09-12, 11:13   #54
Stabæk_fan
Fullverdig medlem

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ok, jeg ser at du ikke skjønner hva vi snakker om i det hele tatt, og gir opp å prøve å få deg til å forstå.

Faktum er at hun misslikte at jagerflyene ble brukt blant annet i Libya. Og da finner jeg det helt på sin plass og faktisk si sannheten om hva som ville skjedd hvis man ikke hadde gjort det. Men sannheten er særs tung og svelge for enkelte.

For som sagt faktum, lik det eller ikke. Hadde vi ikke angrepet Libya så hadde vi sett en nedslaktning minst like ille som den vi ser i Syria i dag. Og bombe Libyske soldater til helvete er ikke å drepe sivile. Det er å utslette legetime militære mål.

Gammel 03-09-12, 11:13   #55
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg var der en times tid. Det var et mareritt. :gammel og mengdehater:

Neste gang det er flyshow på Kjeller, skal jeg sørge for å reise bort. Jeg kan ikke tenke meg noe mer gjennomført meningsløst (eller bråkete ).

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-12, 11:16   #56
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Faktum er at hun misslikte at jagerflyene ble brukt blant annet i Libya.

Det hun sa var at hun ikke likte at jagerfly som var brukt i Libya ble brukt til underholdning, og at hun ikke syntes krig var noe å feire. Det er du som blander sammen her.

Gammel 03-09-12, 11:24   #57
Stabæk_fan
Fullverdig medlem

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det hun sa var at hun ikke likte at jagerfly som var brukt i Libya ble brukt til underholdning, og at hun ikke syntes krig var noe å feire. Det er du som blander sammen her.

Flyene vi så her var forøvrig ikke brukt i Libya, ikke Eskil sin maskin og slettes ikke de franske maskinene som er uegnet som kampfly.

Og hun skrev at hun reagerte på at de bombet sivile mål i Libya og Afghanistan, det er faktisk feil, de ble brukt til å bombe legitime militære mål, som faktisk var helt nødvendig.

Og jeg kommer med rette til å stå på mitt intill hun eventuelt kommer her og sier at det ikke var bombingen som sådan hun var imot. Intill hun eventuelt sier det, så står mine ord med rette.

Gammel 03-09-12, 11:29   #58
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og jeg kommer med rette til å stå på mitt intill hun eventuelt kommer her og sier at det ikke var bombingen som sådan hun var imot. Intill hun eventuelt sier det, så står mine ord med rette.

/

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-12, 11:31   #59
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Neste gang det er flyshow på Kjeller, skal jeg sørge for å reise bort. Jeg kan ikke tenke meg noe mer gjennomført meningsløst (eller bråkete ).

Jeg synes flyshow er fantastisk - i hine hårde dager da jeg bodde på Gardermoen var jo også flyselskapene med, siden de nå kom og landet og tok av innimellom. Tøft å se dem ta "bratt" av (med tomt fly, får vi håpe, det går temmelig rett opp), eller lande så kort de kunne og sånt for å vise seg for flyshowbivånerne :humre.

Og jeg er vokst opp som natounge, flyforsvarsbarn, generaldatter, flyplassgjenganger, og hadde det ikke vært for "krig i verden" hadde det ikke vært noen rakettutvikling og styrkeshowoff med astronauter på månen på 60-tallet heller, og ergo hadde jeg vært jobbløs i ytterste konsekvens . Så den ganske blånne delen av meg velger å ikke gå inn i denne diskusjonen med annet enn et whoa! Det er tøft med spissteknologi, og ikke minst piloter, som utfordrer de fysiske grensene!!!
Resten av polemikken rundt poenget med et norsk Forsvar, og krig og fred og norsk inngripen og overvåking og ubåter og våpen og sånt har vært et tema rundt middagsbordet siden jeg kunne snakke og utfordre min far på det, tro dere meg . Så den ballen tar jeg ikke opp her inne

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-12, 11:32   #60
Stabæk_fan
Fullverdig medlem

Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

/

For jeg er så piss lei folk som ikke evner å skjønne at kampfly er en nødvendighet. Vi bør faktisk være stolte av våre fly og flygere og den innsatsen de gjør og har gjort.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:16.