|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
| Se resultatene: Hvordan sikrer du barna i bilen | |||
| Aller aller strengeste krav (bakovervendt til barnet har vokst ut av alle de bakovervendte setene) |
|
43 | 38,39% |
| Bakovervendt til 18 kg og bilstol til 36 kg |
|
64 | 57,14% |
| Bakovervendt til 9 kg og bilpute til 135 cm |
|
3 | 2,68% |
| Bilens belter |
|
2 | 1,79% |
| Bilsikring?? |
|
0 | 0% |
| Deltakere: 112. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Tidsklemma
|
Sv: Barnesikring i bilJeg svarte alternativ 2 selv om det ikke stemmer helt. Storebror ble snudd da han var 3 1/2 år av praktiske årsaker. Nå sitter han i beltestol. Lillebror er nå straks 2 år og sitter bakovervendt.
|
|
|
|
#42 |
|
Shake it out!
|
Sv: Barnesikring i bilJeg svarte bakovervendt til 9 i og pute til 135 cm, som vel var det som stemte mest med hva vi har gjort. 7-åringen sitter enda i stol, 12-åringen satt på pute til hun var 11. Minstemannsatt bakovervendt til han var 2, da ble han snudd fordi han bare ble bilsyk.
|
|
|
#43 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnesikring i bilDe to yngste snudde jeg nå for noen uker siden. Lillesøster er 5 1/2 og Lillebror blir 4 til uka. Nå sitter de i beltestoler. |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Lett rørt
|
Sv: Barnesikring i bilEldste ble snudd når han var 4 år og 4 mnd. Nummer to ble snudd når han var 4 år og 2 mnd. Disse sitter nå i beltestoler. Minste sitter bakovervendt og det kommer han til og gjøre til han er minst 4 år.
|
|
|
#45 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Barnesikring i bilVi sikrer ganske strengt. Junior satt bakover til han var 4,5 år, da snudde vi ham til beltestol pga Lille måtte ha større bakoversete og det ble så dårlig plass for mannen min i førersetet med to bakoverseter. Lille er 2,5 og sitter fremdeles bakover, og det skal hun gjøre lenge enda.
|
|
|
#46 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Sv: Barnesikring i bilForsøker å gjøre det så strengt vi kan, men snur nok før noen pga store barn. Snart toåringen min veier 16 kilo allerede, og snart sjuåringen er 137 cm høy, så de er litt utenfor normalen ifh til størrelse. Snupsen sitter i beltestol og Rusket i bakovervendt TWE pr nå.
|
|
|
#47 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Barnesikring i bilVi sikrer ganske strengt og er opptatt av at de skal sitte bakovervendt så lenge som mulig. Vi har bevisst valgt bilstoler som er lange i ryggen og kan brukes bakovervendt til 25 kg slik at de kan brukes lenge.
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye. 2008 - 2011 - 2013 Sist redigert av Myria : 04-09-12 kl 14:00. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Barnesikring i bilEldste satt bakovervendt til rett før 6-årsdagen. Jeg hadde nok foretrukket om han satt bakovervendt lenger, men da flyttet minsten ut av babysetet og trengte mer plass, samtidig som jeg ikke lenger kunne sitte så rett i ryggen. Og han var tross alt nesten 6 år.
|
|
|
|
#49 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Barnesikring i bilJeg krysset av på alternativ 2 selv om guttene har vært et par kilo under ved snuing (små lette gutter). De har begge vært ca 4-4,5 ved overgang til beltestol. Lillebror satt lenger bakover enn storebror, og lillesøster kommer til å sitte enda litt lenger. Tidene (åpplysning og stolene) har forandret seg på de 8 årene jeg har vært mamma.
|
|
|
#50 |
|
er her
|
Sv: Barnesikring i bilJeg svarte første alternativet, men helt sant er det vel ikke. Jeg har snudd gutta når de har blitt 17,5 kg ca. Det var ved 3,5 års alderen tror jeg, kjøpte ikke nye sete som kunne være bakovervendt til 25 kilo, så her hadde jeg forbedringspotensial. Vesla har derimot fått sete som går til 25 kilo bakovervendt, så hun kan sitte i det til hun vokser ut av det, som jeg da vil tro er lenger enn gutta gjorde i sitt.
Jeg fikk bilsikringsbrosyre på helsestasjonen, Både med vesla og Minsten, usikker på om jeg fikk det med Størsten.
|
|
|
|
#51 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Sv: Barnesikring i bilVår 3,5 åring sitter fortsatt bakovervendt og kommer nok til å gjøre det en stund til enda. Men angrer på at vi kjøpte Besafe, for det er det ikke veldig god plass i når de begynner å nærme seg meteren.
|
|
|
#52 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Barnesikring i bilJeg tror vi snudde dem rundt 2 årsalderen, om ikke før. Husker ikke helt hva de veide da. Nå sitter niåringen i sete mens tolvåringen bare har bilbelte. De sitter i baksetet,da. |
|
|
|
|
|
#53 |
|
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnesikring i bilMellomting mellom de to øverste. Bakovervendt så lenge det går rent praktisk (han er 23 kg og 5 år og ble snudd etter ferien selv om han enda passer i Britax TWE) og deretter beltestol til de vokser ut av den.
|
|
|
#54 |
|
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnesikring i bil
Det er allerede kommet.
|
|
|
#55 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Barnesikring i bilJunior er 4,5 og sitter i beltestol. Han fikk den da han passerte femten kilo tror jeg. Sittet i beltestol en god stund nå og husker ikke helt når vi snudde. Da han var tre år kanskje? |
|
|
|
|
|
#56 |
|
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
Sv: Barnesikring i bilEldste ble snudd da han var nesten 3. Han sitter nå i beltestol. Lillebror er i bakovervendt bilstol og det skal han være til vi må snu den. Skal sies at jeg har store barn. Eldste er 18,5kg og 107cm.
|
|
|
#57 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Barnesikring i bilJeg har store barn også. Minste er 10,5kg og 75cm lang, mens eldste rundet 18kg og 98cm når han var 2år, men han satt bakover til han var nesten 5 like vel. Han kunne forsatt sitte i TWE når vi snudde han men sete måtte kastes og vi kjøpte ikke nytt da. |
|
|
|
|
|
#58 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Sunnhordland
![]() |
Sv: Barnesikring i bilBegge satt bakovervendt til de var 4 år.
|
|
|
#59 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Barnesikring i bilYngste sitter enda bakovervendt og skal gjøre det lenge enda. Han er 4 om et par uker. Det er lenge til han blir 18 kg.
|
|
|
#60 |
|
Erfaren
Medlem siden: Apr 2012
![]() ![]() |
Sv: Barnesikring i bilMellomting mellom alternativ 1 og 2. Bakovervendt så lenge det har vært praktisk mulig. Eldste var 5 år 10 mnd da han ble snudd - ca 20 kg og 116 cm. |
|
|
|
![]() |
|
|