Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Er det riktig å ta Utøya tilbake?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-09-12, 19:05   #22
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Er det riktig å ta Utøya tilbake?

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Skjer det en togulykke skal man ikke lenger bruke den togbanen. Skal vi måtte bygge ny vei hver gang noen dør tragisk i en bilulykke. Jeg kan love deg at for de pårørende er åstedene like såre og vond.

Jeg syns ikke man skal bygge campingplass eller festlokale der Auschwitz står igjen som et minne om massedrap i dag. Selv ikke nå, mange tiår etter. Og jeg syns ikke det er greit å etablere Utøya igjen som et sted for latter og glede. Jeg vet ikke om det er greit i fremtiden, men så tidlig som dette så er det rett og slett hensynsløst.

Det er hensynsløst overfor de etterlatte. Og enda mye verre - det er sterkt ekskluderende for de overlevende som ikke er superhelter. De som sitter rundt i landet og ikke har skrevet bøker, stått frem på tv, gått videre - de som sliter. De kan ikke reise på noen leir på Utøya. Så skal leiren være på Utøya så får bare de sterkeste sterke av de overlevende komme på sommerleir med partiet sitt.

Det lukter lite av den fellesskapstanken jeg tror AUF ser for seg at de bedriver nå. Tvert om - det er den sterkestes overlevelse. Og resten får synke eller svømme etter egne evner - bokstavelig talt.

Og hva søren er den der stiplede linja i vannet?

Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:48.