Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Har du blitt kalt "pen" noen gang?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Se resultatene: Er du blitt kalt "pen" noen gang?
ja, flere ganger 193 86,16%
ja, en gang eller to 16 7,14%
nei, og det bryr meg heller ikke 4 1,79%
nei, og det er faktisk litt sårt 7 3,13%
ostepølse 4 1,79%
Deltakere: 224. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-09-12, 09:30   #21
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du blitt kalt "pen" noen gang?

Mannen min sier det. Ellers har jeg alltid fått høre at jeg har pene øyne.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 09:31   #22
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Bortsett fra av mannen, som stort sett sier fin i stedet for pen (men mener det samme), er det vel ikke så veldig ofte folk bruker pen om meg. Søt, fin, sexy og sånn funker det og. Som tenåring var jeg nok litt sår fordi jeg ikke ble oppfattet som en av de pene, men sånt går gudskjelov over. Jeg synes jeg er ganske fin sjøl også, men pen er ikke et ord jeg egentlig bruker om noen, tror jeg.

Gammel 09-09-12, 09:32   #23
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ok, nå kom jeg på at her i vår hadde vi en gammel kunde med stokk som syns det var så bra at jobben min hadde ansatt sånn "ung, pen dame" siden sist han var innom. That would be me. :48:

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 09:37   #24
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nei, det er sjelden, bortsett fra mannen. Jeg har blitt kalt søt mange ganger, men ikke pen. Er ikke pen, objektivt sett, bare helt alminnelig.

Gammel 09-09-12, 09:44   #25
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Nå får jeg stram beskjed av moren min hvis hun hører meg si til datteren min at hun er pen.

Hehe, jeg også. Helt latterlig, og det sier jeg til henne. Mine døtre er veldig pene etter rent objektive standarder og jeg synes det er mer enn greit å si til dem og om dem at de er skikkelig skjønne.

Hun er redd de skal tro de ER noe, og jeg har sagt at er det noe jeg ønsker, så er det jenter som tror de ER noe. Min mor tror at dersom man tror man ER noe så er man nødvendigvis slem mot andre og hever seg på andres bekostning. Og at verden, som er svart hvit og full av enkle kategorier, består av følgende ligninger: Pen = dum, pen = slem, selvsikker = slem osv.

Gammel 09-09-12, 09:44   #26
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Ok, nå kom jeg på at her i vår hadde vi en gammel kunde med stokk som syns det var så bra at jobben min hadde ansatt sånn "ung, pen dame" siden sist han var innom. That would be me. :48:

kunden din og er enig med ham!

Jeg har ikke et utseende som roper "pen" når folk ser meg. Jeg får høre det av mannen min ganske ofte og jeg har hørt det på FP når bilder flashes.
Jeg har forresten også hørt enkelte ting på jobb, men jeg er nok generelt en person som heller får komplimenter på det jeg gjør enn på hvordan jeg ser ut.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 09:48   #27
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nei, ikke som jeg kan huske. Hvorfor skulle de det?

(Foreldre og mann teller ikke, de er ikke objektive.)

Sist redigert av Éowyn : 09-09-12 kl 09:58.
Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 09:50   #28
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det har jeg hørt, flere ganger. Jeg tror jeg er helt normalt pen.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 09:52   #29
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Kjærester, søstre og venner har sagt det. Og hvis jeg legger ut bilder her inne.
Men det er ikke noe som blir sagt i tide og utide. Det er ikke sånn at folk sukker henført når jeg går forbi.

Jeg håper du husker feil. Jeg håper kjæreste eller foreldre eller noen har sagt at du er pen. Det er godt å høre det, selv om det ikke kommer fra noen med en objektiv mening.

Jeg gjør faktisk ikke det. Jeg har en mann som.ikke akkurat sløser med superlativene, for å si det mildt. Mamsen er nok litt av den gamle skolen hun også, og har aldri sagt at jeg er pen. Men sier det mye om ungene mine heldigvis.
Jeg er ikke blind, jeg VET at jeg ikke er noe å hvile øynene på....men det hadde bare vært godt EN gang å få høre et spontant "å du var pen!" *vet det aldri vil skje*

Gammel 09-09-12, 09:55   #30
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker ikke ordet pen når jeg snakker, tror jeg. Jeg sier stort sett fin, tror jeg. Og det kan jeg bruke om alt. Ansikt/klær/væremåte osv.

Jeg er litt upresis i komplimentene mine.

Sier du/dere ofte at folk er pene? Til dem?

Gammel 09-09-12, 09:59   #31
Puslingen

Puslingen sin avatar

Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det har eg høyrt fleire gongar. Er vel normalt pen meiner eg sjølv, men smiler mykje. Kanskje det har noko å sei?

Gammel 09-09-12, 10:04   #32
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her vi bor er det sjelden ordet pen blir brukt muntlig, her er det mer naturlig å omtale noen som fin.

Men jeg har blitt omtalt som både pen og fin, uten at jeg er spesielt vakker. Ingen fotomodell i alle fall. Jeg er rett og slett ganske vanlig, men det er jo selvsagt hyggelig at noen synes jeg er pen.

I følge mannen er jeg kjempepen, men han er ganske objektiv. Eller kanskje det er det han ikke er.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 10:04   #33
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker ikke ordet pen når jeg snakker, tror jeg. Jeg sier stort sett fin, tror jeg. Og det kan jeg bruke om alt. Ansikt/klær/væremåte osv.

Jeg bruker ofte "fin" og sjeldent "pen".
Jeg bruker noen ganger ordet "vakker" og "nydelig".

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 10:05   #34
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Jeg sier ofte det ja. Som i form av "du er jo så pen!" Fin føler jeg har en litt annen betydning enn pen, men det kan være dialekten som gjør.

Gammel 09-09-12, 10:06   #35
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet ikke om akkurat ordet "pen" har blitt brukt, men vakker og nydelig hører jeg en del.

Jeg merker meg at jeg har tilbragt 5 uker av mitt liv i USA, og har vel fått nesten 50 % av komplimenter for utseende fra vilt fremmede mennesker der. Amerikanere er generelt noe mer frittalende.

Jeg fikk svært sjelden komplimenter for noe som helst av foreldrene mine, så jeg gir nok ungene mine en overdose.

Gammel 09-09-12, 10:07   #36
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Puslingen, her.

Det har eg høyrt fleire gongar. Er vel normalt pen meiner eg sjølv, men smiler mykje. Kanskje det har noko å sei?

Det tror jeg ikke...jeg ble nemlig kalt 'humørsprederen' på min gamle jobb, men aldri pen (eller fin).

Gammel 09-09-12, 10:08   #37
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Aldri blitt kalt pen, men veldig få av de jeg omgås har ordet pen i sin dialekt. Fin har jeg blitt kalt mange ganger.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 10:09   #38
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Amerikanere er veldig rause med komplimenter ja. Den biten savner jeg, det å gå ute og få komplimenter fra fullstendig ukjente mennesker. Det gjorde dagen en del hakk lysere, faktisk.

Gammel 09-09-12, 10:11   #39
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her inne så.

Men aldri av mannen, og det er i grunn litt sårt. Han klarer ikke si at jeg er fin eller søt heller.

Men selv har jeg aldri sett på meg selv som pen heller. Og er nok ikke sånn typisk pen som får kommentar på det. Men kan få kommentar på hår, klær og slike ting. Og at jeg ha pene øyne.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 10:12   #40
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Amerikanere er veldig rause med komplimenter ja. Den biten savner jeg, det å gå ute og få komplimenter fra fullstendig ukjente mennesker. Det gjorde dagen en del hakk lysere, faktisk.

Hehe, ja. Aldri fått så mange kommentarer evner som da jeg var der. Mest å håret.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:33.