Sv: Har du blitt kalt "pen" noen gang?
Opprinnelig lagt inn av Skjevo, her.
Det som er sikkert, er at jo finere jeg føler meg, jo mer oppfatter jeg det som at omverdenen synes jeg er fin. Mulig det er selvbedrag og selvdigging, men det funker for meg. 
Det er jo faktisk ikke rart, og det stemmer helt sikkert. Det er jo som regel slik at folk legger mer merke til en person som utstråler selvsikkerhet (som man jo ofte gjør om man selv føler seg fin/bra) enn en som ikke gjør det.
Jeg tror egentlig, slik flere andre i denne tråden påpeker, at det å være pen går ut på mer enn bare å ha pene/rene trekk, pent hår, "perfekt" kropp osv. Det er trekk ved ens personlighet som skinner gjennom og gjør en til en pen person. I alle fall når man ikke lengre er 14 år.
Jeg har selv til gode å ha noen rundt meg som jeg ikke kan finne noe ved som jeg synes er vakkert/pent/flott. Rart det der, hvordan man ser bra ting både utseendemessig og personlighetsmessig hos alle andre, men ikke hos en selv. Selvkritisk sans kan være en god ting det, men man burde kanskje forsøke å finne en mellomting....?