|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Bonus for jobbing i ferie, går den i egen lomme eller fellespott? | |||
| Det er jeg som har jobbet, jeg fortjener de ekstra kronene selv. |
|
5 | 3,23% |
| Det er jeg som har jobbet, men jeg kan nok dele litt. |
|
10 | 6,45% |
| Det meste går i felles pott, men da forventer jeg mye goodwill fra partneren for det. |
|
7 | 4,52% |
| Alt går i felles pott, selvsagt! Og jeg forventer ingenting i retur |
|
88 | 56,77% |
| Kjøper noe fint til partneren, resten går til felles pott. |
|
3 | 1,94% |
| Får aldri bonus/brokkoli |
|
42 | 27,10% |
| Deltakere: 155. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jobbonus - går den til deg selv eller hele familien?
Å, la oss ta en lærardiskusjon!
|
|
|
|
#42 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Dont`t go there... Vi avspaserer overtiden, mener det har vært nevnt i en diskusjon eller to, men De er kanskje ny her? |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jobbonus - går den til deg selv eller hele familien?Felles økonomi og alt det der, men jeg bruker å bruke bittelitt på meg selv.
|
|
|
#44 |
|
Borte
|
Sv: Jobbonus - går den til deg selv eller hele familien?Litt privatundervisning mens man avspasserer eller som en morsom helgejobb kan dere vel få til? Eller noe annet gøy om dere er lei av å undervise? Telefonsalg er ofte bonusbasert.
|
|
|
#45 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Jobbonus - går den til deg selv eller hele familien?Sambo er lærer. Men siden han har så mye ferie/avspassering, så kan han tjene ekstra penger de periodene vi andre jobber og sliter, mens lærere bare sløver og daffer.
|
|
|
#46 |
|
kamerat
|
Sv: Jobbonus - går den til deg selv eller hele familien?Ingen av oss får bonus, men begge har ekstrainntekter fra forskjellige småjobber iblant. De går rett i fellespotten, vi har veldig felles økonomi. Begge har lov til å bruke penger på morsomme ting til seg selv.
|
|
|
#47 |
|
Passiv
|
Sv: Jobbonus - går den til deg selv eller hele familien?Jeg har store inntekter ut over grunnlønna mi. Jeg bestemmer over alle de pengene jeg tjener helt selv og helt alene. Både grunnlønn og ekstra. |
|
|
|
#48 |
|
|
Sv: Jobbonus - går den til deg selv eller hele familien?Jeg får heller ikke bonus i den vanlige jobben. |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Øyboer
Sv: Jobbonus - går den til deg selv eller hele familien?Jeg får ikke noe ekstra og overtiden gir ikke store summene i mitt yrke. |
|
|
|
|
|
#50 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Sv: Jobbonus - går den til deg selv eller hele familien?Økonomi er en felles ting i et parforhold.
|
|
|
#51 |
|
Passiv
|
Nei, det er det da virkelig ikke. Det er frivillig om man vil ha felles økonomi i et parforhold eller ikke. |
|
|
|
#52 |
|
Ferdiglada
Eg fortelle aldri mine barn at eg har fått bonus. Eller fått igjen på skatten. Eller kva eg tjene for den del. Eg tenker at så lenge dei oppleve at vi har ok økonomi treng dei virkelig ikkje vite kva pengar eg har i banken?
|
|
|
|
#54 |
|
Etylbarbital
Sv: Jobbonus - går den til deg selv eller hele familien?Bonus som jeg har fått og mannen har fått har vært særeie. Ingen av bonusutbetalinger har vært kompensasjon for dårlig jobb-/familiebalanse og familieøkonomien er bra, så bonus blir typisk øremerket materialisme etter egen preferanse. Det betyr ikke at den andre ikke nødvendigvis får gleden av bonusen, men jeg bruker bonusen min på det jeg vil og motsatt.
|
|
|
#55 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Vi har det også sånn, men her spør jeg hvis jeg skal kjøpe noe dyrt. Det er fordi jeg ikke følger med på økonomien overhodet, og det er teit å bruke 5000 på en veske dersom vi har 2000 igjen til mat den måneden. Vi har ikke råd til at jrg bare kan gå og kjøpe meg noe dyrt sånn uten videre. |
|
|
|
|
|
#56 |
|
Endelig mamma
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#57 |
|
tankefull
|
Sv: Jobbonus - går den til deg selv eller hele familien?Dersom mannen hadde jobbet mye ekstra, noe som ville ført til mye ekstraarbeid for meg, både med barn og hjem, så hadde jeg sett det som en selvfølge at de ekstra pengene var felles. Jeg hadde blitt skikkelig gretten om han skulle holdt de pengene for seg selv. |
|
|
|
|
|
#58 |
|
Epikur
|
Sv: Jobbonus - går den til deg selv eller hele familien?Vi holder ungene, eller eldste i allefall, ganske godt orientert om familieøkonomien. Hun har ikke vondt av å vite at det blir havregrøt en uke fordi vi prioriterte noe råflott, at vi sparer til noe eller fikk en plutselig stor utgift.
|
|
|
#59 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Ja, det var derfor jeg la inn det innlegget. Jeg er nemlig egentlig et nettroll som bare vil forpeste alle mulige tråder med å dra inn lærerenes vilkår. |
|
|
|
|
|
#60 |
|
can-jur
|
Attått næring heter det
|
|
![]() |
|
|