Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Jobbonus - går den til deg selv eller hele familien?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Bonus for jobbing i ferie, går den i egen lomme eller fellespott?
Det er jeg som har jobbet, jeg fortjener de ekstra kronene selv. 5 3,23%
Det er jeg som har jobbet, men jeg kan nok dele litt. 10 6,45%
Det meste går i felles pott, men da forventer jeg mye goodwill fra partneren for det. 7 4,52%
Alt går i felles pott, selvsagt! Og jeg forventer ingenting i retur 88 56,77%
Kjøper noe fint til partneren, resten går til felles pott. 3 1,94%
Får aldri bonus/brokkoli 42 27,10%
Deltakere: 155. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-09-12, 15:51   #61
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jobbonus - går den til deg selv eller hele familien?

Ingen av oss har bonus. Vi får en del ekstra utbetalinger (overtid, vakt etc) men det regnes som felles penger. Det synes jeg er helt rimelig. Når mannen min har vakt, jobbe jeg mer hjemme (noen må jo gjrøre tingene der også)

Gammel 10-09-12, 15:51   #62
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jobb bonus - går den til deg selv eller hele familien?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Vi har helt felles økonomi, bonus ikke noe unntak.

Sånn har vi det også.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-12, 15:54   #63
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gubben er for tiden "ute" og jobber, hvilket overlater hele familiekabalen til meg, i tillegg til den 150% stillingen jeg jobber. Jeg synes jeg ser at han mente de ekstra pengene skulle i hans lomme

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-12, 15:54   #64
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-12, 16:01   #65
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har alltid hatt fullstendig felles økonomi. Da jeg fikk en solid slump penger i arv gikk det inn i fellespotten uten at jeg brukte en kalori på å tenke at det var dumt. Det eneste jeg sa var vel at hvis vi skulle gå fra hverandre i framtiden en gang, så vil jeg at studielånet mitt skal ut av verden. En bonus hadde gått til fellespotten den også.

Gammel 10-09-12, 16:07   #66
Unicorn
Står på egne ben

Unicorn sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
Unicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populær
Standard

Bonus?? Hva er det??

Gammel 10-09-12, 16:13   #67
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Vi holder ungene, eller eldste i allefall, ganske godt orientert om familieøkonomien. Hun har ikke vondt av å vite at det blir havregrøt en uke fordi vi prioriterte noe råflott, at vi sparer til noe eller fikk en plutselig stor utgift.

Det ligger mye luksusfelle i å late som om alt er greit, skåne noen fra sannheten eller ikke prioritere.

DEN veien er eg heilt enig i at ungane skal få vite. Det eg ikkje ser poenget er derimot dei ekstra pengane som kjem inn.

Gammel 10-09-12, 16:14   #68
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Sambo er lærer. Men siden han har så mye ferie/avspassering, så kan han tjene ekstra penger de periodene vi andre jobber og sliter, mens lærere bare sløver og daffer.
Så han jobber ekstra.

Gym-eller mattelærer, da?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Attått næring heter det

Strengt tatt heter det attåtnæring.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-12, 16:17   #69
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Gym-eller mattelærer, da?

Strengt tatt heter det attåtnæring.

Der ser du, du har en nisje. Du kan drive rettskrivnisng opplæring på kveldstid, eller når du har avspasering.

Gammel 10-09-12, 16:18   #70
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Der ser du, du har en nisje. Du kan drive rettskrivnisng opplæring på kveldstid, eller når du har avspasering.

50 kroner, takk!
(Jeg har bare gjort deg oppmerksom på feilen, du må selvsagt selv finne ut hvordan det skrives. )

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-12, 16:21   #71
Magnolia
Stiv

Magnolia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Mannen får som regel årlig bonus utbetalt, denne er hans egen. Denne får han for resultater oppnådd i ordinær arbeidstid, så det ligger ikke noe stort ekstra "offer" bak. Om han hadde jobbet mye overtid og/eller i ferier for deretter å få en stor utbetaling, ville det fortsatt vært hans egen. Jeg hadde imidlertid satt pris på å få nyte godt at pengene, det være seg felles opplevelser eller noe kun til meg.

Gammel 10-09-12, 16:22   #72
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Alle andre kan forresten ikke jobbe ekstra sånn uten videre (bare siden det er nevnt). Jeg har ikke lov å ta ekstrajobb eller starte firma uten at det er godkjent av arbeidsgiver.

Ikke noe freelancing for konkurrerende trosretninger, altså?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-12, 16:22   #73
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

50 kroner, takk!
(Jeg har bare gjort deg oppmerksom på feilen, du må selvsagt selv finne ut hvordan det skrives. )

Gammel 10-09-12, 16:25   #74
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Alle andre kan forresten ikke jobbe ekstra sånn uten videre (bare siden det er nevnt). Jeg har ikke lov å ta ekstrajobb eller starte firma uten at det er godkjent av arbeidsgiver.

Det har ikke jeg heller lov til, men det betyr jo ikke at det ikke er mulig, bare at jeg må klarere det med arbeidsgiver først. Og med mindre det er snakk om konkurrerende virksomhet (hva nå det skulle være ) tror jeg nok bestemt jeg ville få lov.

Gammel 10-09-12, 16:26   #75
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Vi har ikke helt felles økonomi, men vi snakker allikevel om alt som skal brukes penger på av en viss størrelse. Hadde mannen ville brukt bonus eller overtidspengene bare på seg selv så hadde jeg blitt litt forundret. Inntekt er inntekt og det spiller ingen rolle om det er overtid eller ordinær lønn.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-12, 16:28   #76
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her også. Men jeg har kjøpt meg noe dyrt i forbindelse med bonusutbetaling som påskudd for at jeg fikk bonus. Men alt i alt går det fra felles pott.

Gammel 10-09-12, 16:32   #77
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har helt felles økonomi og jeg tror ikke at det faller noen av oss inn å ha "egne" penger.

Ingen av oss har yrker der bonuser forekommer, men jeg har i tidligere jobber av og til hatt overtidsbetaling. Det har gått inn i felleskassen.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-12, 16:33   #78
Plipp
Getting in tune

Plipp sin avatar

Plipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Dere kan da vel jobbe ekstra, dere, som alle andre.

Hehe, den var litt naiv.
"Alle andre" kan ikke jobbe ekstra. I min jobb ( kommune ) ha vi fire timer i uka som kan brukes utenom planlagt tid. Den tiden Brukes til alt det vi ikke rekker innenfor planlagt tid og overtid skal helst ikke forekomme.
Det er i tillegg ikke praktisk mulig for meg å jobbe "ekstra", siden vi da ikke hadde hatt noen til å ta seg av unger og hus når mannen er ute på en av sine utallige reiser.

Gammel 10-09-12, 16:40   #79
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Jobbbouns.

:kommunalt tilsett:

Mannens bonus er ikkje øyremerka noko som helst, men går typisk med i feriepotten.

Gammel 10-09-12, 16:42   #80
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Plipp, her.

Hehe, den var litt naiv.
"Alle andre" kan ikke jobbe ekstra. I min jobb ( kommune ) ha vi fire timer i uka som kan brukes utenom planlagt tid. Den tiden Brukes til alt det vi ikke rekker innenfor planlagt tid og overtid skal helst ikke forekomme.
Det er i tillegg ikke praktisk mulig for meg å jobbe "ekstra", siden vi da ikke hadde hatt noen til å ta seg av unger og hus når mannen er ute på en av sine utallige reiser.

Eller så kan du gjøre som de selvstendignæringsdrivende med dårlig lønn, jobbe hele ferien, ALLE helger, alle helligdager og ta med ungene på jobb på kveldstid.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:03.