|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Bonus for jobbing i ferie, går den i egen lomme eller fellespott? | |||
| Det er jeg som har jobbet, jeg fortjener de ekstra kronene selv. |
|
5 | 3,23% |
| Det er jeg som har jobbet, men jeg kan nok dele litt. |
|
10 | 6,45% |
| Det meste går i felles pott, men da forventer jeg mye goodwill fra partneren for det. |
|
7 | 4,52% |
| Alt går i felles pott, selvsagt! Og jeg forventer ingenting i retur |
|
88 | 56,77% |
| Kjøper noe fint til partneren, resten går til felles pott. |
|
3 | 1,94% |
| Får aldri bonus/brokkoli |
|
42 | 27,10% |
| Deltakere: 155. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Leser
|
Sv: Jobbonus - går den til deg selv eller hele familien?Ingen av oss har bonus. Vi får en del ekstra utbetalinger (overtid, vakt etc) men det regnes som felles penger. Det synes jeg er helt rimelig. Når mannen min har vakt, jobbe jeg mer hjemme (noen må jo gjrøre tingene der også)
|
|
|
#62 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Jobb bonus - går den til deg selv eller hele familien?
Sånn har vi det også.
|
|
|
#63 |
|
can-jur
|
Sv: Jobbonus - går den til deg selv eller hele familien?Gubben er for tiden "ute" og jobber, hvilket overlater hele familiekabalen til meg, i tillegg til den 150% stillingen jeg jobber. Jeg synes jeg ser at han mente de ekstra pengene skulle i hans lomme
|
|
|
|
#65 |
|
Ekvilist
|
Sv: Jobbonus - går den til deg selv eller hele familien?Vi har alltid hatt fullstendig felles økonomi. Da jeg fikk en solid slump penger i arv gikk det inn i fellespotten uten at jeg brukte en kalori på å tenke at det var dumt. Det eneste jeg sa var vel at hvis vi skulle gå fra hverandre i framtiden en gang, så vil jeg at studielånet mitt skal ut av verden. En bonus hadde gått til fellespotten den også.
|
|
|
#66 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jobbonus - går den til deg selv eller hele familien?Bonus?? Hva er det??
|
|
|
#67 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jobbonus - går den til deg selv eller hele familien?
DEN veien er eg heilt enig i at ungane skal få vite. Det eg ikkje ser poenget er derimot dei ekstra pengane som kjem inn.
|
|
|
|
#68 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Gym-eller mattelærer, da?
Strengt tatt heter det attåtnæring. |
|
|
|
|
|
#69 |
|
can-jur
|
|
|
|
|
#70 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
50 kroner, takk! |
|
|
|
|
|
#71 |
|
Stiv
|
Sv: Jobbonus - går den til deg selv eller hele familien?Mannen får som regel årlig bonus utbetalt, denne er hans egen. Denne får han for resultater oppnådd i ordinær arbeidstid, så det ligger ikke noe stort ekstra "offer" bak. Om han hadde jobbet mye overtid og/eller i ferier for deretter å få en stor utbetaling, ville det fortsatt vært hans egen. Jeg hadde imidlertid satt pris på å få nyte godt at pengene, det være seg felles opplevelser eller noe kun til meg.
|
|
|
|
#72 |
|
|
Ikke noe freelancing for konkurrerende trosretninger, altså? |
|
|
|
|
|
#73 |
|
can-jur
|
|
|
|
|
#74 |
|
flisespikker
|
Det har ikke jeg heller lov til, men det betyr jo ikke at det ikke er mulig, bare at jeg må klarere det med arbeidsgiver først. Og med mindre det er snakk om konkurrerende virksomhet (hva nå det skulle være
|
|
|
#75 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Jobbonus - går den til deg selv eller hele familien?Vi har ikke helt felles økonomi, men vi snakker allikevel om alt som skal brukes penger på av en viss størrelse. Hadde mannen ville brukt bonus eller overtidspengene bare på seg selv så hadde jeg blitt litt forundret. Inntekt er inntekt og det spiller ingen rolle om det er overtid eller ordinær lønn. |
|
|
|
|
|
#76 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Jobb bonus - går den til deg selv eller hele familien?
Her også. Men jeg har kjøpt meg noe dyrt i forbindelse med bonusutbetaling som påskudd for at jeg fikk bonus. Men alt i alt går det fra felles pott.
|
|
|
#77 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Jobbonus - går den til deg selv eller hele familien?Vi har helt felles økonomi og jeg tror ikke at det faller noen av oss inn å ha "egne" penger. |
|
|
|
|
|
#78 |
|
Getting in tune
Medlem siden: Sep 2006
Hehe, den var litt naiv.
|
|
|
#79 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Jobbonus - går den til deg selv eller hele familien?Jobbbouns.
|
|
|
#80 |
|
can-jur
|
Eller så kan du gjøre som de selvstendignæringsdrivende med dårlig lønn, jobbe hele ferien, ALLE helger, alle helligdager og ta med ungene på jobb på kveldstid.
|
|
![]() |
|
|