Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Helstekt pattegris i selskap?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Ville du reagert på retten?
Ser fristende ut og ville kost meg med måltidet 72 53,33%
Synes det er ekkelt med hele dyret liggende sånn og ikke spist så mye... 63 46,67%
Deltakere: 135. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-09-12, 09:21   #81
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv

Mrs. S sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Helstekt pattegris i selskap?

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Så du foretrekker å se grisen i ... Beklager, kunne ikke dy meg.

Bedre med 1 "øye" enn to...
Dessuten har jeg kommet over noen rass... før i livet.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-12, 09:22   #82
Mrs. S

Mrs. S sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ok, ok. Tatt fra bakparten. *fin dame*

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-12, 10:19   #83
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg må innrømme at jeg virkelig himler med øynene over at folk ikke vil spise fordi den er søt. Fortjener stygge dyr å bli spist, men søte å leve? Men om man ikke lenger kan se at den var søt så er det greit? Jeez.

Jeg tenker at babytrekkene er ganske universelle og at de vekker følelser hos noen av oss er da ikke så rart?

Jeg synes i hvert fall det er forskjell på å spise av en hel liten grisebaby enn å spise dyr som er "slakteklare".

Vi spiser ikke gule små kyllinger full av dun heller? Når det gjelder kalv og lam så er vel disse et år minst når de er slakteklare. Vi spiser ikke disse når de enda får melk av moren sin, vanligvis.

Gammel 20-09-12, 10:32   #84
Note
Superduperaktiv

Note sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Note er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Jeg tenker at babytrekkene er ganske universelle og at de vekker følelser hos noen av oss er da ikke så rart?

Jeg synes i hvert fall det er forskjell på å spise av en hel liten grisebaby enn å spise dyr som er "slakteklare".

Vi spiser ikke gule små kyllinger full av dun heller? Når det gjelder kalv og lam så er vel disse et år minst når de er slakteklare. Vi spiser ikke disse når de enda får melk av moren sin, vanligvis.

Kalv slaktes før 6 mnd, det samme gjør lammene. Gjøkalv slaktes når den er to-to og en halv måned.

Note er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-12, 10:33   #85
Note
Superduperaktiv

Note sin avatar

Note er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populær
Standard

Kyllinger vet jeg jammen ikke. En måned, kanskje?

Gammel 20-09-12, 10:37   #86
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Seriøst? Du!? Hvis det var en person jeg ikke ville trodd det om, så var det vel deg.

Jeg er en sånn som gråter når kuene mine reiser med slaktebilen.
Når jeg slakter selv må hodet av og bort med en gang.
Det er i øynene sjelen bor.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-12, 10:38   #87
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Så når de har blitt stygge tenåringer så er det greit? Kyllinger er vel bare noen få måneder gamle når de slaktes.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-12, 10:40   #88
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Note, her.

Kyllinger vet jeg jammen ikke. En måned, kanskje?

Er det ikke 21 dager mon tro?

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-12, 10:50   #89
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pattegris! Det har jeg aldri spist.
Når er festen?

Jeg kan ikke se at det er noe verre enn smalahove, estetisk sett. Og det går helt fint ned.

Gammel 20-09-12, 11:14   #90
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Kyllinger er vel bare noen få måneder gamle når de slaktes.

Jo, men de ser veldig voksne ut for alderen.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-12, 11:21   #91
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1281
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Jeg hadde spist, og sikkert sagt ting som «Romerne er gale, tokk tokk» og «Ved Teutates» altfor mange ganger.

Tsk. Det der er da ikke et villsvin. Rett skal være rett.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-12, 11:26   #92
Olvina
Gjer så godt eg kan

Olvina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Eg likar ikkje svinekjøt så eg hadde kun forholdt meg til grønnsaker og poteter. Det hadde heller ikkje gjort noko om grisen ikkje stod på bordet sånn rett framfor plassen min.

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-12, 11:32   #93
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Jo, men de ser veldig voksne ut for alderen.

Nettopp. Konklusjonen er altså at stygge fortjener å dø, søte å leve.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-12, 11:36   #94
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Akkurat som i Disney.

Gammel 20-09-12, 12:05   #95
Note
Superduperaktiv

Note sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Er det ikke 21 dager mon tro?

Nå måtte jeg google. Vanlige kyllinger slaktes ved en gjennomsnittsalder på 31 dager.
Økologiske kyllinger må være minimum 81 dager.

Da lærte jeg noe i dag også.

Gammel 20-09-12, 12:06   #96
LittLemen

LittLemen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Og jo eldre (les: styggere) de er, jo flere svin har de på skogen (særlig griser), og fortjener det sikkert enda mer.

Gammel 20-09-12, 12:25   #97
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det handler vel ikke om å fortjene noe som helst. Jeg tenker i hvert fall ikke at noen fortjener å dø. Jeg spiser kjøtt, men for meg er disse ansiktsløse. Jeg er ikke vant til å slakte eller å se hele døde dyr og når jeg spiser fårikål så ser ikke jeg for meg små søte ulne lam i fjellet som dier av moren sin.

Jeg hadde funnet en helstekt pattegris som grusomt, det hadde rett og slett vekket følelser for dyret hos meg og jeg er glad ingen av mine venner er truende til å servere sånt helt plutselig. Jeg spiser bacon allikevel.

Så folk får bare himle av meg, men sånn er det.

Sist redigert av Meissa : 20-09-12 kl 12:44.
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-12, 12:29   #98
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Hadde heltsikkert spist det, men liker ikke og se en liten gris på middagsbordet.

Gammel 20-09-12, 12:33   #99
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dyrt da.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10069027

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-12, 12:34   #100
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Dyrt da.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10069027

Det var jo en MYYYE større gris enn pattegrisen i HI-bilde. Ikke rart den gikk for 65'. Babygris er sikkert bare en brøkdel av prisen.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:50.