Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Smokkefrie barn

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-09-12, 13:03   #11
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Smokkefrie barn

Opprinnelig lagt inn av Rune Brown, her.

Ordla meg nok vel skråsikkert. Jeg mener at jeg har opplevd det som en gjenganger ja, at de barna som aldri har brukt smokk veldig mye oftere er de som er lettest på tilvenninger osv.
Det høres kanskje sært og veldig konkret ut, men det er sånn jeg opplever det..

Det som er litt skummelt med slike bastande meninger, er at det kan påvirke din måte å møte barn som kommer på tilvenning i barnehagen (og evt. i andre situasjoner, selvfølgelig).
Hvis du er skråsikker på at barn som bruker smokk er usikre, utrygge, vanskelige å integrere i barnehagen og gråter mye, så er det ikke usannsynlig at det påvirker deg på jobb. Og i verste fall er det du og dine forventninger som gjør at barnet føler seg utrygt og gråter mye.

Det er jo sikkert ikke hyggelig å høre, men fordommer er farlige og mektige. Jeg hadde ikke giddet å skrive dette hadde du ikke vært så bastant altså.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:45.