Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hvordan går det an å like disse bøkene?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-04-07, 14:03   #101
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan går det an å like disse bøkene?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg har ikke lyst til å lese Eremittkrepsene og Berlinerpoplene. Det er sikkert noe galt med meg, men de er for hypte for min smak. Grisebønder i Trøndelag, liksom? Pøkj. Bønder kan jeg treffe når jeg er hjemme hos mor og far.

Hva som er galt med bønder fra Trøndelag da.. hæ!!
(dog ikke griser)

Dessuten er handlingen mye i Køben og .

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 14:16   #102
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Ventet på en sånn reaksjon, ja.

Gammel 12-04-07, 14:19   #103
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Alt av Paulo Coelho, makan til pompøse drittbøker!

En god ting kan ikke sies for ofte!

I tillegg til Alkymisten, slet jeg meg gjennom Elleve minutter. Den var om mulig enda verre.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 14:25   #104
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Alt av Haldis Moren Vesaas. Hun kan være kulturpersonlegdom så mye hun vil, men jeg leser IKKE.

Næmmen, hva,hva? Halldis Moren Vesaas? Du kødder, Miss!

"Enno er du så nær meg"

Bare det diktet er nok til å reise statuer av henne land og strand rundt!

Gammel 12-04-07, 14:33   #105
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

(Forresten kan jeg ikke skjønne at noen kan unnlate å like diktene hennes, men det var kanskje noe for den andre tråden, det, ja. Men inntil nå visste jeg ikke at det var mulig, så det falt meg ikke engang inn å skrive om det.)

Ikke jeg heller. Tarjei, ja, men Halldis?!

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 14:36   #106
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja jøss, bare lag Vigelandsanlegg bare med henne - helt OK det! Bare jeg slipper å lese.

Men er ikke noen lyrikkperson. Får det ikke til i det hele tatt. *tilstår og dukker*

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 14:39   #107
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men er ikke noen lyrikkperson. Får det ikke til i det hele tatt. *tilstår og dukker*

Men det blir jo noe annet. Liker man ikke lyrikk, så er det jo ikke overraskende at man ikke liker én bestemt lyriker. (Jeg sa "ikke overraskende". Jeg er fremdeles sjokkert. )

Gammel 12-04-07, 14:40   #108
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er overhodet ingen lyrikkperson heller, men til og med jeg synes at Halldis Moren Vesaas sine dikt er vakre. Og Inger Hagerup sine.

Men Tarjei ...

Gammel 12-04-07, 14:44   #109
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tarjei glimter til iblant, da. Fuglane er hjerteskjærende nydelig. Og hva med dette?

Sitat:

Innbyding
Vil du gje meg handa ved månens skin,
lauv du er -
Under open himmel. Over open avgrunn.
Som lauv
er du og eg.
Fort skjelvande,
og fort borte.
Kom -

Gammel 12-04-07, 14:45   #110
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alt av Haldis Moren Vesaas. Hun kan være kulturpersonlegdom så mye hun vil, men jeg leser IKKE.

Heeey, ikke mobb slektningen min!

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 14:47   #111
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Tarjei glimter til iblant, da. Fuglane er hjerteskjærende nydelig. Og hva med dette?

Det kan være det samme, jeg nekter å tilgi ham at vi ble tvunget igjennom "Det store spelet" i åttendeklasse. :sta: (Hvorfor i alle dager tvinge barn til å lese litteratur som de overhodet ikke er modne for, når det finnes så utrolig mye bra som er skrevet for deres alder? Det dreper alt som er av leselyst for veldig mange. )

Gammel 12-04-07, 14:53   #112
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Nå banner jeg sikker i kjerka så det holder, men klarer bare ikke å skjønne at noen klarer å lese "Stolthet og Fordom" :løper og gjemmer meg:
Den ligger på nattbordet og jeg har forsøkt opptil flere ganger, men den virker på samme måte som Rohypnol.

Akkurat det samme med "Dinasbok"

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 14:54   #113
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Anne, av Paal-Helge Haugen.

Gammel 12-04-07, 14:55   #114
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Anne, av Paal-Helge Haugen.

Åh, flashback. Den hade jeg fortrengt i all sin eksperimentelle dumskap.

Gammel 12-04-07, 14:57   #115
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Nå banner jeg sikker i kjerka så det holder, men klarer bare ikke å skjønne at noen klarer å lese "Stolthet og Fordom" :løper og gjemmer meg:
Den ligger på nattbordet og jeg har forsøkt opptil flere ganger, men den virker på samme måte som Rohypnol.

Jeg har ikke lest denne, men er ingen stor fan av sjangeren i sin helhet. Det blir fort for pompøst og klissete for meg. Men jeg skjønner at andre kan like dem.

På ungdomsskolen skjønte jeg forresten ikke hvorfor alle jentene var ville etter Evi Bøgenes-bøkene. Jeg syntes de var usannsynelig kjedelige og forutsigbare, og mer eller mindre likens alle sammen.

Ja, uten sammenligning forøvrig selvfølgelig.

Gammel 12-04-07, 15:44   #116
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Det kan være det samme, jeg nekter å tilgi ham at vi ble tvunget igjennom "Det store spelet" i åttendeklasse. :sta: (Hvorfor i alle dager tvinge barn til å lese litteratur som de overhodet ikke er modne for, når det finnes så utrolig mye bra som er skrevet for deres alder? Det dreper alt som er av leselyst for veldig mange. )

DET er jeg helt enig i. Vesaas er IKKE noe for grunnskoleelever. Man får vente til universitetet, og droppe alt det eksperimentelle tullballet (Kimen, Bruane, diverse eksperimentelle noveller osv.). Men Det store spelet er ikke så aller verst, altså. :liker visst en del Vesaas likevel:

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Jeg har ikke lest denne, men er ingen stor fan av sjangeren i sin helhet. Det blir fort for pompøst og klissete for meg. Men jeg skjønner at andre kan like dem.

P&P er IKKE pompøs og klissete. Det er skarp og nådeløs satire!

Gammel 12-04-07, 15:52   #117
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

P&P er IKKE pompøs og klissete. Det er skarp og nådeløs satire!

Det er mulig, jeg har som sagt ikke lest den. Er bare en smule forutintatt ...

Gammel 12-04-07, 16:03   #118
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Standard

Det er mulig, jeg har som sagt ikke lest den. Er bare en smule forutintatt ...

Smekk på lanken!

Gammel 12-04-07, 16:34   #119
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke lest denne, men er ingen stor fan av sjangeren i sin helhet.

Jeg skal ikke smekke deg mer på lanken enn Tinetoff allerede har gjort (i alle fall ikke i første omgang ), men lurer bare på hvilken genre du mener den tilhører (og hva du er forutinntatt mot), siden du ikke har lest den? (Jeg har fått med meg at det går an å ikke like Austen, altså, jeg er bare nysgjerrig på hva slags bok du tror det er.)

Gammel 12-04-07, 16:37   #120
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har trøbbel med Ørstavik, gitt.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:09.