Sv: Hvordan går det an å like disse bøkene?
Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.
Det kan være det samme, jeg nekter å tilgi ham at vi ble tvunget igjennom "Det store spelet" i åttendeklasse. :sta: (Hvorfor i alle dager tvinge barn til å lese litteratur som de overhodet ikke er modne for, når det finnes så utrolig mye bra som er skrevet for deres alder? Det dreper alt som er av leselyst for veldig mange. )
DET er jeg helt enig i. Vesaas er IKKE noe for grunnskoleelever. Man får vente til universitetet, og droppe alt det eksperimentelle tullballet (Kimen, Bruane, diverse eksperimentelle noveller osv.). Men Det store spelet er ikke så aller verst, altså. :liker visst en del Vesaas likevel:
Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.
Nå banner jeg sikker i kjerka så det holder, men klarer bare ikke å skjønne at noen klarer å lese "Stolthet og Fordom" :løper og gjemmer meg:
Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.
Jeg har ikke lest denne, men er ingen stor fan av sjangeren i sin helhet. Det blir fort for pompøst og klissete for meg. Men jeg skjønner at andre kan like dem.
P&P er IKKE pompøs og klissete. Det er skarp og nådeløs satire!
|