|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#22 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Uenighet om 16-årings ferietur(altså, jeg er ikke nødvendigvis uenig, jeg har ikke tenåringer og ikke peiling, men jeg forstod ikke argumentene her)
|
|
|
#23 |
|
Passiv
|
Sv: Uenighet om 16-årings ferieturPolyanna - fordi hun er så ung at hun antagelig ikke vil greie å rote seg ut av trøbbel om hun roter seg opp i noe, og det er for langt unna til å kunne hjelpe selv - forholdet er nytt og det er ingen voksne der heller som kan trå til. Så om noe skjærer seg så er fallhøyden for stor. |
|
|
|
#24 |
|
Passiv
|
Sv: Uenighet om 16-årings ferieturHva som kan skje? Typen kan dra avgårde med en annen i fylla kveld to og si at hun ikke får komme dit de bor mer. Hun kan gjøre det slutt og ikke ha noe sted å gjøre av seg. Hun kan bli ranet eller voldtatt, typen kan bli drept av mafia - si meg, leser du ikke krisemaksimeringspropaganda for tenåringsforeldre eller? |
|
|
|
#26 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Uenighet om 16-årings ferieturSiden jeg kjenner opptil flere 16 åringer som er mer reflekterte en mange 20-25 åringer jeg kjenner må jeg si det kommer helt an på barnet. Synes det blir helt umulig å si ja eller nei til uten kjennskap til barnet det gjelder. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
maler
|
Sv: Uenighet om 16-årings ferieturIkke sammen med en kjæreste hun har så kort historie sammen med nei. Ei venninne, kanskje. Og kanskje ja hvis vi hadde kjent denne søsteren fra før.
|
|
|
#28 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Uenighet om 16-årings ferieturFor min del handler det om at jeg husker hvor mye mer voksen jeg følte meg enn jeg egentlig var da jeg var 16, og at jeg tok sjanser jeg aldri ville tatt i dag. Og jeg tror det å være 16 er verre i dag enn det var da jeg var 16. Så jeg synes ikke 16-åringer har noe å gjøre alene i utlandet.
|
|
|
|
#29 |
|
maler
|
Sv: Uenighet om 16-årings ferieturMen hva er utlandet da? Verden krymper. Jeg føler meg omtrent i hjemlandet i hele europa når jeg er ute og reiser. Jeg synes at formålet med turen og hva de faktisk skal/hvor de skal bo spiller større rolle enn landegrenser tror jeg.
|
|
|
#30 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Uenighet om 16-årings ferieturDet kommer litt an på søsteren som skal besøkes også gjør det ikke?
|
|
|
#31 |
|
maler
|
Sv: Uenighet om 16-årings ferietur
Ikke hvis de kjenner foreldrene til niesen din godt og hun går god for at du er normal? Mulig jeg har vokst opp med veldig lite kontrollerende foreldre.
|
|
|
#32 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Uenighet om 16-årings ferieturJa, kanskje? Jeg bare husker at det var litt rart å ha "ansvaret" for disse jentene jeg ikke kjente, uten å vite noe om hva foreldrene tenkte rundt oslooppholdet deres.
|
|
|
#33 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Helt enig. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Uenighet om 16-årings ferieturJeg er veldig enig med far. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
|
Enig |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jun 2011
![]() |
Enig her, så enig med far. Samme hvor voksne og reflekterte de virker; 16 åringer er barn. |
|
|
|
![]() |
|
|