Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Uenighet om 16-årings ferietur

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-10-12, 22:23   #21
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uenighet om 16-årings ferietur

Men hva er det som kan skje?

Gammel 03-10-12, 22:23   #22
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

(altså, jeg er ikke nødvendigvis uenig, jeg har ikke tenåringer og ikke peiling, men jeg forstod ikke argumentene her)

Gammel 03-10-12, 22:23   #23
Slettet bruker
Passiv

Standard

Polyanna - fordi hun er så ung at hun antagelig ikke vil greie å rote seg ut av trøbbel om hun roter seg opp i noe, og det er for langt unna til å kunne hjelpe selv - forholdet er nytt og det er ingen voksne der heller som kan trå til. Så om noe skjærer seg så er fallhøyden for stor.

Svar med sitat
Gammel 03-10-12, 22:25   #24
Slettet bruker
Passiv

Standard

Hva som kan skje? Typen kan dra avgårde med en annen i fylla kveld to og si at hun ikke får komme dit de bor mer. Hun kan gjøre det slutt og ikke ha noe sted å gjøre av seg. Hun kan bli ranet eller voldtatt, typen kan bli drept av mafia - si meg, leser du ikke krisemaksimeringspropaganda for tenåringsforeldre eller?

Svar med sitat
Gammel 03-10-12, 22:29   #25
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Tydeligvis ikke.

Gammel 03-10-12, 22:32   #26
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Siden jeg kjenner opptil flere 16 åringer som er mer reflekterte en mange 20-25 åringer jeg kjenner må jeg si det kommer helt an på barnet. Synes det blir helt umulig å si ja eller nei til uten kjennskap til barnet det gjelder.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-12, 22:33   #27
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke sammen med en kjæreste hun har så kort historie sammen med nei. Ei venninne, kanskje. Og kanskje ja hvis vi hadde kjent denne søsteren fra før.

Gammel 03-10-12, 22:34   #28
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For min del handler det om at jeg husker hvor mye mer voksen jeg følte meg enn jeg egentlig var da jeg var 16, og at jeg tok sjanser jeg aldri ville tatt i dag. Og jeg tror det å være 16 er verre i dag enn det var da jeg var 16. Så jeg synes ikke 16-åringer har noe å gjøre alene i utlandet.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-12, 22:36   #29
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men hva er utlandet da? Verden krymper. Jeg føler meg omtrent i hjemlandet i hele europa når jeg er ute og reiser. Jeg synes at formålet med turen og hva de faktisk skal/hvor de skal bo spiller større rolle enn landegrenser tror jeg.

Gammel 03-10-12, 22:38   #30
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Det kommer litt an på søsteren som skal besøkes også gjør det ikke?

Nå kom jeg på:
Jeg hadde besøk en langhelg for noen år siden av tre 15-16-åringer fra den andre enden av landet (fra "bygda", vi bor i en stor by), hvorav en var niesen min, og de to andre to venninner jeg ikke kjente. Jeg husker at jeg stusset over at ingen av foreldrene deres tok kontakt med meg på forhånd. Ville ikke det være normalt, at de sjekket at jeg var sånn noenlunde normal? Og avtalte eventuelle regler og grenser og hva de fikk lov til?

Gammel 03-10-12, 22:40   #31
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det kommer litt an på søsteren som skal besøkes også gjør det ikke?

Nå kom jeg på:
Jeg hadde besøk en langhelg for noen år siden av tre 15-16-åringer fra den andre enden av landet, hvorav en var niesen min, og de to andre to venninner jeg ikke kjente. Jeg husker at jeg stusset over at ingen av foreldrene deres tok kontakt med meg på forhånd. Ville ikke det være normalt, at de sjekket at jeg var sånn noenlunde normal?

Ikke hvis de kjenner foreldrene til niesen din godt og hun går god for at du er normal? Mulig jeg har vokst opp med veldig lite kontrollerende foreldre.

Gammel 03-10-12, 22:42   #32
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Ja, kanskje? Jeg bare husker at det var litt rart å ha "ansvaret" for disse jentene jeg ikke kjente, uten å vite noe om hva foreldrene tenkte rundt oslooppholdet deres.

Gammel 03-10-12, 22:43   #33
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Men hva er utlandet da? Verden krymper. Jeg føler meg omtrent i hjemlandet i hele europa når jeg er ute og reiser. Jeg synes at formålet med turen og hva de faktisk skal/hvor de skal bo spiller større rolle enn landegrenser tror jeg.

Helt enig.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-12, 22:45   #34
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Dere som sier nei: hvorfor?

Fordi kjæresten kan ha uærlige hensikter og selger henne til sexindustrien. :har sett for mye krim på tv:

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-12, 22:49   #35
Pegasus

Pegasus sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Jeg er veldig enig med far.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-12, 22:52   #36
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enig med far. Jeg hadde ikke tatt sjansen. Ikke når jenta er bare 16 og forholdet såpass ungt.

Gammel 03-10-12, 23:06   #37
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enig med far. Jeg hadde ikke latt henne reise med en venninne hun bare hadde kjent i tre uker heller.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-12, 23:11   #38
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Enig med far. Jeg hadde ikke latt henne reise med en venninne hun bare hadde kjent i tre uker heller.

Enig

Det er det korte bekjentskapet som hadde vært utslagsgivende for min del.
Hadde det vært snakk om et langvarig bekjentskap og jeg kjente til den som skulle besøkes hadde jeg nok kunne vurdert å si ja.

Jeg reiste mye da jeg var på samme alder. Jeg lærte mye av det, men jeg vil nok være litt strengere enn mine foreldre var mot meg.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-12, 23:14   #39
Sequinita
Fullverdig medlem

Sequinita sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Sequinita har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

For min del handler det om at jeg husker hvor mye mer voksen jeg følte meg enn jeg egentlig var da jeg var 16, og at jeg tok sjanser jeg aldri ville tatt i dag. Og jeg tror det å være 16 er verre i dag enn det var da jeg var 16. Så jeg synes ikke 16-åringer har noe å gjøre alene i utlandet.

Enig her, så enig med far. Samme hvor voksne og reflekterte de virker; 16 åringer er barn.

Sequinita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-12, 01:40   #40
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Min straks 16-åring hadde ikke fått lov.

*lat*

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:25.