Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Avisdelingsetikette, kven har rett?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-10-12, 13:45   #41
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avisdelingsetikette, kven har rett?

Man gjør seg selvføgelig ferdig med sin avisdel før noen andre kan kreve den.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-12, 13:52   #42
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Smilefjes, her.

Jeg er mest satt ut over at dere leser papiraviser jeg.

Det står ikke det samme i nettavisen. Jeg bruker nett til hendelsesnyheter og papir til mer dyptpløyende artikler.

Gammel 05-10-12, 13:52   #43
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du har selvfølgelig rett.

Vi løser problemet 1) ved å ikke lese aviser mens vi spiser (vi konverserer selvsagt høflig) og 2) ved å abbonnere på tre morgenaviser. Så er det alltid mulig å ty til en ny avis mens man venter på en del.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-12, 14:36   #44
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man har ikke lest papiraviser på aldri så lenge. (Med unntak av Morgenbladet, som uansett bare kommer i én del.)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-12, 00:15   #45
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Smilefjes, her.

Jeg er mest satt ut over at dere leser papiraviser jeg.

Artiklene i papirutgaven er mye mer omfattende, og mindre tabloide. Er jeg virkelig så alene om å synes det?

Gammel 06-10-12, 00:17   #46
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Artiklene i papirutgaven er mye mer omfattende, og mindre tabloide. Er jeg virkelig så alene om å synes det?

Nei, jeg er enig med deg i det.

Gammel 06-10-12, 00:40   #47
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er tilbøyelig til å være enig med mannen din jeg, men det er fordi jeg er utålmodig og hater å "kaste bort" tid. Om målet er å først lese avisen, del 1 og 2, for så å dra på jobb eller gjøre noe annet, så vil jeg at det skal foregå mest mulig effektivt, og å sitte å se på at andre leser den delen jeg mangler, mens de heller kunne lest den delen jeg var ferdig med og så kunne fortsatt på den andre delen etterpå ville jeg sett på som mest effektivt.

Men om det var JEG som var midt i en artikkel så ville det jo selvsagt stilt seg heelt annerledes.

Gammel 06-10-12, 01:32   #48
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det finnes jo e-utgaver av aviser. Jeg antar det er det Smilefjes mener? Jeg liker ikke å lese artikler mm på nett så jeg foretrekker papirutgave.

Ja, og du har rett.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-12, 03:45   #49
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Den som leser Interessant Artikkel må få lese ferdig.

Gammel 06-10-12, 09:46   #50
Philomena
Fullverdig medlem

Philomena sin avatar

Medlem siden: Jul 2012
Philomena har et hav av muligheter foran seg
Standard

Du hadde rett, synes jeg

Gammel 06-10-12, 10:04   #51
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi praktiserer annerledes. Hvis en er ferdig med sin del, så bytter vi. Hvis jeg var midt i noe, hadde jeg nok lest den ferdig, men hvor langt tid tar det, liksom? Jeg synes det er ganske kjipt å la den andre sitte uten avis bare fordi jeg skal lese akkurat de sidene som er ved siden av det jeg leste nettopp, liksom.

Unntaket er hvis han leser VG-sporten på kafé, og jeg har en ordentlig avis. Da får han vente. Eller lese bok.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-12, 19:01   #52
MammaHeksa
Superduperaktiv

MammaHeksa sin avatar

Medlem siden: Aug 2012
MammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populær
Standard

Min første reaksjon er at hvis det er DETTE dere diskuterer, har dere et veldig stødig og fint forhold. Ikke noe behov for store krangler.

Jeg er kjip og ville ikke gitt fra meg min del før jeg hadde lest ferdig.

MammaHeksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-12, 20:07   #53
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Du har rett.

Gammel 06-10-12, 20:39   #54
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Vi praktiserer annerledes. Hvis en er ferdig med sin del, så bytter vi. Hvis jeg var midt i noe, hadde jeg nok lest den ferdig, men hvor langt tid tar det, liksom? Jeg synes det er ganske kjipt å la den andre sitte uten avis bare fordi jeg skal lese akkurat de sidene som er ved siden av det jeg leste nettopp, liksom.

Jepp!

Jeg synes det er veldig greit å ha bladd gjennom hele avisen før jeg drar på jobb. Det synes mannen også. Hvis en av oss vil lese mer nøye får selvfølgelig den andre rase gjennom først. Så jeg er kanskje mest enig med mannen din, jeg.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-12, 20:43   #55
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Nå er det bare jeg som leser avisa om morgenen i uka, så det er sjelden en issue, men i helgene tror jeg faktisk vi pleier å fordele det slik at begge har noe å lese på om de ønsker det. Om jeg skulle gi fra meg min del før jeg var ferdig, kan jeg jo bare lese den andre delen før jeg leser ferdig den første.

Når det gjelder papiraviser så har jeg klart meg uten i mange år fordi vi bodde så langt fra postkassa at jeg aldri fikk lest dem, men nå får jeg dem på døra igjen og er lykkeligfor det. Jeg elsker å sitte ved kjøkkenbordet med kaffekopp og en stor fersk avis.

Gammel 06-10-12, 21:03   #56
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Man får selvfølgelig lese artikkelen ferdig. Men man kan være grei, og levere den til partneren etterpå, selv om man ikke er ferdig med resten av avisen. Sånn praktiseres det her i huset.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-12, 23:01   #57
Marla Singer

Marla Singer sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er sjokkert! Selvsagt har du rett.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-12, 00:12   #58
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

du har rett, lese ferdig artikkelen.

Men lese ferdig hele delen, nja, tja, nei, det hadde jeg ikke gjort.

Dette er høyst teoretisk, vi har morgenavis, på papir, i to deler. Men den eneste som leser noe i denne før jobb er mannen som ser på den på veien fra postkassen og hjem (han henter den altså selv om ingen av oss rekker lese den, siden han uansett må ut og lufte hunden)

I praksis er det noe uvisst hvorfor vi har avis. vi fikk den i tre uker da vi flyttet. Disse tre ukene (og enda noen uker til) var det bare jeg som sto opp tidlig for å gå på jobb, mens mannen var hjemme med ungene frem til barnehagen begynte. Og de første to ukene av denne perioden hadde vi ikke internett heller. (ei heller pc som virket) Og det meste av denne tiden ikke tv heller. DA ble avisen lest grundig, jeg leste den først mens jeg spiste frokost i min ensomhet, og deretter leste vi den på kveldstid. Så fikk vi tv. Så fikk vi internett. Og ny pc. Men avisa har vi nå, i alle fall i et år.

Vel, sånn i teorien er jeg uansett enig i at den som leser interesant artikkel får lese fra seg.

Gammel 07-10-12, 00:12   #59
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Hvis han insisterer, så er løsningen selvsagt like opplagt som den er genial:

I det sekundet du får utdelt (for eksempel) del 1, så sier du "FERDIG!", og insisterer på å få del 2. Som du nå selvsagt må kunne nyte for alt det det er verd.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-12, 00:21   #60
skyfri
.

skyfri sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Jeg er mest imponert over at dere rekker å lese aviser, og hele artikler før jobb.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:32.