|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#42 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Alkoholforbruk - hva regner du som "normalt"?Jeg drakk bare farris og juice i min egen 40 årsdag. Jeg skulle være vertinne, holde meg våken, kunne rydde lokalet etterpå, etc. Det gikk helt fint og jeg hadde det veldig hyggelig. :datapunkt: |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jun 2011
![]() |
![]() Sv: Alkoholforbruk - hva regner du som "normalt"?Det varierer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
intro
|
![]() Sv: Alkoholforbruk - hva regner du som "normalt"?Ohoi, jeg er jo alkoholiker målt mot mange av dere, ser jeg.
![]() |
![]() |
#45 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Alkoholforbruk - hva regner du som "normalt"?Jeg er veldig glad i vin som smaksopplevelse, og jeg er også veldig glad i det som sosial forsterker. For det er det jo for de fleste. Det å plutselig ta et glass vin til en jentelunsj er jo herlig dekadent og lettsindig, og gjør noe med stemningen. Det er veldig sjelden jeg kan det altså, det var bare et ekstremt eksempel.
![]() |
#46 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Alkoholforbruk - hva regner du som "normalt"?Jeg har også alkoholikere i nær familie, av den typen som ikke drakk vin til maten, men druknet sine sorger i alkohol. Det samme gjelder mannen, og vi drikker veldig sjelden. Det siste drøye året har det blitt veldig lite siden jeg har vært gravid/ammer, men det har hendt at mannen tar en øl til maten. Vanlig forbruk for oss er kanskje to-tre øl i løpet av uka. Dersom jeg har vært ute med venninner etc kan jeg godt drikke mer, men jeg foretrekker småbrisen fremfor full.
![]() |
#47 |
Kjernesnill
|
![]() Sv: Alkoholforbruk - hva regner du som "normalt"?
![]() |
#48 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Alkoholforbruk - hva regner du som "normalt"?Jeg gjør begge deler, Saint. Det er ingen tvil om at et glass rødvin til matlagingen fredag kveld gjør meg mye hyggeligere. Fra første slurk, så det er jo like mye følelsen.
![]() |
#49 |
Eklektisk
|
Tipper det stort sett bare er de med et lite, meget moderat eller et ellers så PK forhold til alkohol som skriver i denne tråden. For om det ikke er "akseptert" å si nei takk, er det heller ikke akseptert å drikke "for mye"/"for ofte" heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Passiv
|
Her er jeg også. |
![]() |
![]() |
#51 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Alkoholforbruk - hva regner du som "normalt"?Tja, jeg vet ikke hva som er normalt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Eg seier aldri nei så det er vel derfor eg aldri har merka noko.
![]() |
![]() |
#53 |
maler
|
![]() Sv: Alkoholforbruk - hva regner du som "normalt"?Jeg har vel et unormalt lite alkoholforbruk, vi greier ikke å ta unna de flaskene mannen vinner i vinlotteriet engang og jeg bruker aldri kvoten min når jeg reiser utenlands. Vi snakker om 1-2 glass et par ganger i halvåret. Jeg synes også det er normalt å drikke 1 glass nesten hver kveld. Og jeg synes det er normalt med utepils nesten hver dag i sommerhalvåret. Og jeg synes det er normalt med tørke i uka og rotbløyte en og annen helg selv om det er mindre sjarmerende for voksne. Og det er normalt med lite i ukedagene og et par flasker vin i helga.
![]() |
#54 |
intro
|
Godt poeng!
![]() |
![]() |
#55 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Alkoholforbruk - hva regner du som "normalt"?For meg er vinen veldig knyttet til det sosiale, så jeg drikker i realiteten aldri alene. Det hender at jeg har tatt et glass i Vinstuggu, men det føles også rart.
![]() |
#56 |
Borte
|
![]() Sv: Alkoholforbruk - hva regner du som "normalt"?Jeg kjører veldig ofte når jeg er ute med jobbfolk eller venninner og har aldri opplevd noe press i forhold til at jeg da må være edru. Sånn har det i grunnen alltid vært siden jeg sjelden gidder å styre så mye med alternativ transport og denslags.
![]() |
#57 |
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Svært enig med denne.
![]() |
#58 |
Borte
|
Nå gjorde du meg nettopp til alkoholiker. Enda denne tråden tyder på at du drikker oftere enn meg.
![]() |
#59 |
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Alkoholforbruk - hva regner du som "normalt"?Eg drikke heller aldri aleine. Da vi slo Brann i semifinala i cupen hadde eg lagt champagne til kjøling, men når eg kom heim og oppdaga at eg faktisk var aleine fikk den ligge urørt. Eg spare den til cupfinala.
![]() |
![]() |
#60 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() Sv: Alkoholforbruk - hva regner du som "normalt"?Jeg føler egentlig lite drikkepress, jeg er ikke så følsom på akkurat det i grunn. Hvis jeg ikke drikker alkohol ved en anledning så drikker jeg det de har - samme for meg om det er brus eller vann eller juice. Ikke noe stress. Det som jeg ikke liker er når enkelte ikke kan la temaet ligge, men velger å kverne rundt det hver gang vinkelneren komme - da føler jeg fortsatt ikke drikkepress, men definitivt en sterk irritasjon. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|