|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: 35-timersuke for barnefamilierHvorfor trenger småbarnsforeldre en ekstra ferieuke på lik linje med de over 60 år? |
|
|
|
|
|
#42 |
|
På vei
Medlem siden: Sep 2006
Sv: 35-timersuke for barnefamilier
For å ta seg av barna sine når det er planleggingsdager, skoleferier osv. Ganske innlysende spør du meg, at det er like viktig som at de over 60+ kan ta seg en uke ekstra i syden. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Sånn passe sane
|
Nei. Jeg skjønner virkelig ikke hvordan dette skal kunne gå.
|
|
|
#44 |
|
Jeg er ikke enig med deg, men det er greit nok, vi trenger ikke å diskutere at vi ikke er enige. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Off the map.
|
Sv: 35-timersuke for barnefamilierNår det gjelder de over 60 - så er det vel ikke fordi de har det så travelt.
|
|
|
#47 |
|
På vei
Jeg kjenner godt til argumentet for at de får den ekstra ferieuken, og mange har helt sikkert godt av den selv om jeg ikke tror den utgjør det helt store i forhold til om de orker å stå i jobb lengre hvis de er slitne. Det forhindrer meg uansett ikke i å mene at småbarnsforeldre også kan ha behov for mer fri, av forskjellige årsaker, blant annet for å ta seg av barna i skoleferier og planleggingsdager. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: 35-timersuke for barnefamilierVelger å ikke ha noen formening da jeg har 35,5-timersuke nå med 100% stilling.
|
|
|
#49 |
|
Introvert optimist
|
For denne gruppen måtte vel litt kortere arbeidsdager være mye lurere enn en ekstra ferieuke for at de skal orke å stå i jobb litt lenger.
|
|
|
#50 |
|
Nærmer seg
|
Sv: 35-timersuke for barnefamilierFor vår del hadde det vært mer nytte i om alle fritidsaktiviteter kunne blitt lagt til SFO-tiden. Da kunne vi komt hjem spist middag gjort lekser og kost oss. I stedet for å komme hjem stresse på med middag og lekser og løpe videre til aktiviteter.
|
|
|
#51 |
|
På vei
Nettopp. Dette er den beste måten å fordele ekstra fri på, som ivaretar behovene til de forskjellige gruppene på best mulig måte. |
|
|
|
|
|
#52 |
|
På vei
Ofte må vi spise middag til kvelds for å i det hele tatt rekke middag. |
|
|
|
|
|
#53 |
|
|
Det tror ikke jeg heller. Vi kommer til å slite nok med at befolkningen jobber så kort tid av levetiden allikevel. |
|
|
|
|
|
#54 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Helt enig så fniser jeg godt av siste paragrafen din nettopp fordi alle jeg kjenner som instending ønsker 6 timers dag jobber i det offentlige og stemmer definitivt til venstre for Arbeiderpartiet. |
|
|
|
|
|
#55 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Sv: 35-timersuke for barnefamilierDet som alltid forundrer meg med disse diskusjonene er som med så mye annet, - lever vi helt i et virkelighetsfjernt vakuum her i Norge fra resten av Europa? Vi er så ufattelig privilegerte med kort arbeidsuke og gode rettigheter i forhold til andre land i Europa. Men enda vil vi ha færre timer på jobb. Sist redigert av Lisa : 15-10-12 kl 15:10. |
|
|
|
|
|
#56 |
|
|
Sv: 35-timersuke for barnefamilierJeg er helt enig med Lisa og synes dette er helt tullete. Det vokser opp en hel generesjon i sør-europa nå der arbeidsledigheten nærmer seg femti prosent for unge og der velferdsstaten må kutte kraftig kraftig ned. Og så ønsker vi oss kortere arbeidsdag for å unngå stress med fritidsaktiviteter og middagslaging etter jobb. Synes det er vilt. |
|
|
|
|
|
#57 |
|
Vi er så utrlig priviligerte her i Norge. Men fornøyde er vi aldri. |
|
|
|
|
|
#58 |
|
Men først, kaffe!
Sv: 35-timersuke for barnefamilierApplaus Lisa, helt enig, men får ikke prikket deg. |
|
|
|
|
|
#59 |
|
Tidsklemma
|
Sv: 35-timersuke for barnefamilierMen altså.. her i artikkelen er det jo ikke 6 timers arbeidsdag som er forslaget, men 35 timers uke.
|
|
|
|
#60 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: 35-timersuke for barnefamilierJeg er også enig med Lisa.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
![]() |
|
|