|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#221 |
|
etterpåklokest
|
Sv: Er det bare jeg som er kjip? [halloween]Ungene liker Halloween. Man kan kle seg ut, være sosial og spise sjokolade. What's not to like? |
|
|
|
|
|
#222 |
|
Palliasjonsnurse
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det bare jeg som er kjip? [halloween]
|
|
|
#223 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Er det bare jeg som er kjip? [halloween]Her har det vært veldig stille og rolig i kveld. Kanskje banket på døra tre eller fire ganger. Junior gikk sammen med naboguttene en halvtimes tid og kom hjem glad og fornøyd. De ungene som har vært her har altså vært veldig høflige og søte. Takket og bukket og "ha en fortsatt fin kveld". Søte. |
|
|
|
|
|
#224 |
|
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Slik er det ikke her, ingen tricks i det hele tatt.
|
|
|
#225 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
|
|
|
|
#226 |
|
--
|
Sv: Er det bare jeg som er kjip? [halloween]Her kommer de som bor i gata på døra, og det er bare hyggelig. Vi har vært ute de siste årene vi også. |
|
|
|
|
|
#227 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Aug 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det bare jeg som er kjip? [halloween]Forresten - jeg pleide å ha samme forhold til jul som Sjuggerpløm beskriver i hovedinnlegget. I mange år forbandt jeg jul med mas og liksom-kristenhet og...kjøpepress. |
|
|
|
|
|
#228 |
|
Sv: Er det bare jeg som er kjip? [halloween]I fjor hadde vi ca. 80 barn på døren, årene før ikke fullt så mange men sikkert 50-60. Vel, i dag gikk jeg med mine (yngste er akkurat fylt 4) en times tid i nabolaget i pøsregn. Gikk kun til naboer vi kjenner godt (og som har barn). Jeg er alene med barna, så dermed var det tomt hus her mens vi var ute å runden. Jeg håpet at mange ville komme til oss etter at vi kom tilbake (det gjorde de i fjor, 80 stk), men i år hadde vi kun 3-4 grupper med noen få barn (kanskje pga. været). Så, jeg sitter her med mye godteri (hadde kjøpt inn mye pga mye barn i fjor, ville ikke risikere å gå tom). Litt trist, egentlig, for jeg ville ikke gått ut med mine til naboer om jeg ikke fikk sjansen å gi tilbake til deres barn. Det er litt kjipt. Neste år får vi gjøre det annerledes, kanskje sette ut skål her mens vi er borte eller invitere til halloweenfest her slik at vi også har mulighet til å gi til andres barn.
|
|
|
#229 |
|
etterpåklokest
|
Jeg satte ut skål mens vi var ute og gikk. Vi gikk jo forbi noen ganger, og det virket som om ungene forskynte seg med bare en og en ting, og ikke sånn at "først til mølla" tømte alt. Det synes jeg er fint og se. |
|
|
|
|
|
#230 |
|
awesom
|
Sv: Er det bare jeg som er kjip? [halloween]Jeg er ikke noe stor fan av Halloween og jeg liker ikke at mine barn renner på dørene høs folk vi ikke kjenner. Derfor løser vi det slikt at de får kle seg ut, så tar jeg dem med i bilen og kjører dem rundt til slekt og venner. I år ble det ikke så lang runde ettersom de hadde trening fra 18-19. De fikk mer en nok godis dog. *skuler på sukkerhøye barn som burde sove for sikkert en time siden*
|
|
|
#231 |
|
Thanksgiving er fjerde torsdag i november.
|
|
|
#232 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Er det bare jeg som er kjip? [halloween]Jeg har fått en rød prikk. |
|
|
|
|
|
#233 |
|
Forsøker til neste år, eller neste år kan gjerne yngste gå alene med eldste. Da er han 5 år. Tror det blir løsningen. Det virket uansett som det var mye færre barn ute og gikk her enn før. Det er kommet mange nye naboer her det siste året, mye små, og de går gjerne ikke Halloween.
|
|
|
#234 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Sv: Er det bare jeg som er kjip? [halloween]I dag var det krise her i heimen, for bestekompisen til eldste skulle gå Trick or Treat med noen andre, pappa hadde feber og mamma var for sliten og syk til å gå.
|
|
|
|
#235 |
|
|
Sv: Er det bare jeg som er kjip? [halloween]Her dukka det opp tre gutar på døra. Det har aldri vært nokon på knask eller knep her før, og eg hadde i grunn gløymt ut heile Halloween eg. Dermed vart det ikkje noko godteri på dei. Dessuten hadde dei ikkje kledd seg ut, berre dekka ansiktet til med buff/ skjerft. Skal det vera, så skal det vera seier eg.
|
|
|
#236 |
|
saftig
|
Hvis man har tatt et verdivalg som innebærer at man er for snylting, så handler det ikke om å gjøre så godt man kan. Og da fortjener man ikke raushet.
|
|
|
#237 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Er det bare jeg som er kjip? [halloween]Her var det masse skumle unger som kom og ringte på døra |
|
|
|
|
|
#238 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Sv: Er det bare jeg som er kjip? [halloween]Har aldri hørt at noen har fått hverken ødelagt noe, egg eller dopapir, eller søppelkasser veltet i forbindelse med Halloween. Vi har noen år vært på fest hos venner og da har det vært mørkt her, man aldri noe griseriet for det. Så her er det ikke vanlig med knep.
|
|
|
#239 |
|
Truth is in the x-files
|
Sv: Er det bare jeg som er kjip? [halloween]Jeg er uenig med dere idag. Jeg mener Pesten kan få lov til å drite i Halloween og sitte i soffaen og kose seg og at det er helt uavhenig av om ungene til Pesten går trick or treat.
|
|
|
#240 |
|
flisespikker
|
Det var hverken Pesten selv eller vi som argumenterte mot henne som trakk inn det med verdivalg, altså. Jeg er enig i at det er et malplassert ord å dra inn i diskusjonen.
|
![]() |
|
|