Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

404 ting å tegne for gutter og jenter

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-11-12, 19:15   #41
zinatara
Bør lage seg en tittel selv

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: 404 ting å tegne for gutter og jenter

Akkurat når det gjelder lego, så var det jo ikke akkurat så kjønnsnøytralt før Lego friends kom heller. Svært lite pakker som hadde kvinnelige figurer og veldig mange "gutte"-temaer. Vi kjøpte jo Lego til jenta vår og det fantes jo litt i city, kingdom og creator som hun likte, men hun er ikke særlig interressert i politi, brannmenn, star wars ol.

Jeg kan være enig i at mer kjønnsnøytrale temaer i f.eks. City hadde vært flott. Men sånn det er nå syns jeg det er supert at hun kan kombinere friends med det tonnet lego vi hadde fra før.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-12, 19:40   #42
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg klarer uansett ikke å hisse meg opp av dette. Vi er forøvrig dusteforeldre som ikke kjøper dette til gutta våre. De vil bare ha Star Wars og sånt.

Jeg tror du misforstod totalt hva jeg mente med dusteforeldre nå, altså.

Gammel 05-11-12, 19:45   #43
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er nok også dusteforelder i så måte, men jeg kunne fint ha kjøpt de lekene dersom de hadde blitt lekt med. Det blir de imidlertid ikke når reklamen sier så tydelig fra at det der er lego for jenter.

Gammel 05-11-12, 19:46   #44
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Jeg tror du misforstod totalt hva jeg mente med dusteforeldre nå, altså.

Jeg tok det ikke til meg altså. Jeg har gutte-gutter så det holder, og en mann som ikke liker rosa på gutter. Så her i huset er det ikke så mye som er kjønnsnøytralt egentlig.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-12, 19:49   #45
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tok det ikke til meg altså. Jeg har gutte-gutter så det holder, og en mann som ikke liker rosa på gutter. Så her i huset er det ikke så mye som er kjønnsnøytralt egentlig.

Det var godt. Jeg mente jo så klart de som unnlater å kjøpe det FORDI det er "for jenter". Om guttene ikke vil ha det fordi de foretrekker andre leker, er jo noe helt annet. Min gutt vil jo heller ikke ha den legoen, fordi han liker andre ting bedre.

Gammel 05-11-12, 19:50   #46
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var godt. Jeg mente jo så klart de som unnlater å kjøpe det FORDI det er "for jenter". Om guttene ikke vil ha det fordi de foretrekker andre leker, er jo noe helt annet. Min gutt vil jo heller ikke ha den legoen, fordi han liker andre ting bedre.

Mine vil ikke ha det fordi det er merket som jentelego. Det hadde passet utmerket inn i leken, men jentelego vil de jo ikke ha.

Gammel 05-11-12, 19:58   #47
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Ja, men da er det jo de som bestemmer det selv. Jeg snakker om foreldre som er redde ungene skal bli homo eller noe om de kjøper "råsa" ting til guttene sine! Og det er jo nettopp pga. at gutter ikke vil ha det at jeg er sånn imot den kjønnsdelingen.

Gammel 05-11-12, 20:07   #48
Anne C

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, men da er det jo de som bestemmer det selv. Jeg snakker om foreldre som er redde ungene skal bli homo eller noe om de kjøper "råsa" ting til guttene sine! Og det er jo nettopp pga. at gutter ikke vil ha det at jeg er sånn imot den kjønnsdelingen.

Det er nesten litt flaut å si det, men mannnen er litt av den sorten. But I love him anyway.

Gammel 05-11-12, 20:08   #49
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Skjønner at du er glad i ham fordet. Men jeg er fryktelig, fryktelig glad min mann ikke har slike insane fordommer/holdninger.

Gammel 05-11-12, 20:11   #50
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olifant, her.

Det er kanskje det kjipeste i hele verden med å være 3 år gammel gutt og ha en en tvillingsøster. Det blir veldig tydelig hvor mye mer stæsj det er til jentene og hvor mye mer utvalg det er i klær. Innimellom er hun grei og låner bort både hårspenner og kjoler, men stort sett er verden ganske urettferdig altså.

Ser denne godt allerede jeg også. Mine er to år nå, gutt og jente. Jenta har fått så langt hår at av og til er hårstrikk og spenner rett og slett praktisk, like mye som det er for pynt. Dette vil gutten vår også ha. Nå har han aldri insistert på å gå i barnehagen med hårstrikk og slikt enda men hjemme vil han også gjerne ha hårstrikk, eller prøve armbånd eller kaninører eller what. Begge leker like mye med lekekjøkkenet, begge kjører biler og begge får dukker til jul. Gutten er stor og sterk("barsk") men likevel veldig sart og omtenksom. Han elsker brannmann sam...og tingeling: Egentlig alt med prinsesser eller feer. Bare skjønt synes vi, de får ha sine interesser uavhengig av kjønn. Men slik samfunnet er lagt opp lurer jeg på hvor lenge det varer at de ikke er a4 stereotyper. Synd at en hele tiden må settes i bås.

Gammel 05-11-12, 20:14   #51
Anne C

Anne C sin avatar

Standard

Skjønner at du er glad i ham fordet. Men jeg er fryktelig, fryktelig glad min mann ikke har slike insane fordommer/holdninger.

Det er ikke mye jeg har å plukke på den mannen, han er farlig perfekt i alt. Men bla på dette er han ganske dust egentlig.

(Han har de siste årene kjøpt en hel masse med rosa dingser og ting til meg, som pulsklokke, bag, drikkeflaske, skjerf mm. Han synes jeg skal kle meg i litt mer feminine farger. Jeg er mer grønn og blå.)

Gammel 05-11-12, 20:16   #52
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Fnis. Jeg for min del elsker rosa, og har altfor lite rosa i forhold til det jeg burde ha! Jeg har nylig kjøpt meg en sånn rosa armholder til Samsungen, så jeg kan høre på musikk mens jeg går/løper. Og så har jeg selvsagt rosa drikkeflaske.

Gammel 05-11-12, 21:06   #53
Olifant
Fersk i gamet

Olifant sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acino, her.

Nå har han aldri insistert på å gå i barnehagen med hårstrikk og slikt enda men hjemme vil han også gjerne ha hårstrikk, eller prøve armbånd eller kaninører eller what.

Barnehagen med hårstikk skjer med jevne mellomrom, kjole bare en gang i blant.

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-12, 21:25   #54
Wingman
her skal det bli liv

Wingman sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Vestfold
Wingman er populærWingman er populærWingman er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olifant, her.

Barnehagen med hårstikk skjer med jevne mellomrom, kjole bare en gang i blant.

off topic:

jeg har en krølltopp av en jr. en gang i våres når jeg hentet han i bhg hadde de stæsja håret hans i strikker. god humor i nest.lederen da ble det en hårklipp like etter.

I dag advarte hun mot en ny runder strikker igjen. tar et hint

Gammel 05-11-12, 21:42   #55
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Mine vil ikke ha det fordi det er merket som jentelego. Det hadde passet utmerket inn i leken, men jentelego vil de jo ikke ha.

Det er jo det som skjer når handelstanden skiller mellom kjønnene. Barna har ikke frihet til å velge det de egentlig har lyst på. Det har jo vært slik i en tidsalder og jeg tror det tar lang tid å snu en slik kjønnsdelt trend. De som ikke liker de stereotype lekene tør kanskje ikke velge det de liker av redsel for hva omgivelsene kommer til å si.

Gammel 05-11-12, 21:45   #56
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av merch, her.

off topic:

jeg har en krølltopp av en jr. en gang i våres når jeg hentet han i bhg hadde de stæsja håret hans i strikker. god humor i nest.lederen da ble det en hårklipp like etter.

I dag advarte hun mot en ny runder strikker igjen. tar et hint

HAH, da hadde jeg sendt han tilbake i barnehagen med musefletter el.l.
Jeg har en gutt med krøllet halvlangt hår og det hadde vært helt greit (og gøy) om de stæsja han på håret, men IKKE for å gi tegn til at han må klippes. Da hadde jeg blitt sur!

Gammel 05-11-12, 21:51   #57
Wingman
her skal det bli liv

Wingman sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Vestfold
Wingman er populærWingman er populærWingman er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

HAH, da hadde jeg sendt han tilbake i barnehagen med musefletter el.l.
Jeg har en gutt med krøllet halvlangt hår og det hadde vært helt greit (og gøy) om de stæsja han på håret, men IKKE for å gi tegn til at han må klippes. Da hadde jeg blitt sur!

hva intensjonen var er jeg usikker på, men med mange strikker så var han ikke mye gutt ihvertfall. til den ansattes forsvar dette var før hans aller første klipp. han var pøbel-aktig langhåret

Gammel 05-11-12, 23:04   #58
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Det er nesten litt flaut å si det, men mannnen er litt av den sorten. But I love him anyway.

Skjønner at du er glad i ham, men skjønner dog ikke at du lar ham få bestemme. :gift-med-en-hertug,-og-ikke-en-konge:

Opprinnelig lagt inn av Isbjørn, her.

Det er jo det som skjer når handelstanden skiller mellom kjønnene. Barna har ikke frihet til å velge det de egentlig har lyst på. Det har jo vært slik i en tidsalder og jeg tror det tar lang tid å snu en slik kjønnsdelt trend. De som ikke liker de stereotype lekene tør kanskje ikke velge det de liker av redsel for hva omgivelsene kommer til å si.

Nju, nja, njo, som de sier i Vømmøldalen. I forhold til lego så opplever jeg at de store eskene og seriene har vært mest rettet mot gutter, selv om det ikke sto noe om det på esken. Eldste her vil ikke ha ulike 'tøffe' yrker, sjørøvere, starwars og annet snusk. Hun vil ha hus, familie, campingvogn og ellers elementer som passer inn i et nabolag. Hun er heller ikke redd for å ytre dette. Men hun vil ikke ha det enklere og med større figurer. Hun vil bare ha litt mer for henne i ordinær form. Litt mer 'domestic'.

Sist redigert av Dronningen : 05-11-12 kl 23:12.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-12, 23:08   #59
Anne C

Anne C sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Skjønner at du er glad i ham, men skjønner dog ikke at du lar ham få bestemme. :gift-med-en-hertug,-og-ikke-en-konge:

Det er ikke mye stakkarn bestemmer, og dette er ikke en kampsak for meg. Hvis gutta vil ha rosa ett eller annet så får de det. De ser veldig opp til pappan sin, så kjøper han seg rosa skjorte så vil nok de ha det og. Eldste kjøpte seg en lilla collegejakke her i høst. Mannen sa ikke noe på det, heller ikke den lilla skjorta minsten ville ha.

Gammel 06-11-12, 01:22   #60
MammaHeksa
Superduperaktiv

MammaHeksa sin avatar

Medlem siden: Aug 2012
MammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populær
Standard

Jeg gidder ikke la meg provosere.

MammaHeksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:15.