|
|||||||
| HPs vevstove Forum for datasnakk. |
| Se resultatene: Hvilken julegave til gutt på 10 år? | |||
| Ipod touch |
|
4 | 12,90% |
| Ipad mini |
|
25 | 80,65% |
| Noe helt annet, spesifisert i tråden |
|
2 | 6,45% |
| Deltakere: 31. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ipod touch eller Ipad mini til gutter på 9-10 år?Henger meg på her, jeg. Hadde tenkt ipod touch til min snart 8-åring til jul, men kanskje ipad mini er bedre? Hva koster de sånn ca?
|
|
|
#3 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Ipod touch eller Ipad mini til gutter på 9-10 år?Pris er vel litt avgjørende her? |
|
|
|
|
|
#4 |
|
maler
|
Sv: Ipod touch eller Ipad mini til gutter på 9-10 år?Prisforskjellen er svært liten. Ipod koster vel drøyt 2350 eller noe sånt, ipad mini 2590 tror jeg det er for den minste.
|
|
|
#5 |
|
Sv: Ipod touch eller Ipad mini til gutter på 9-10 år?Det var jammen ikke store forskjellen. Hva er fordelen med den ene fremfor den andre? Hva kan ipad som ipod ikke kan? Kan ipod brukes til noe som ipad ikke kan?
|
|
|
#6 |
|
flisespikker
|
Sv: Ipod touch eller Ipad mini til gutter på 9-10 år?Jeg synes det virker som om iPoden er akkurat passe stor for vår tiåring - den går fint i lommen, og han er så å si aldri interessert i å låne iPaden min i stedet, for eksempel. Det høres veldig fint ut med en liten iPad også, såklart, men ut fra hvor mye iPoden blir brukt her i huset, ser det ikke ut til at større skjerm savnes.
|
|
|
#7 |
|
tankefull
|
Sv: iPod touch eller iPad mini til gutter på 9-10 år?Jeg tror jeg hadde kjøpt iPad mini nå. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
etterpåklokest
|
Sv: iPod touch eller iPad mini til gutter på 9-10 år?Jentene mine har en iPod hver ( |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: iPod touch eller iPad mini til gutter på 9-10 år?Til et mindre barn, ipad mini, helt klart. Om han skal ha den med seg ut og rundt om kring, kanskje ipod touch.
|
|
|
#10 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: iPod touch eller iPad mini til gutter på 9-10 år?Jeg svarte ipad mini - kanskje litt preget av eget ønske, men det kommer litt an på hvordan de kommer til å bruke den og. Er det hjemmebruk som er greien i hovedsak, så er det ipad mini jeg hadde valgt. Skal de bruke den som kamera etc, så har kanskje ipod vært ok?
|
|
|
#12 |
|
Sv: iPod touch eller iPad mini til gutter på 9-10 år?
Her blir det hjemmebruk samt kanskje litt i bil på lengre turer. Hun har ikke mobil.
|
|
|
#13 |
|
Kidding, right?
|
Sv: iPod touch eller iPad mini til gutter på 9-10 år?Er det bare meg som synes det er veldig dyre presanger?
|
|
|
|
#14 |
|
maler
|
Jeg synes det er kjempedyre gaver, men de har faktisk ikke noe sånt. Ikke får de mac ved å spare halvparten selv ennå heller, og ikke har vi noe sånt som gamle, utdaterte iphoner til utdeling. Jeg er enig i at de skal lære seg at dyre ting er dyre, men det betyr ikke at de ikke en eller annen gang i løpet av oppveksten kan få en kjempedyr gave til jul. Altså - forskjell på å lage seg et system hvor det forventes dyre gaver eller man har "alt" og å en eller annen gang få en gave man ikke tør håpe på engang.
|
|
|
#15 |
|
flisespikker
|
Nei, jeg synes også det - Poden fikk en ipod til jul i fjor, men da var det felles gave fra begge sett besteforeldre. (Og en Macbook Air driver han og sparer til, og har forlengst innsett at det kommer til å ta årevis. Vi kommer nok til å betale halvparten når den tid kommer, men det har vi ikke sagt enda.)
|
|
|
#16 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: iPod touch eller iPad mini til gutter på 9-10 år?iPad mini.
|
|
|
#17 |
|
Kidding, right?
|
Det var ikke kritikk altså, ser at det kunne oppfattes slik.
|
|
|
|
#18 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: iPod touch eller iPad mini til gutter på 9-10 år?Jeg hadde kjøpt ipad mini til begge mine hvis jeg skulle velge. Men de får ingen av delene. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Introvert optimist
|
Sv: iPod touch eller iPad mini til gutter på 9-10 år?Min 10-åring ønsker seg iPod touch til jul, selv om storesøstra maser om iPad mini.
|
|
|
#20 |
|
Mother of Dragons
|
Mine er så små at de ikke skjønner det, at det er en dyr måte å legge puslespill og tegne på.
|
![]() |
|
|