Sv: iPod touch eller iPad mini til gutter på 9-10 år?
Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.
Er det bare meg som synes det er veldig dyre presanger?
Så dyre dingsebomser må ungene mine spare til selv, i hvert fall når de begynner å forstå prissetting. (De arver gamle utdaterte iPhoner, da.) Storesøster fikk kjøpe den minstebilligste mac'en - halvparten selv, og den andre halvparten var fellesgave fra foreldre, alle besteforeldre og sine to tanteonkler. Han synes vi er strenge da, men hvordan skal hun ellers fatte at ting er dyrt og krever MYE arbeidsinnsats å anskaffe?
Når de er små er det noe annet da. Jeg dreit i signaleffektene da de var bittesmå, men nå er det viktig synes jeg.
Jeg synes det er kjempedyre gaver, men de har faktisk ikke noe sånt. Ikke får de mac ved å spare halvparten selv ennå heller, og ikke har vi noe sånt som gamle, utdaterte iphoner til utdeling. Jeg er enig i at de skal lære seg at dyre ting er dyre, men det betyr ikke at de ikke en eller annen gang i løpet av oppveksten kan få en kjempedyr gave til jul. Altså - forskjell på å lage seg et system hvor det forventes dyre gaver eller man har "alt" og å en eller annen gang få en gave man ikke tør håpe på engang.