|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() |
Sv: Utstyrsliste til marsbabyLaken, sengetøy,dun dyne minste str 65x80, minste dunputa. Sinksalve, badeolje, kjekt med sånn pumpeflaske med mild babysåpe når babyløsning slenges under springen. Termometer, babyparacet og et lite reiseapotek er kjekt, fåes på apo til 199,-. Jeg bare slenger oppi litt hva jeg trenger ekstra når vi skal på tur. Jeg likte snørrsuger og saltvann (små ampuller) tilfelle baby tett i nesa. Myggnetting, helsepledd.
|
|
|
#22 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Utstyrsliste til marsbaby
Ja, fantastisk pose som jeg anbefaler.
|
|
|
#23 |
|
Erfaren
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() |
Sv: Utstyrsliste til marsbabyHusk at butikkene er åpne også etter at du har fått babyen. Det er ikke alt en trenger å ha i hus på forhånd. Er kjedelig om en har kjøpt all verdens utstyr og så blir det bare liggende. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
-o-o-o-o-o-
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Stavanger
![]() |
Sv: Utstyrsliste til marsbabyTakk for tipsene! Apoteket skal raides når det nærmer seg, både for babystæsj og stæsj til mor. Har titta litt på den posen, veldig fin var den- men stiv pris. Tror vi får se hvor kald mars blir før pose kommer i hus, det blir jo fort april og mildere. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Sv: Utstyrsliste til marsbabyKan hende du kan klare deg uten vinterpose i starten. Kan godt hende det blir mer enn bra nok med god dyne og lammeskinn.
|
|
|
#26 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: Utstyrsliste til marsbabyMin toåring bruker fortsatt ikke pute eller egen seng. Slenger meg på anbefaling om Manduca og elastisk sjal. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
-o-o-o-o-o-
![]() |
Takk! |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Epikur
|
Sv: Utstyrsliste til marsbabyI en babybjørn henger barnet rett ned som i en klatresele med all tyngde på korsrygg og bekken. De er også ofte båret fremovervendt, hengende rett opp og ned, uten avlasting, all tyngde på korsryggen.
|
|
|
#29 |
|
|
Sv: Utstyrsliste til marsbabyStøtter alt Harriet sier om Baby Björn. Jeg har ikke prøvd Manduca, men Beco og Concerti - prinsipper blir uansett det samme. De er ergonomisk gode for baby og bærer, i motsetning til Baby Björn.
|
|
|
|
#30 |
|
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Utstyrsliste til marsbabyGulpekluter ja, jeg kjøpte en hel haug til førstemann, og har endt opp med å ikke ha gulpebabyer, så de ble raskt klippet i to og omgjort til oppvaskkluter. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
-o-o-o-o-o-
![]() |
Sv: Utstyrsliste til marsbabyTakk for oppklaring rundt bæresele, det er egentlig det jeg har trodd, men ikke visst. Da ser jeg det an når han kommer, om jeg trenger eller ei. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Utstyrsliste til marsbabyNår det gjelde seng og samsoving: vi har satt sprinkelsenga helt inntil dobbeltsenga og fjernet den ene langsiden på sprinkelsenga: jatakk, begge deler.. På det viset var det enkelt å trekke babyen til seg for amming og legge ham tilbake (hvis jeg var våken nok til å huske det). Jeg bygde opp et lite rede med tepper i sprinkelsenga så den ble mindre og tryggere.
|
|
|
#34 |
|
-o-o-o-o-o-
![]() |
Sv: Utstyrsliste til marsbabyChablis, vi får låne et Flexibath, men spørs om vi ikke kjøper eget, med sånn innsats i til det formålet etterhvert. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Sv: Utstyrsliste til marsbabyJeg syntes vippestol var greit. De satt der mens jeg dusjet, f.eks, på badet. Hadde Baby Bjørn sin til yngste og ABC til eldste (kjøpt brukt, utslitt da hun var ferdig med den).
|
|
|
#36 |
|
Librocubicularist
|
Vi kjøpte vippestol på finn på fredag, og i dag kunne eg parkere baby der og dusje! Det var fantastisk! |
|
|
|
|
|
#39 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: Utstyrsliste til marsbabyDen der babystolen til tripptrappen. Den er det mest geniale. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
nerdedame
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() |
Ja, den er fantastisk!! Vi kjøpte den då ungen var rundt 4 mnd og angra djupt og inderleg på at vi ikkje kjøpte den 4 mnd tidlegare - eller 2.5 år tidlegare. Den gjorde måltida mykje hyggelegare, og så vart det slutt på å snuble over vippestolen på golvet. |
|
|
|
![]() |
|
|