|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
-o-o-o-o-o-
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Stavanger
![]() |
Utstyrsliste til marsbabyDette er sikkert svart på flere ganger før, men jeg lurer altså på hva man trenger til første babyen. Vår gutt kommer i mars, og vi har kjøpt inn/får/ får låne følgende utstyr: |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Utstyrsliste til marsbabyDet ser vel ut til at dere har det meste i boks da. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Dragedytteren
|
Sv: Utstyrsliste til marsbabyNoen siklesmekker til sikkel og gulp er kjekt. Og en tøypose med plast inni til tøy som blir skittent når man er borte (husker ikke hva de kalles, bleieposer, kanskje?). Vi brukte posen til både klær og tøybleier.
|
|
|
#5 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Utstyrsliste til marsbabyTips til pose: Kjøp en pose med forlengerledd så får dere brukt den neste vinter når barnet er i sportsvogn også.
|
|
|
#6 |
|
-o-o-o-o-o-
![]() |
Sv: Utstyrsliste til marsbaby
Takk for alle tipsene! Ammepute har vi fått allerede, hadde bare glemt å legge den til lista. Har tenkt å kjøpe litt ammeklær fra Boob, de har jeg hørt skal være bra. Godt med sånne tips om poser og annet som jeg ikke har tenkt på. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Utstyrsliste til marsbabyDet er mykje ein kanskje treng, som ein ser om ein får bruk for etterkvart. Eg har brukt brystpumpa mykje, ein periode måtte vi bruke pumpemelk og kopp for å få mat i babyen. Og nå er det veldig greit å ha pumpemelk i kjøleskapet, slik at eg kan få litt ekstra søvn innimellom. Vi kjøpte og ammemadrass, fordi vi har slite litt med å få babyen til å sove aleine og madrassa i senga vår er så mjuk at han triller ned til ein av oss og hamnar på magen, viss han søv der. Men begge deler er slikt du ser om du treng. Solskjerm til bilvindauga og speil til baksetet, for å kunne sjå ungen i bakspeilet, kjøpte vi raskt. Det sakna vi allereie då vi køyrde heim frå sjukehuset. Elles får ein tak i det meste etter fødselen. Vi har vore litt opptatt av å kjøpe ting etterkvart som behova melder seg, slik at vi ikkje ender opp med masse greier vi ikkje treng. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
-o-o-o-o-o-
![]() |
Sv: Utstyrsliste til marsbabyTakk bai! Mange gode tips der og. Vi bor såpass nær sykehuset (100 m) at jeg tror kjøreturen hjem skal gå greit uten solskjerm, men kjenner jeg mannen rett er nok både det og speil på plass i god tid før fødsel. Den purelansalva har jeg tenkt å teste som leppepomade, det har jeg også hørt skal være vidunderkur for tørre vinterlepper. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Epikur
|
Sv: Utstyrsliste til marsbabyJeg ville ikke kjøpt babybjørn, men heller et elastisk sjal og en ergosele eller en manduca.
|
|
|
#10 |
|
Librocubicularist
|
Ja, eg brukte ho på leppene her om dagen, i mangel på leppepomade i stelleveska og det var veldig effektivt. Ho minner litt om eight hour-cream, men lukter ikkje like mykje. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Utstyrsliste til marsbabyJeg er nok farga av å ha gulpebaby forrige gang. Så har hamstret inn flanellsbleier og gazkluter på Sparkjøp til kommende februarbaby. Brukte de både til amming, tørking, bleieskift og til å ha under hodet i seng og vogn. Syntes aldri jeg hadde nok sist.
|
|
|
#12 |
|
Librocubicularist
|
Ammekurv høyrest lurt ut! Det skal eg lage meg med ein gong. Eg veit om ein som er rimeleg lei av at eg roper "Mannen! Kan du hente .... til meg?". |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Utstyrsliste til marsbabyAnbefaler også EasyGrow-posen. Solgte Voksi Urbanen da EG kom i hus. EG er mykere og føyer seg bedre rundt barnet, og man kan vaske hele posen i vaskemaskinen. Skinn fås kjøpt løst til, men jeg har aldri hatt behov for det. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Epikur
|
Sv: Utstyrsliste til marsbabyGaskluter og flanellskluter og vaskekluter i massevis, ja Gull verdt. Vi bruker dem til alt mulig fremdeles. Og skikkelig vaskemiddel til Nøstebarntingene.
|
|
|
#15 |
|
-o-o-o-o-o-
![]() |
Takk for tips! Babybjørnen har vi bare fått låne, egentlig uten å spørre, så jeg tenker at jeg ser an hvordan det blir. Manduca har mannen lyst på, og jeg ser for meg at bæresjal kan være fint hjemme. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Utstyrsliste til marsbabyEasygrow passet perfekt i både EW QTRO-bagen og i Brio-bagen, så jeg tipper den passer i bugaboo også.
|
|
|
#17 |
|
Librocubicularist
|
Vi trener på å sove i seng, mest fordi eg er så redd for å legge meg på ungen, at eg ikkje klarer å slappe ordentleg av og sove tungt nok, når vi har han oppi senga. Eg synest det hjelp med ammemadrass, men då er det ikkje plass til alle tre i senga. Så vi driv med trening på å sove utan kroppskontakt, både på dagtid og på natta. Det begynner å gå seg til, men eg har inntrykk av at det er veldig individuelt korleis ungar søv i eiga seng i starten. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Aug 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Utstyrsliste til marsbabyGratulerer med kommende mars-gutt! |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Sv: Utstyrsliste til marsbabyMå bare si det jeg alltid sier når det gjelder ullklær:
|
|
|
#20 |
|
-o-o-o-o-o-
![]() |
Sv: Utstyrsliste til marsbabyTakk, Mammaheksa! LilleRosin, det er min store skrekk...håper virkelig at han ikke har det. Ingen i familien har det, men jeg vet ikke om det har noen betydning. |
|
|
|
![]() |
|
|