Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvilken dagseng til gutt?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-11-12, 19:37   #21
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken dagseng til gutt?

Godt valg.
Vi har den hvite, og bruker den som dobbeltseng (som egentlig skulle være midlertidig ), men den er ikke god å bruke som sofa. Vi gjorde jo det først, da det var eldstes seng, men den strøk med glans da vi testet den som lesekrok. Den kanten er mildt sagt irriterende.
Men den er god å sove i da, det skal den ha.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 19:40   #22
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sønnemannen har den brune. Jeg liker designet på den bedre da den hvite er i overlaget romantisk/shabby chick for min del. Og det er jeg som innreder barnerommet hos oss ja

Gammel 14-11-12, 19:42   #23
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 37
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Jeg ville også hatt den mørke som hvit. Har til og med vurdert å male den, men slo det raskt fra meg... Brimnes lurer jeg litt på ennå, men Toåringen ville ha Hemnes, så...

Gammel 14-11-12, 19:51   #24
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Vi har den mørke, men som gjesteseng. Kunne fint kjøpt den til en tiåring også, den er helt fin å ligge i (vi brukte den da vi flyttet inn i huset) og har godt med plass i skuffene under. Jeg liker jo godt brunsvart, men den hvite øverste var fin den og altså. Kommer litt an på stilen ellers.

Gammel 14-11-12, 20:09   #25
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Minsten her har denne:

Gammel 14-11-12, 20:14   #26
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi har den hvite til vår snart 8-åring, ikke feminin syns jeg.
Den lista dere skriver om, brukes faktisk som hylle - til oppbevaring av legofigurer, fotballkort og pokemonfigurer.

Med pute i ryggen, tror jeg ikke lista gjør noe.
Men er den sorte en slik som du kan dra ut og lage dobbeltseng av?
For det er jo Hemnes'en (den øverste) - og det er jo genialt. Det er en viktig sengeegenskap hos oss iallefall!

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 20:19   #27
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Babybell, her.

Anbefaler deg å se på Ikea sin Brimnes seng også.
http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/00228705/

Oj, den var verken dum eller dyr. Er den god å ligge i også?

Gammel 14-11-12, 20:23   #28
Najade
Tidsklemt

Najade sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Vil bare tipse om å kjøpe et eller annet av mindre oppbevaringsart til å ha i skuffene.

Vi har Hemnessenga, og guttene bruker skuffene til lekeoppbevaring. Det funket ikke så bra før vi kjøpte inn en del ulike, mindre oppbevaringsesker/kurver.

Det blir kanskje annerledes med en tiåring da, men greit å ha tenkt tanken.

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 20:26   #29
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Najade, her.

Vil bare tipse om å kjøpe et eller annet av mindre oppbevaringsart til å ha i skuffene.

Vi har Hemnessenga, og guttene bruker skuffene til lekeoppbevaring. Det funket ikke så bra før vi kjøpte inn en del ulike, mindre oppbevaringsesker/kurver.

Det blir kanskje annerledes med en tiåring da, men greit å ha tenkt tanken.

Mm, fordi det støver endel fra madrassen og ned i skuffene.

Gammel 14-11-12, 20:28   #30
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har denne på badet og syns den egentlig passer til både jenter og gutter.

Gammel 14-11-12, 20:32   #31
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har den hvite til eldste.

Gammel 14-11-12, 20:38   #32
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Men er den sorte en slik som du kan dra ut og lage dobbeltseng av?

Det var derfor vi kjøpte den.

Gammel 14-11-12, 20:49   #33
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Vi bruker også skuffene til lekeoppbevaring, men trenger ingen mindre moduler nedi. De er nemlig stappfulle med Lego

Jeg oppgraderte forresten madrassene da vi kjøpte, så vi har en av de slankeste fjærmadrassene til IKEA i. De støver ikke og er mye bedre å ligge på for voksne gjester.

Gammel 14-11-12, 22:11   #34
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Ser at mange ville hatt sånn type seng men jeg ville ikke hatt sånn type seng til gutt. Passer nok bedre for jenteovernatting.
Synes sengene er for jentete og dessuten ville overnatting bare blitt surr med to gutter på samme madrass.
Hos oss funker det best med overnattingsgjesten på egen madrass på gulvet.

Vi har hatt overnatting med både en og to gjester i tillegg til Sønnemannen vi. Helt problemfritt. Greit nok at du ikke ville kjøpt en slik type seng pga. utseende, men hvorfor skulle det ikke passe for gutter å overnatte på denne måten, om jeg tør spørre?

Gammel 14-11-12, 23:00   #35
Najade
Tidsklemt

Najade sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Vi har hatt overnatting med både en og to gjester i tillegg til Sønnemannen vi. Helt problemfritt. Greit nok at du ikke ville kjøpt en slik type seng pga. utseende, men hvorfor skulle det ikke passe for gutter å overnatte på denne måten, om jeg tør spørre?

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 23:09   #36
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Martis:

Vi kommer til å gå for en Brimnes, tror jeg. Jeg hadde foretrukket den sorte, men i hvitt. Den hvite Hemnesen er for vond å sitte i.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 23:12   #37
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ser at mange ville hatt sånn type seng men jeg ville ikke hatt sånn type seng til gutt. Passer nok bedre for jenteovernatting.
Synes sengene er for jentete og dessuten ville overnatting bare blitt surr med to gutter på samme madrass.
Hos oss funker det best med overnattingsgjesten på egen madrass på gulvet.

Hvorfor skulle to jenter være bedre egnet til å sove i en slik seng, enn to gutter? Podens seng er av typen med uttrekkbar skuff, og han har rett som det er en overnattigsgjest. Problemfritt.

Gammel 15-11-12, 08:35   #38
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Flott at dere vil ha sånn seng for overnatting. Vi vil ikke det, pga at det blir surr med å ligge ved siden av hverandre, være nær hverandre, tull/pirking på hverandre og å aldri aldri falle til ro.
Når vi overnatter hos venninnen min så sover vi voksne + minstemann i den hvite typen som er vist i tråden, på rommet til eldstedatteren.

Gammel 15-11-12, 08:59   #39
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Flott at dere vil ha sånn seng for overnatting. Vi vil ikke det, pga at det blir surr med å ligge ved siden av hverandre, være nær hverandre, tull/pirking på hverandre og å aldri aldri falle til ro.
Når vi overnatter hos venninnen min så sover vi voksne + minstemann i den hvite typen som er vist i tråden, på rommet til eldstedatteren.

Det tror jeg ikke har noe med kjønn å gjøre da.
Det er nok like mye fjas og pirking når de sover sammen da tror jeg.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-12, 11:45   #40
Høns

Medlem siden: Mar 2009
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har den hvite til vår gutt på 10 år. den passer best i rommet og stjeler ikke så mye lys. Jeg liker begge variantene godt, og kunne godt tenke meg den svarte i hvit versjon. Sengene er helt greie å bruke som sofa om man har noen puter ol oppi.

Her i huset bruker vi den titt og ofte til overnatting. Det fungerer supert.

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:48.