Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Dokument 2 på onsdag!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-11-12, 12:26   #21
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dokument 2 på onsdag!

Opprinnelig lagt inn av Rune Brown, her.

Hvorfor?
Fordi det de kaller "rettssystem" der nede ikke henger sammen med virkeligheten, og at de dømmes uten beviser.
Uavhengig av hvem du er, hva som har blitt gjort; ingen verdens land ville tolerert den dommen. Hvorfor skal Norge da bruke over tre år (og hvem vet hvor mye lenger) på å løse den floka?
Ikke vær så opphengt i hva de har gjort eller ikke har gjort, hvor "dumme" dere mener at de er, det er ikke det det handler om lenger.

Hvordan mener du Norge skulle løst "floka"? Utenfor diplomatiet?

Det er vel heller ikke sant at ingen verdens land ville tolerert dommen. Det er mange land som har rettssystemer som ikke fungerer og hvor folk dømmes uten bevis.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-12, 12:27   #22
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men hva kan egenlig de norske myndighetene gjøre? Det er jo ikke noen utvekslingsavtale med landet?

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-12, 12:32   #23
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lurer også på hva du mener myndigheten skal gjøre, Rune.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-12, 12:36   #24
Rune Brown
Aktiv

Rune Brown sin avatar

Medlem siden: Jun 2012
Hvor: Oslo
Rune Brown er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Men hva mener du de skal gjøre?
Det er bare uker siden det var samtaler mellom Norge og Kongo, etter hva jeg fikk med meg. Man prøver på diplomatisk vis å finne en løsning. Hva er uprøvd, mener du?

Jeg vet ikke, jeg sitter ikke i UD.

Gammel 20-11-12, 12:38   #25
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg forstår at denne saken føles helt annerledes for deg fordi dette er noen som står deg nær. Det gjør jeg, og jeg ville sikkert agert på samme måte.

Men hvordan lov og orden fungerer er totalt forskjellig fra land til land. Indisier kan være nok til en lang narkotikadom i Norge som eksempel, i USA ville det ikke holdt i det hele tatt om det ikke forelå tekniske bevis i tillegg.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-12, 12:38   #26
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, men siden du kritiserer norske myndigheter for ikke å ha gjort nok og bruker ganske sterke ord, burde du jo ha en viss formening om hvilke muligheter som er uprøvde.

Gammel 20-11-12, 12:41   #27
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jamen, hvordan kan du hevde at det er perverst hvis du ikke vet hva som er gjort og ikke gjort?

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-12, 12:43   #28
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Jeg forstår at denne saken føles helt annerledes for deg fordi dette er noen som står deg nær. Det gjør jeg, og jeg ville sikkert agert på samme måte.

Ville du det? Jeg håper og tror at jeg ikke ville gjort det.

Og jeg mener det er en viss forskjell på å si det som står i HI til venner i en privat setting og å skrive det på et diskusjonsforum på nett.

Gammel 20-11-12, 12:45   #29
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Newsflash: Det er ikke Gandalf som sitter i UD heller. Det utleveres akkurat null magiske evner med jobbkontrakten. Saa enten finner du paa noe du mener de realistisk burde proeve, eller saa bremser du klagingen litt. Det er utrolig nok ikke engang slik at T&M er det eneste de har aa bekymre seg for.

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-12, 12:45   #30
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Og jeg mener det er en viss forskjell på å si det som står i HI til venner i en privat setting og å skrive det på et diskusjonsforum på nett.

Særlig når man ikke har noe spesielt å komme med utover at det fælt. Klart det er fælt, men Norge kan ikke bestemme over andre suverene stater og deres rettsvesen.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-12, 12:47   #31
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Ville du det? Jeg håper og tror at jeg ikke ville gjort det.

Ja, det kan godt hende. Men jeg vet jo ikke.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-12, 12:50   #32
Rune Brown
Aktiv

Rune Brown sin avatar

Rune Brown er litt kul
Standard

Hovedpoenget var å få belyst Dokument 2 i morgen, jeg skrev deretter litt min mening.
Hvis dere mener at det var dumt av meg, så beklager jeg det.
Dere må selvfølgelig bare diskutere i vei om hva DERE mener, det legger jeg meg ikke oppi, vi har alle rett til våre meninger.

Gammel 20-11-12, 12:53   #33
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Newsflash: Det er ikke Gandalf som sitter i UD heller. Det utleveres akkurat null magiske evner med jobbkontrakten. Saa enten finner du paa noe du mener de realistisk burde proeve, eller saa bremser du klagingen litt. Det er utrolig nok ikke engang slik at T&M er det eneste de har aa bekymre seg for.

Takk for latter på en ellers regntung dag!

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-12, 12:55   #34
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Hovedpoenget var å få belyst Dokument 2 i morgen, jeg skrev deretter litt min mening.
Hvis dere mener at det var dumt av meg, så beklager jeg det.
Dere må selvfølgelig bare diskutere i vei om hva DERE mener, det legger jeg meg ikke oppi, vi har alle rett til våre meninger.

Da foreslaar jeg at du neste gang skriver noe saant som: "Se paa Dokument 2 i morgen, der kommer de til aa komme med ting som tyder paa at Norske myndigheter ikke har gjort det de burde i Tjostolv & Moland -saken". Og hvis du visste noe mer om innholdet eller hadde en personlig vinkel kunne du fortalt den ogsaa.

Hoeylidt klaging uten noen tegn paa egne konstruktive tanker, vurderinger eller opplysninger gir deg ikke den sympatien eller respekten du antakelig hadde oensket deg.

Gammel 20-11-12, 12:58   #35
Rune Brown
Aktiv

Rune Brown sin avatar

Rune Brown er litt kul
Standard

Saa enten finner du paa noe du mener de realistisk burde proeve, eller saa bremser du klagingen litt.

Og du skal virkelig passe deg litt for å sitte og bestemme hva jeg skal mene og ikke, jeg lynsjer ikke deg fordi du (og 85% av Norges befolkning) mener noe annet enn meg. På kanten til både frekkhet og barnslighet Ulvefar.

Gammel 20-11-12, 13:06   #36
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og du skal virkelig passe deg litt for å sitte og bestemme hva jeg skal mene og ikke, jeg lynsjer ikke deg fordi du (og 85% av Norges befolkning) mener noe annet enn meg. På kanten til både frekkhet og barnslighet Ulvefar.

Med all respekt, Rune Brown. Du hevder at politisk valgte og statsforvaltningen behandler de to unge herrene perverst(?), og mer enn antyder at de forholder seg passivt til hele saken. Da må du nesten forstå at noen tar til motmæle og ber deg komme med konkrete eksempler på feiltråkk eller hva som burde vært gjort. Og om du ikke kan det, så er det vel ikke så rart om du anmodes om å dempe kritikken din.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-12, 13:12   #37
Rune Brown
Aktiv

Rune Brown sin avatar

Rune Brown er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Med all respekt, Rune Brown. Du hevder at politisk valgte og statsforvaltningen behandler de to unge herrene perverst(?), og mer enn antyder at de forholder seg passivt til hele saken. Da må du nesten forstå at noen tar til motmæle og ber deg komme med konkrete eksempler på feiltråkk eller hva som burde vært gjort. Og om du ikke kan det, så er det vel ikke så rart om du anmodes om å dempe kritikken din.

Har aldri sagt at de holder seg passove til saken, jeg er bare imponert (i negativ forstand) over hvor lang tid det tar mellom hver gang det skjer noe.
Jeg vet ved førstehåndsinformasjon fra familien at det ofte har gått måneder mellom hver gang det kommer noe info til familiene fra UD. Dette har også familien uttrykt ved flere ankedninger på hjemmesiden deres.
Og ja, da velger jeg å bruke ordet "perverst".

Gammel 20-11-12, 13:13   #38
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Standard

Hahaha! Bestemme hva du skal mene? Hadde jeg bestemt hva du skulle mene ville du sagt noe mer gjennomtenkt.

Gammel 20-11-12, 13:15   #39
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, og du står selvsagt fritt til å velge ordet "perverst" om saken. Men du kan ikke vente å få gehør for en så tabloid fremstilling av noe du tydeligvis ikke har bedre kjennskap til enn de fleste andre?

Gammel 20-11-12, 13:15   #40
Rune Brown
Aktiv

Rune Brown sin avatar

Rune Brown er litt kul
Standard

Hahaha! Bestemme hva du skal mene? Hadde jeg bestemt hva du skulle mene ville du sagt noe mer gjennomtenkt.

Sier jo litt om hvordan du er skrudd sammen da min venn.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:46.