|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Dokument 2 på onsdag!
Jeg elsker ikke folk folk som generaliserer over en lav sko. Ikke i det hele tatt. Ei heller folk som først langer ut etter andre som er uenige med dem for så å utsyre dem med generaliserte karakteristikker.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#62 |
|
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nei for hadde du irritert meg med ti tusen innlegg med sutring og tomprat først ville det nok vært lettere?
|
|
|
|
#63 |
|
Aktiv
Medlem siden: Jun 2012
Hvor: Oslo
![]() |
Sv: Dokument 2 på onsdag!For å skyte inn helt til slutt, så er det vel en del politikere i Norge som langer ut mot Norske myndigheter over måten de har behandlet denne saken på.
|
|
|
#64 |
|
Borte
|
Kom med noen konkrete eksempler da vel, så er det litt lettere å forstå hva som er utgangspunktet for diskusjon?
|
|
|
#65 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Kom med linker, så skal vi diskutere det de sier. :raus:
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#66 |
|
This is normal!
|
Jeg kan ikke huske å ha sett noe om dette. Lenker? Det vil jo være nødvendig å se hva de langer ut mot for å kunne vurdere om de er ignorante eller ikke.
|
|
|
|
#67 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Jeg lurer på det samme som en annen; hvor ofte mener du UD skal kontakte familien, dersom de faktisk ikke har noen ny informasjon å komme med?
Hvem? Har du link?
|
|
|
|
#69 |
|
Aktiv
Medlem siden: Jun 2012
Hvor: Oslo
![]() |
|
|
|
#70 |
|
Helt konge
|
Ikke nødvendigvis ignorante, men jeg håper de politikerene har en vettug begrunnelse for hvorfor de mener norske myndigheter har behandlet denne saken dårlig, og i tillegg kommer med forslag til hva som kunne vært gjort annerledes. Da går det an å diskutere med dem, og forhåpentligvis bli litt klokere og få et større perspektiv. Det igjen gir mulighet for å endre sitt syn på saken, eller fastholde det man hadde med enda større tyngde, fordi man har fått med argumenter fra flere involverte. |
|
|
|
|
|
#71 |
|
This is normal!
|
Sv: Dokument 2 på onsdag!Svaret fra Barth Eide viser at det har vært kontakt (ansikt til ansikt og på andre måter) på toppnivå i denne saken.
Hvordan og hvorfor i all verden tror han dette vil fungere bedre enn det som allerede har skjedd?
|
|
|
|
#72 |
|
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Jeg sier ikke at du er ignorert, bare at så lenge du ikke sier noe konkret kan jeg ikke vite at du ikke er det.
|
|
|
|
#73 |
|
Glamorøs
|
Nå har jeg lest linken din, og denne politikeren mener at det som gjenstår å gjøre er å reise ned og rette kravene ansikt til ansikt. Og hva om de sier nei, hva da? Skal vi invadere Kongo? På grunn av to gutter som har reist til et land de
|
|
|
#74 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Ulvefar sier da ingenting om hva du skal mene eller ikke, han sier noe om hva som forventes av partene i en diskusjon hvis diskusjonen skal bli konstruktiv. |
|
|
|
|
|
#75 |
|
Borte
|
Sv: Dokument 2 på onsdag!Det virker ganske naivt å tro at det hjelper bare man reiser ned dit og snakker strengt til kongolesiske myndigheter.
|
|
|
#76 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Dokument 2 på onsdag!Noen som så dokumentaren? På jobben min var det ihvertfall flere som mente norske myndigheter burde gjøre mer. Jeg står fremdeels steilt på mitt om at de gjør mer enn nok. men har ike sett saken på tv.
|
|
|
#77 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
Sv: Dokument 2 på onsdag!Hvorfor må norske myndigheter ordne opp bare fordi det er norske borgere? Er vi ikke i stand til å ordne opp i vårt eget rot, men må ha pappa Jens til å hjelpe oss å rydde opp?
|
|
|
#78 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Sv: Dokument 2 på onsdag!De fleste her virker relativt overbevist om at de er skyldige, eller tar jeg feil? Hvorfor, i såfall? (Har ikke fulgt så nøye med.) |
|
|
|
|
|
#79 |
|
Ser lyst på livet
|
Det er klart at politikere fra fylket som F eller M kommer fra engasjerer seg, det er jo billig retorikk for stemmer til neste års stortingsvalg. |
|
|
|
|
|
#80 |
|
Nøttelitens medhjelper
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dokument 2 på onsdag!Jeg er nok en av de som ikke tror de er 100% skyldig i alt de er blitt dømt for, men jeg mener likevel at Norge ikke skal hive alt de har i hendene og gjøre hva enn som måtte til for å hjelpe de ut.
|
![]() |
|
|