Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Dokument 2 på onsdag!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-11-12, 12:21   #101
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv

Mrs. S sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dokument 2 på onsdag!

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Denne provoserte meg i grunnen mer dess mer jeg tenkte over den. For en utrolig dustete og meningsløs ting å si. Skal man liksom ikke kunne uttale seg da, om man har noen i familien som har gjort "gærne" ting? Hvorfor det egentlig?

Jeg kan ha medfølelse med familiene deres. Det er litt for mye selvtilfreds holdning her. Jeg vet mange gutter kjører i fylla på Ibiza eller andre land for eksempel. Skal de ikke få uføretrygd eller legehjelp dekket av staten, eller transport hjem? Nei, la de betale det selv.
Basehoppere? De har oppsøkt risikoen selv.
Drikker seg full og går i et kriminelt strøk?
Over 700 nordmenn vervet seg til den finske vinterkrigen. De trodde de var helter.
Selv om andre land ikke bryr seg om menneskerettigheter, fangers rettigheter eller humanitet, skal vi ikke protestere mot det? Ikke minst for å rette oppmerksomheten mot det. Håpe at forholdene blir bedre rent generelt. Jeg mener at tortur og voldtekt er like ille uansett nasjonalitet som rammes.
Jeg vil presisere at jeg ikke mener Norge skal øve annet enn diplomatisk press, og holde kontakten med fengselsmyndighetene. De ble ikke tatt ut av 20-manns cellene før norge protesterte.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-12, 12:26   #102
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mrs. S, her.

Jeg kan ha medfølelse med familiene deres. Det er litt for mye selvtilfreds holdning her. Jeg vet mange gutter kjører i fylla på Ibiza eller andre land for eksempel. Skal de ikke få uføretrygd eller legehjelp dekket av staten, eller transport hjem? Nei, la de betale det selv.
Over 700 nordmenn vervet seg til den finske vinterkrigen. De trodde de var helter.
Selv om andre land ikke bryr seg om menneskerettigheter, fangers rettigheter eller humanitet, skal vi ikke protestere mot det? Ikke minst for å rette oppmerksomheten mot det. Håpe at forholdene blir bedre rent generelt. Jeg mener at tortur og voldtekt er like ille uansett nasjonalitet som rammes.
Jeg vil presisere at jeg ikke mener Norge skal øve annet enn diplomatisk press, og holde kontakten med fengselsmyndighetene. De ble ikke tatt ut av 20-manns cellene før norge protesterte.

1. Hvis noen basehopper der det er ulovlig og må reddes må de faktisk betale for det selv.
2. Hvem sier at man ikke bryr seg om menneskerettigheter?
3. Hvem er det som sier at man ikke skal protestere?

Saken her er at Norge utøver diplomatisk press. Noen mener det ikke er nok, og at det er perverst at de ikke gjør mer, uten å kunne komme opp med ett eneste eksempel på hva dette "mer" burde være.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-12, 12:28   #103
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes du sammenligner epler og appelsiner. Det er ingen som har hevdet at man skal nekte "dumdristige" det de etter loven har krav på. Her er spørsmålet i større grad hvor langt myndighetene skal strekke seg utover dette, for nordmenn i utlandet. Øve diplomatisk press og holde kontakt med fengselsmyndighetene, det gjøres jo? Det man har etterlyst er vel hva som ikke gjøres, og som burde gjøres i den grad at det er perverst at man lar være.

Gammel 22-11-12, 12:28   #104
Mrs. S

Mrs. S sin avatar

Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

1. Hvis noen basehopper der det er ulovlig og må reddes må de faktisk betale for det selv.
2. Hvem sier at man ikke bryr seg om menneskerettigheter?
3. Hvem er det som sier at man ikke skal protestere?

Saken her er at Norge utøver diplomatisk press. Noen mener det ikke er nok, og at det er perverst at de ikke gjør mer, uten å kunne komme opp med ett eneste eksempel på hva dette "mer" burde være.

Jeg har allerede sagt at jeg tar avstand fra "perverst". Men jeg synes fremdeles det er en ekkel stemning her. "Det har de godt av!".

Gammel 22-11-12, 12:29   #105
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hele saken handler jo om en dokumentar som hevder Norge ikke gjør nok når de bruker diplomatiet, mrs. S. Jeg skjønner fortsatt ikke hva du opplever som selvtilfreds holdning her.

Det er ingen, som jeg har sett, som mener at de to fangene (eller noen andre) fortjener å leve så vanskelig som de gjør i kongolesisk fengsel. Dette går på hvor langt staten Norge kan gå overfor en annen suveren stat.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-12, 12:32   #106
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men jeg synes fremdeles det er en ekkel stemning her. "Det har de godt av!".

Jeg tolker det mer i retning av at de ikke kan forvente at staten Norge fikser dem ut av en situasjon de langt på vei har satt seg selv i, i en annen suveren stat.

Det er forskjell på diskutere saken og å personlig ha sympati for to gutter som lever under jævlige forhold.

Gammel 22-11-12, 12:34   #107
Mrs. S

Mrs. S sin avatar

Standard

Aktor la mye vekt på bildet av Rune Folkedal som ble utpekt som "offiser". Det var et morobilde på mobilen. Jeg har heller aldri sagt at Moland Og French er fine, kjekke eller smarte karer som er dømt. Men de kunne like gjerne vaske blod av bilen for å rømme i den, hvis de var redde for å få skylden. De kunne vært i rus eller i sjokk og en vet at mennesker i sjokk kan gjøre uberegnelige ting.

Gammel 22-11-12, 12:39   #108
Mrs. S

Mrs. S sin avatar

Standard

Hvor mange basehoppere har betalt selv? Det er spørsmålet mitt. Ikke om det er debatt om dette eller forsøk på det.
http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle4192095.ece Dette er fra 2011.
Les overskriften, og så artikkelen.
-Hittil har vi vært for snille, og har i stor grad dekket alle redningsutgiftene selv. Slik blir det ikke i fremtiden, sier Alnæs.
-I fjor måtte en basehopper hentes ut fra et fjell i indre Troms. Men her stanset Hovedredningssentralen politimesterens forsøk på å be basehopperen betale for egen redning.

Gammel 22-11-12, 12:40   #109
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, dårlig ordvalg av trådstarter. Men er de uskyldig dømt for mord, så synes jeg norske myndigheter bør fortsette å øve press på Kongo. De soner i 20-manns celler! En kan bare forestille seg hva som skjer hvis vaktene snur ryggen til. Så lenge norske myndigheter holder saken varm, kan de ha en viss beskyttelse mot voldtekt for eksempel.

Norske myndigheter øver press mot Kongo, og de holder saken varm. Og det gjør de uavhengig av om de er skyldige eller ikke i mordet. Jeg skjønner fortsatt ikke hva mer UD kan gjøre.

Gammel 22-11-12, 12:40   #110
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Standard

Aktor la mye vekt på bildet av Rune Folkedal som ble utpekt som "offiser". Det var et morobilde på mobilen. Jeg har heller aldri sagt at Moland Og French er fine, kjekke eller smarte karer som er dømt. Men de kunne like gjerne vaske blod av bilen for å rømme i den, hvis de var redde for å få skylden. De kunne vært i rus eller i sjokk og en vet at mennesker i sjokk kan gjøre uberegnelige ting.

Det har uansett ingenting med hva staten Norge kan gjøre for å få de to ut av staten Kongo.

Personlig har jeg ingen mening om skyldspørsmålet, og det spiller heller ingen rolle for hva norske myndigheter kan eller ikke kan gjøre for de fangene.

Gammel 22-11-12, 12:42   #111
noen
This is normal!

noen sin avatar

noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor mange basehoppere har betalt selv? Det er spørsmålet mitt. Ikke om det er debatt om dette eller forsøk på det.
-Hittil har vi vært for snille, og har i stor grad dekket alle redningsutgiftene selv. Slik blir det ikke i fremtiden, sier Alnæs.
-I fjor måtte en basehopper hentes ut fra et fjell i indre Troms. Men her stanset Hovedredningssentralen politimesterens forsøk på å be basehopperen betale for egen redning.

Denne koblingen din til basehopping skjønner jeg ikke. Hvis en norsk basehopper uten forsikring har en ulykke utenfor Norge, kommer ikke Staten og betaler for ham/henne.

Diskusjonen om basehoppere i Norge skal ta regningen for redningsaksjoner selv er da noe helt annet.

Gammel 22-11-12, 12:42   #112
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I mine øyne er dette helt irrelevant for Moland/Frenchsaken. Det er ikke en annen side av samme sak. Med mindre basehopperen er i Kongo og har blitt dømt for mord, kanskje.

Selv om Moland/French var landets fremste gullgutter, så må man kunne stille spørsmål ved hvor langt Norge som stat skal gå for å overprøve og overkjøre et annet lands rettssystem. Har Norge virkelig gjort perverst lite i denne saken? Jeg synes ikke det. Samtidig som jeg kan ha all mulig medfølelse og forståelse for at dette må være en vond sak for de involverte.

Gammel 22-11-12, 12:44   #113
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Skulle gjerne plukket dem, og helt sikkert mange andre, ut av de uforholdsmessig jaevlige forholdene i Kongolesiske fengsel. Men det er ikke slik at vilje er nok, man maa ha mulighet ogsaa. Her er det muligheten det skorter paa. Hvis noen har gode ideer som ikke er proevd, la meg vite det og jeg skal gjoere mitt for aa overbringe dem til rette personer. Men aa invandere Kongo er neppe paa lista over gode ideer. Og aa fornaerme de som faktisk proever aa hjelpe med aa si at det er perverst at de ikke faar det til, vel, det er ganske provoserende.

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-12, 12:45   #114
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Seriøst? Tror du på det? Er dette et morobilde?

Kjenner du dem, Mrs. S?

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-11-12, 13:25   #115
noen
This is normal!

noen sin avatar

Standard

Jeg vet mange gutter kjører i fylla på Ibiza eller andre land for eksempel. Skal de ikke få uføretrygd eller legehjelp dekket av staten, eller transport hjem? Nei, la de betale det selv.

Transport hjem må man vel faktisk betale selv, hvis man ikke er forsikret. Det samme gjelder sykehusregningen i land utenfor EU.

Når Moland og French slipper ut og kommer hjem, kommer de til å få legehjelp, uføretrygd hvis de kvalifiserer seg for det osv. Som alle andre. Men nå er de ikke i Norge. Da gjelder andre regler.

Hvorfor trakk du inn denne egentlig?

Gammel 22-11-12, 13:27   #116
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må fnise av sammenlikningen til den finske vinterkrigen. Ingenting skal få meg til å tro at Moland Og French så på seg selv om frihetskjempende helter altså. De ville ha raske penger i et relativt lovløst land, også slo det tilbake på dem.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-12, 13:31   #117
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det virkelig aldri lov å si at "Sorry, men nå har du fått det du fortjener, den som er med på leken osv."? Jeg skulle selvsagt, som alle andre, ønske at alle som satt i fengsel alle steder i hele verden hadde det like fint som de som sitter i Norske fenglser, men at noen som sitter fenglset for ulovligheter de har gjort i Kongo skal ha det bedre enn alle de andre i fengselet i Kongo mener jeg virkelig ikke. Jeg mener til og med at Norge burde ha null og niks ansvar, med mindre de faktisk var helt uskyldige. Det er de ikke, da får de takke seg selv for smørja de har fått seg opp i.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-12, 13:31   #118
Nyx
Kan tituleres

Nyx sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Note, her.

Det er jo bare en påstand fra Molands kjæreste og ikke noe håndfast bevis. Ikke har hun SMS-en og ikke fant de den på Molands telefon da han ble pågrepet. Og hun kommer med påstanden flere år etter at hun fikk meldingen. Om det i det hele tatt er sant, er det likevel tvilsomt om hun husker den ordrett.

Hva som er sant eller ikke vet man jo ikke, men det er ikke mer enn noen få dager siden det var en avisartikkel hvor kjæresten gikk ut og sa at hun aldri hadde fått en tilståelse i den omtalte sms'en, og at det bare var rent oppspinn.

Link.

Gammel 22-11-12, 13:49   #119
Rune Brown
Aktiv

Rune Brown sin avatar

Medlem siden: Jun 2012
Hvor: Oslo
Rune Brown er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sneglo, her.

Jeg er nok en av de som ikke tror de er 100% skyldig i alt de er blitt dømt for, men jeg mener likevel at Norge ikke skal hive alt de har i hendene og gjøre hva enn som måtte til for å hjelpe de ut.

De har uansett reist til Kongo av alle steder, og brutt helt sikkert opptil flere lover der borte, og må ta konsekvensen av det. Velkommen til voksenlivet tenker jeg.

"Helt sikkert brutt opptil flere lover der?" Blir noe banalt å si mener jeg.
Uavhengig om jeg er følelsesmessig involvert eller ikke, mener jeg at man ikke skal sitte å se på. Det kom skarp kritikk fra flere hold, inkludert flere aktører i Storbritannia, som ikke kan fatte og begripe hvorfor det ikke har blitt gjort mer, blandt annet å sende en delegat ned til Kongo for å snakke ansikt til ansikt, da dette brevet som ble sendt for halvannet år siden aldri ble besvart.
Det er også en felles mening om at rettssaken ikke bør erkjennes, da ting ble gjort på helt riv ruskende gale måter. Vanvittige teorier ble presentert, Norges Konge ble beskyldt for å stå bak disse "spionene" fra Norge, og forklaringer og teorier ble endret hele tiden.

Det hele er jo egentlig bare komisk, hvis man ser bort ifra disse to guttas lidelser oppi det hele. De hjelper jo til og med enken til Kasongo (sjåføren) økonomisk, har brukt innsamlede midler, for å vise sin sympati og medfølelse for en kone som har mistet sinn mann, og sine barns far. Maken til hjerteråe folk skal du lete lenge etter

Argumentet om at gutta overhodet aldri skulle reist til et land man frarådes å reise til kjøper jeg selvfølgelig, det sier seg jo selv, men hva med å vise litt medfølelse for to landsmenn som ikke enda har noen beviser mot seg for å ha gjort noe galt?
Halshugg heller de, meg eller andre som støtter de på diskusjonsfora i etterkant, hvis det skulle vise seg at de er skyldige i drap el.l.
Da skal ikke ikke sette til motmæle.

Men jeg tviler på at det skjer

Gammel 22-11-12, 13:52   #120
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Det er ingen, som jeg har sett, som mener at de to fangene (eller noen andre) fortjener å leve så vanskelig som de gjør i kongolesisk fengsel. Dette går på hvor langt staten Norge kan gå overfor en annen suveren stat.

Det har bl.a. blitt skrevet "Som man reder ligger man" i denne tråden (innlegg 4 og 6). Det betyr vel langt på vei at de får som fortjent, eller at de fortjener det de nå opplever?

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:04.