|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dokument 2 på onsdag!
Jeg kan ha medfølelse med familiene deres. Det er litt for mye selvtilfreds holdning her. Jeg vet mange gutter kjører i fylla på Ibiza eller andre land for eksempel. Skal de ikke få uføretrygd eller legehjelp dekket av staten, eller transport hjem? Nei, la de betale det selv. |
|
|
|
|
|
#102 |
|
Glamorøs
|
1. Hvis noen basehopper der det er ulovlig og må reddes må de faktisk betale for det selv.
|
|
|
#103 |
|
Personlig pessimist
|
Jeg synes du sammenligner epler og appelsiner. Det er ingen som har hevdet at man skal nekte "dumdristige" det de etter loven har krav på. Her er spørsmålet i større grad hvor langt myndighetene skal strekke seg utover dette, for nordmenn i utlandet. Øve diplomatisk press og holde kontakt med fengselsmyndighetene, det gjøres jo? Det man har etterlyst er vel hva som ikke gjøres, og som burde gjøres i den grad at det er perverst at man lar være.
|
|
|
|
#104 |
|
Jeg har allerede sagt at jeg tar avstand fra "perverst". Men jeg synes fremdeles det er en ekkel stemning her. "Det har de godt av!". |
|
|
|
|
|
#105 |
|
Borte
|
Sv: Dokument 2 på onsdag!Hele saken handler jo om en dokumentar som hevder Norge ikke gjør nok når de bruker diplomatiet, mrs. S. Jeg skjønner fortsatt ikke hva du opplever som selvtilfreds holdning her.
|
|
|
#106 |
|
Borte
|
Jeg tolker det mer i retning av at de ikke kan forvente at staten Norge fikser dem ut av en situasjon de langt på vei har satt seg selv i, i en annen suveren stat.
|
|
|
#107 |
|
Sv: Dokument 2 på onsdag!Aktor la mye vekt på bildet av Rune Folkedal som ble utpekt som "offiser". Det var et morobilde på mobilen. Jeg har heller aldri sagt at Moland Og French er fine, kjekke eller smarte karer som er dømt. Men de kunne like gjerne vaske blod av bilen for å rømme i den, hvis de var redde for å få skylden. De kunne vært i rus eller i sjokk og en vet at mennesker i sjokk kan gjøre uberegnelige ting. |
|
|
|
|
|
#108 |
|
Sv: Dokument 2 på onsdag!Hvor mange basehoppere har betalt selv? Det er spørsmålet mitt. Ikke om det er debatt om dette eller forsøk på det. |
|
|
|
|
|
#109 |
|
This is normal!
|
Norske myndigheter øver press mot Kongo, og de holder saken varm. Og det gjør de uavhengig av om de er skyldige eller ikke i mordet. Jeg skjønner fortsatt ikke hva mer UD kan gjøre.
|
|
|
|
#110 |
|
Borte
|
Det har uansett ingenting med hva staten Norge kan gjøre for å få de to ut av staten Kongo.
|
|
|
#111 |
|
This is normal!
|
Denne koblingen din til basehopping skjønner jeg ikke. Hvis en norsk basehopper uten forsikring har en ulykke utenfor Norge, kommer ikke Staten og betaler for ham/henne.
|
|
|
|
#112 |
|
Personlig pessimist
|
I mine øyne er dette helt irrelevant for Moland/Frenchsaken. Det er ikke en annen side av samme sak. Med mindre basehopperen er i Kongo og har blitt dømt for mord, kanskje.
|
|
|
|
#113 |
|
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dokument 2 på onsdag!Skulle gjerne plukket dem, og helt sikkert mange andre, ut av de uforholdsmessig jaevlige forholdene i Kongolesiske fengsel. Men det er ikke slik at vilje er nok, man maa ha mulighet ogsaa. Her er det muligheten det skorter paa. Hvis noen har gode ideer som ikke er proevd, la meg vite det og jeg skal gjoere mitt for aa overbringe dem til rette personer. Men aa invandere Kongo er neppe paa lista over gode ideer. Og aa fornaerme de som faktisk proever aa hjelpe med aa si at det er perverst at de ikke faar det til, vel, det er ganske provoserende.
|
|
|
|
#114 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Seriøst? Tror du på det? Er dette et morobilde?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#115 |
|
This is normal!
|
Transport hjem må man vel faktisk betale selv, hvis man ikke er forsikret. Det samme gjelder sykehusregningen i land utenfor EU.
Hvorfor trakk du inn denne egentlig?
|
|
|
|
#116 |
|
Glamorøs
|
Sv: Dokument 2 på onsdag!Jeg må fnise av sammenlikningen til den finske vinterkrigen. Ingenting skal få meg til å tro at Moland Og French så på seg selv om frihetskjempende helter altså. De ville ha raske penger i et relativt lovløst land, også slo det tilbake på dem.
|
|
|
#117 |
|
|
Sv: Dokument 2 på onsdag!Er det virkelig aldri lov å si at "Sorry, men nå har du fått det du fortjener, den som er med på leken osv."? Jeg skulle selvsagt, som alle andre, ønske at alle som satt i fengsel alle steder i hele verden hadde det like fint som de som sitter i Norske fenglser, men at noen som sitter fenglset for ulovligheter de har gjort i Kongo skal ha det bedre enn alle de andre i fengselet i Kongo mener jeg virkelig ikke. Jeg mener til og med at Norge burde ha null og niks ansvar, med mindre de faktisk var helt uskyldige. Det er de ikke, da får de takke seg selv for smørja de har fått seg opp i.
|
|
|
|
#118 |
|
Kan tituleres
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Hva som er sant eller ikke vet man jo ikke, men det er ikke mer enn noen få dager siden det var en avisartikkel hvor kjæresten gikk ut og sa at hun aldri hadde fått en tilståelse i den omtalte sms'en, og at det bare var rent oppspinn.
|
|
|
#119 |
|
Aktiv
Medlem siden: Jun 2012
Hvor: Oslo
![]() |
"Helt sikkert brutt opptil flere lover der?" Blir noe banalt å si mener jeg.
|
|
|
#120 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det har bl.a. blitt skrevet "Som man reder ligger man" i denne tråden (innlegg 4 og 6). Det betyr vel langt på vei at de får som fortjent, eller at de fortjener det de nå opplever? |
|
|
|
![]() |
|
|