|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pizzabaking for barna - hvilket tilbehør bør jeg ha?Skal du gjøre sausen "barnevennlig"(liker egentlig ikke det ordet, har ei snuppa som elsker surkål, sylteagurker, peppersaus, bønner i chilisaus osv - og en gutt i andre enden), eventuelt bare ekstra god: Husk for all del den klypa med sukker på slutten, tar bort bitterheten fra tomatene, runder av smaken.
|
|
|
#22 |
|
villende
|
Sv: Pizzabaking for barna - hvilket tilbehør bør jeg ha?Den stadfeste pizzasausen av dem alle er ketchup (ja, du leste riktig). |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Sv: Pizzabaking for barna - hvilket tilbehør bør jeg ha?
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean. 2008 2013 2015 Sist redigert av Vianne Rocher : 22-11-12 kl 00:42. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Jeg sniller ofte, og uten å mene at den andres meninger er så veldig kontroversielle, og jeg får ofte høre at jeg bør ta meg sammen når det gjelder snillingen min. Jeg mente vel bare å være litt overbærende med deg for at du virket litt snobbete når det gjaldt den ketchupen som jeg var så glad i når jeg var barn. Og så ble jeg sikkert litt sånn |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Peppy!
|
Sv: Pizzabaking for barna - hvilket tilbehør bør jeg ha?Det ble utrolig vellykket! Tusen takk for input. Jeg gikk for Toro pizzasaus med hvitløk. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Pizzabaking for barna - hvilket tilbehør bør jeg ha?Vianne Rocher: Poenget er vel at det er en ting hva man gjør i det daglige med sine egne barn og en annen hva som skjer i selskaper der hovedpoenget er at det barnet som inviterer skal føle at alle som har vært på besøk har hatt det bra. Mine barn får ketchup til pølser, punktum. Men har jeg besøk og det viser seg at ketchup til lammegryten er det som får det til å bli en god stemning i det selskapet så tar jeg frem ketchupflasken. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Textrovert
|
Sv: Pizzabaking for barna - hvilket tilbehør bør jeg ha?Når jeg lager min mors svært populære 70-tallspizza, består sausen kun av en blanding av tomatpuré, ketchup og litt vann. Jeg har også litt ketchup i kjøttdeigen mens jeg steker den. Det blir faktisk veldig godt og smaker ikke utpreget ketchup, bare mildt og snilt.
|
|
|
#30 |
|
villende
|
Den kamelen kommer du nok til å måtte svelge mothårs på ett eller annet tidspunkt. Jeg praktiserer det samme som deg på mine barn, men det fungerer virkelig ikke når Snupp skal ha med seg venner hjem fra skolen. Jeg har innsett at jeg kan mene det jeg vil om mine barn og deres mattilbud. Men når det kommer til vennene deres så innebærer det å "stå på krava" at mitt barn får kjipe tilbakemeldinger av venner som syns at vi bare serverer "teit" mat. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Kjernesnill
|
Jeg tenkte opprinnelig akkurat som deg ang. ketchup og det å smake på mat. Fremdeles har jeg de samme prinsippene for mine egne barn. Problemet oppsto for meg når kjæresten min flyttet inn med sine tre barn. Ett av barna er svært kresent, og han spiser ikke pizza dersom det er andre ting på den enn ketchup, pølsebiter og ost. Konsekvensen av dette er hos oss at de andre barna blir smittet av ketchupsyken: De vil ha ketchup på pizza. Jeg sier til meg selv at jeg tror det vil gå over en vakker dag, i alle fall for 4 av 5 barn. Inntil videre lar jeg dem velge ketchup på pizza. Det er tross alt bare en svært liten kamp i det store og hele.
|
|
|
#34 |
|
Glamorøs
|
Virkelig? Du har ikke fått med deg at ketchup og pizza er en temmelig vanlig kombinasjon? Det må jeg si er litt spesielt.
|
|
|
#35 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Pizzabaking for barna - hvilket tilbehør bør jeg ha?Jeg minnes med undring og glede et middagsselskap for noen år siden. Der noen presterte å si at "denne maten er nok litt for sterk for deres barn, men våre er jo så vant til det". Gleden kommer av at selv om mine barn spiste lite, så spiste deres barn ingenting. :skadefro: |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Glamorøs
|
Sv: Pizzabaking for barna - hvilket tilbehør bør jeg ha?Vi skal ha middagsselskap i helgen, og da står det både kalkun og hjemmelagede kyllingnuggets, villris med sopp og grønnkål ved siden av mac n' cheese på bordet, og det er helt opp til både voksne og barn hva de vil forsyne seg av. Og vil noen av ketchup, så skal de sannelig få det også.
|
|
|
#37 |
|
Kjernesnill
|
Det er helt sant, ketchup er ikke gæli. Men det kan bli ensformig, og jeg forsøker derfor å oppfordre til å smake på andre tomatprodukter. Tomatsuppe fra Toro går greit, og neste skritt er stavmikset hjemmelagd tomatsaus. Men krise er det ikke, nei.
|
|
|
#38 |
|
villende
|
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Skal rømme
|
Sv: Pizzabaking for barna - hvilket tilbehør bør jeg ha?Jeg synes også det blir for enkelt å påstå at "alle barn skal spise alt". Jeg har to barn, og de er helt motsatte i matveien. Ene smaker på alt, og er positiv til det meste, og den andre er helt umulig å få til å smake på nye ting. Han går faktisk heller sulten. Jeg har samme regler for begge barna, og har presentert den samme maten for begge to også. Så hva har jeg da gjort galt?
|
|
|
#40 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Det er jeg selvsagt enig i. Mitt poeng var mer at jeg ikke ville gått ut ifra at fordi man inviterte barn så var det bare ketchup som var barnevennlig nok til å ha på pizzaen. Da synes jeg man undervurderer barns smaksløker og å bli utfordret i matveien borte på besøk tror jeg ikke skader noen. Det igjen betyr ikke at jeg skulle servert gjester noe jeg vet at de ikke liker. Hadde noen etterspurt ketchup, hadde jeg selvsagt fisket den frem fra kjøleskapet (ja, vi pleier faktisk å det stående i kjøleskapet
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean. 2008 2013 2015 Sist redigert av Vianne Rocher : 25-11-12 kl 22:22. |
|
|
|
![]() |
|
|