|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#121 |
|
Glamorøs
|
Sv: Dokument 2 på onsdag!Rune, det er jo helt umulig å finne ut om de er skyldige eller ikke. At man aldri vil finne beviser betyr faktisk ingenting i saken om de er skyldige eller ikke. Dessuten motsier du deg selv, først mener du at man skal se bort i fra skyldspørsmålet, så skal man ikke gjøre det.
|
|
|
#122 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Dokument 2 på onsdag!
Det er ikke soningsforholdene som tas opp i hovedinnlegget. Det er nivået på ytelsene fra den norske stat. I den sammenheng mener jeg Moland og French har fått det de burde kunne forvente, som følge av de valgene de har tatt. Det er heller ikke skyldspørsmålet som ble tatt opp. Kun hva staten Norge skal gjøre i denne situasjonen. Hva ser man egentlig for seg? Tungt væpnet redningsaksjon i The Expendables-stil?
|
|
|
|
#123 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg aner ikke. Jeg vet veldig lite om saken, men så dokumentaren i går. Jeg lurer jo f.eks. på hvorfor Norge ikke har stilt noen krav i forhold til den pengestøtten de har ytt til Kongo, og i forbindelsen med sletting av gjeld. |
|
|
|
|
|
#124 |
|
Nøttelitens medhjelper
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Banalt? De har jo brutt flere lover. Så at de er 100% uskyldig tror jeg så absolutt ikke.
|
|
|
#125 |
|
Ser lyst på livet
|
Dersom Norge hadde stilt krav i forbindelse med pengeoverføringer vil jeg tro at vi er veldig nære med å nærme seg mafiatilstander og korrupsjon, og hvis du gjør slik vi vil at du skal gjør skal vi begunstige dere. |
|
|
|
|
|
#126 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nå synes jeg du er ufin. |
|
|
|
|
|
#127 |
|
This is normal!
|
Helt enig med annemede. Jeg ser at familiene til Moland og French vil at Norge skal bruke dette virkemiddelet, men jeg er også veldig glad for at man ikke blander bistandspolitikk inn i saken.
|
|
|
|
#128 |
|
Nøttelitens medhjelper
Helt enig
|
|
|
#129 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Hæ?
til det bildet jeg postet. Du hevdet at det var et morobilde - jeg spurte deg om du var seriøs.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#130 |
|
Ser lyst på livet
|
En nordmann er jo mye mer verdt enn en kongoleser, herlighet lissom. Kongoleserne kan gjerne råtne i fenglser uten lov og dom, men ikke nordmenn. |
|
|
|
|
|
#131 |
|
Nøttelitens medhjelper
Ja selvfølgelig, nok en pervers uttalelse fra meg
|
|
|
#132 |
|
Sv: Dokument 2 på onsdag!Den Norske stat var tiltalt. En av tiltalepunktene var dødsdom pga spionasje for Norge. Norske myndigheter burde stilt med advokat som hadde noe tyngde. Istedet måtte en norsk forsvarsadvokat representere begge to, og i tillegg slåss mot tiltalen om spionasje. UD's representant observerte bare. |
|
|
|
|
|
#133 |
|
Kan tituleres
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Sv: Dokument 2 på onsdag!Det er jo ingen tvil om at rettssaken har vært en vits. Kongo krevde vel på et tidspunkt Norge for et vanvittig milliardbeløp siden Norge hadde sendt Moland og French som spioner til Kongo. Mye av bevisene i saken var annenhåndsinformasjon og indisier.
|
|
|
#134 |
|
This is normal!
|
Hovedgrunnen til at de "hjelper" henne, er at det har en avtale med henne om å betale en økonomisk erstatning - og den må betales før de får reise hjem. De har visst blitt enige om ca 600.000.
|
|
|
|
#135 |
|
This is normal!
|
Dette mener jeg er tull. Da ville norske myndigheter akseptere at Norge er part i saken, og det er vi ikke. Ved å gjøre Norge til part i saken bryter Kongo folkeretten. Mener du virkelig at vi skulle godta det?
|
|
|
|
#136 |
|
Sv: Dokument 2 på onsdag!Siste innlegg fra meg som summerer opp min mening. |
|
|
|
|
|
#137 |
|
Kan tituleres
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Sv: Dokument 2 på onsdag!Ok, det ble et rotete innlegg av meg. Mange tanker, lite hode osv.
|
|
|
#138 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Selvsagt. Det er da ikke slik at diplomater blaner seg inn i rettssaker. Herlighet, hvordan skulle det ha blitt i norske rettssaler om folk fra diverse lands UD skulle blande seg inn hver gang en utlending var på tiltalebenken.
|
|
|
#139 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Dokument 2 på onsdag!Selvsagt skulle jeg ønske man kunne si til de pårørende at "selvsagt er ditt barn/din mann/din far/osv mer verd enn all verdens diplomatiske forbindelser, bistandspolitikk, lover og regler. Selvsagt skulle man kunne gjort alt for å gjenforene alle som ikke har sine kjæreste hos seg. For enhver pris. I teorien ville man selvsagt det. Jeg tror faktisk det er ytterst få som virkelig ønsker lidelse for andre. I praksis er det begrenset hva som lar seg gjøre.
|
|
|
|
#140 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Jeg innser at jeg har særdeles lite peiling på slike ting og reduserer min innsats til å lese og lære og evt. stille flere spørsmål. |
|
|
|
![]() |
|
|