Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Pizzabaking for barna - hvilket tilbehør bør jeg ha?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-11-12, 16:55   #35
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pizzabaking for barna - hvilket tilbehør bør jeg ha?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ellers skal jeg ikke gjenta hva Gaia, Pepper Lemon og Blå allerede har sagt og som jeg er helt enig i. I selskap er det virkelig et poeng at gjestene skal føle seg velkomne, og dra derfra mette og fornøyd, syns jeg.

Det er jeg selvsagt enig i. Mitt poeng var mer at jeg ikke ville gått ut ifra at fordi man inviterte barn så var det bare ketchup som var barnevennlig nok til å ha på pizzaen. Da synes jeg man undervurderer barns smaksløker og å bli utfordret i matveien borte på besøk tror jeg ikke skader noen. Det igjen betyr ikke at jeg skulle servert gjester noe jeg vet at de ikke liker. Hadde noen etterspurt ketchup, hadde jeg selvsagt fisket den frem fra kjøleskapet (ja, vi pleier faktisk å det stående i kjøleskapet ).
Jeg har ikke skrevet at jeg ville ha gjort et poeng ut av det, og det hadde jeg selvsagt ikke gjort heller. Hvorfor skulle jeg det? Det jeg skrev om å ikke lage alternativer og flere middager, handlet om hva jeg gjør med mitt barn hjemme, mulig det kom frem dårlig i innlegget mitt.
Jeg driver ikke med prinsipprytteri ovenfor gjester, hverken små eller store. Og jeg pleier selvsagt å tilrettelegge mat for gjester også, om jeg vet om det. Noe annet skulle tatt seg ut .

Men ketchup på pizza vanlig altså? Jeg har kun sett det i bruk på Grandis, som jo i for seg kan gå under kategorien pizza

Og. Jeg jobber i barnehage og kjenner til virkelig kresne barn. De er sjelden vare altså. Som regel er foreldrene overrasket over hvor mye fisk og annet barna deres spiser i barnehagen som de sier "liker ikke" til hjemme. Og det uten andre formaninger om at de må smake litt før de bestemmer seg. Det er derfor jeg mener det ikke skader å bli utfordret litt.
Men det betyr ikke at jeg tvinger i avdelingens ene virkelig kresne barn (det blir nesten feil å kalle det kresen altså, for det handler ikke bare om smak) på avdelingen ting det ikke liker eller tør smake på.
Men det er en helt annen story enn gjennomsnittskresne barn som helst vil reservere seg på forhånd i tilfelle de ikke liker. Jeg husker jo selv at jeg ikke likte lasagnen som ble servert hjemme, men spiste med stor lyst på middagsbesøk hos venninner da jeg var barn

Sist redigert av Vianne Rocher : 25-11-12 kl 22:22.
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:52.