Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?
Er det ikke mange som gjerne ville delt av sin kunnskap for å hjelpe folk som heller ville spise sunt og billig enn dyrt og dårlig? Jeg gjør gjerne det, og jeg tror ikke jeg er alene om å ville tipse om at man ikke trenger Toro for å lage en gryterett eller at skikkelig god mat kan koste 5 kroner pr. pers og mette i timesvis.
Ressurser - det er vel en blanding av vilje og evne, er det ikke? Ressurser er ambisjoner og mulighet for å nå dit man vil. Ressurser er å få mye ut av lite og se mulighetene. Hvor mange er det ikke som sier at de ikke kan trene for de har ikke råd til å gå på helsestudio. Men gå tur eller jogge gratis? Gjøre noen styrkeøvelser på stuegulvet? Niks.
Jeg betviler ikke at mange sliter med å få åpnet vinduskonvolutter når de er deprimert. Jeg betviler ikke at dem som er oppvokst uten skikkelig hjemmelaget mat ikke synes det er lett å lage fristende mat av løk og kål. Jeg betviler ikke at det er vrient å få orden på økonomien når det virker som et endeløst kaos og man ikke vet hvilken ende man skal begynne i. Men er det ikke noen som kan hjelpe med dette? Hvis man kommer på NAV og sier -Hei, nå går det helt i ball med alt. Kan jeg få hjelp?