Sv: Julekalender - årsaken til at vi ikke har likelønn?
Opprinnelig lagt inn av ingling, her.
Jeg tror ikke det er så enkelt, altså. Mannen min bryr seg definitivt om jul og pynting og en del forberedelser han altså, likevel ser jeg at jeg tar mer av ansvaret for gaver og julekort og sånne ting. Og jeg ser utmerket godt at noe av det skyldes meg sjøl, at jeg tar ansvaret fordi jeg gjerne vil ha ting sånn eller sånn. Så her er det i hvert fall minst to sider av saken.
Men gjør det noe? Altså om ikke mannen din blir veldig formådd ved at du tar over forberedelsene. Kvinner er oftere opptatt av sånne ting enn menn. Er det krise da? Jeg er lei av det hele tida skal rakkes ned på det som kvinner ofte er opptatt av enten det er å strikke, bake cup cakes, scrappe, lage mat og hva ellers. Blogger vi så er det pinadø feil det også. Men menn kan skru på biler, spille tvspill, snekre, samle frimerker og liker de å lage mat eller fargekoordinere barna. Jippi! Men ikke kvinner, nei, de skal være alvorlige karrirekviner og tenke på likestilling. Det irriterer meg. Vi må da kunne få lov å ha to tanker i hodet vi også.
(Jeg mener at du rakker ned på noen altså, men i sånne artikler)