|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Julekalender - årsaken til at vi ikke har likelønn?
Jeg liker ikke å bake, men gjør av og til det fordi ungene liker det. Jeg synes baking er pyton. Det kan av og til være slitsomt å gjøre ting, bare for å please, men en del gjør man, og man blir glad pga barna - ikke kanskje aktiviteten i seg selv. Men i år er eldstemor straks 10, og baker selv. Jeg sier derfor ja til absolutt alt. "Bak i vei. Mamma kan handle og ta oppvask. Men bare fiks du". Hun har nå bakt 2-3 helger på rad, og skal i gang igjen i helga. Et drømmescenarie for henne - og meg. |
|
|
|
|
|
#62 |
|
maler
|
|
|
|
#63 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Julekalender - årsaken til at vi ikke har likelønn?Jeg er på lik linje med Dronningen og Katta.
|
|
|
#64 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Julekalender - årsaken til at vi ikke har likelønn?Jeg tror vi skal få det koselig likevel. Vi startet allerede julepraten midt i november, noe mannen ikke helt var enig i. |
|
|
|
|
|
#65 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Julekalender - årsaken til at vi ikke har likelønn?Jeg synes at Katta sier det veldig godt. |
|
|
|
|
|
#66 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
For å imponere og terge dem som ikke gjør det, vel.
|
|
|
#67 |
|
Epikur
|
Fantastisk godt sagt!
|
|
|
#68 |
|
By the Sea
|
Mannen min lener seg tilbake og vet at jeg kjøper gaver, sender kort og kjøper klær til barna. Jeg lener meg tilbake og vet at han klipper plenen, kjører til og fra fritidsaktiviteter og måker snø. Resten deler vi på, og jeg er temmelig sikker på at jeg kommer best ut.
|
|
|
#69 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Julekalender - årsaken til at vi ikke har likelønn?Nå har jeg endelig noe å henge alle mine problemer med. Det er sikkert ikke udiagnosert dysleksi som har preget selvbildet mitt, men det at mor laget kalender til meg i tillegg til plastdingsekalender som har ødelagt alt. |
|
|
|
|
|
#70 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Aug 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Julekalender - årsaken til at vi ikke har likelønn?Den artikkelen kan ikke jeg lese, for da tror jeg blodtrykket mitt går gjennom taket... |
|
|
|
|
|
#71 |
|
Halloen!
Når jeg grøsser over alle kalenderbekymringene og julemaset generelt (status fra venn på FB f.eks: Hvordan skal jeg rekke 72 gaver til i morgen?) er det virkelig ikke fordi jeg er misunnelig eller har lav selvfølelse.
Ja, for det at noen kan påstå at gavekaleldere er unødvendig fjas, er selvsagt både opprørende og frekt. |
|
|
|
|
|
#72 |
|
By the Sea
|
Sv: Julekalender - årsaken til at vi ikke har likelønn?Jeg synes adventskalender er utrolig hyggelig, og husker det som en stor glede fra egen barndom. Selv i en nøktern 70-tallfamilie var det pakkekalender og der kunne det være en ballong én dag og en clementin den neste. Mine gutter får som sagt pakkekalender av svigermor, og det er et tilsvarende nøkternt nivå på innholdet. Jeg synes det er utelukkende koselig og jeg tenker at man kan ha bevisste tanker om forbrukersamfunnet og førjulshygge i hodet på én gang. En pakkekalender kan være så mangt tydeligvis - jeg visste ikke at det var så vanlig at en slik kalender inneholder ordentlige gaver hver eneste dag.
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou - Sist redigert av Pebbles : 30-11-12 kl 19:13. |
|
|
|
|
|
#73 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Julekalender - årsaken til at vi ikke har likelønn?Ooops - feil tråd.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West Sist redigert av Pøblis : 30-11-12 kl 19:39. |
|
|
|
|
|
#74 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Julekalender - årsaken til at vi ikke har likelønn?Jeg var litt i tvil om jeg skulle skeie ut og kjøpe to kalendre til 11 kr på Kiwi i dag, eller om ungene burde være fornøyde med å delta i åpningen av farens legokalender. :'dårlig mor:
|
|
|
#75 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Julekalender - årsaken til at vi ikke har likelønn?Mine unger har kjøpt godis kalender og er superfornøyde. Har også flaxkalender, alle sammen.
|
|
|
#76 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Jepp. Jeg er ikke så glad i julegavehandling, men alt det andre elsker jeg: Kakebaking, advent, pynting lille julaften, julemusikk og julestemning. Ikke snakk om at jeg vil gi fra meg det. Sambo er vokst opp i et hjem med lite av dette og ville ikke gjort noe hvis jeg hadde latt vær - sånn er det.
|
|
|
#77 |
|
Glamorøs
|
Hadde det vært (bare) det hun sa, så hadde vel de færreste vært uenig. Men det skjer tydeligvis noe merkelig med leseevnene dine når det kommer til dette og matbokser.
|
|
|
#78 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Julekalender - årsaken til at vi ikke har likelønn?Jeg synes det er like teit å bli stresset av at andre legger mer krefter enn en selv i enkelte ting som å lage pakkekalender og forseggjort julebakst og pepperkakehus.
|
|
|
#79 |
|
Glamorøs
|
Jeg tror det er fullstendig medieskapt. Avisene intervjuer en eller annen forsker som synser over om kalender og matbokser brukes som hierarki-kommunikatorer, og det skaper en slags kredibilitet i utsagnene. Det finnes ikke forskning på dette i det hele tatt, og jeg er skikkelig lei hele den fiktive problemstillingen. Alle disse artiklene har fått meg til å føle at andre freser av meg bak ryggen min når jeg gjør noe for sønnen min som jeg syns er gøy, og jeg tar meg selv i å håpe at han ikke viser det bilformede egget til noen, tilfelle det barnet forteller mammaen sin om det. Jeg syns det er dårlig gjort at jeg skal gis dårlig samvittighet for å ha en viss type estetisk sans.
|
|
|
#80 |
|
Halloen!
Det er mulig, men jeg har faktisk ikke lest artikkelen. |
|
|
|
![]() |
|
|