Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

For oss som er hemmelig forelsket i Jarle Klepp

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-11-11, 00:38   #61
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: For oss som er hemmelig forelsket i Jarle Klepp

Opprinnelig lagt inn av Wix, her.

Ja, Dette er mine gamle dager er faktisk en opptur i forhold til de to siste! Jeg likte den godt!

Det er jeg helt enig i.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 22:22   #62
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Den siste boken har jeg ikke fått med meg!
Kan man kjøpe den og lese den på pc'en? Jeg driver og slutter å kjøpe bøker.

Slutte å kjøpe bøker?

Gammel 05-11-11, 22:31   #63
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Den siste boken har jeg ikke fått med meg!
Kan man kjøpe den og lese den på pc'en? Jeg driver og slutter å kjøpe bøker.

Ikke enda. De norske forlagene synes det er dritskummelt å selge nye bøker som e-bøker. Så de legger de heller ut som det etter et halvår
Men du kan jo se om du finner noe annet,
http://www.bokkilden.no/SamboWeb/side.do?rom=Ebok

Gammel 05-11-11, 22:57   #64
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Slutte å kjøpe bøker?

De tar så mye plass! Jeg vil ikke ha bøker i stuen lengre, fordi de bare lager rot og støv og tar opp alt for mye plass. Derfor. Så da låner jeg bøker og håper å kjøpe nettbøker etterhvert.

Gammel 05-11-11, 23:19   #65
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Stue uten bøker?

Bill.mrk. Skulle gjerne bodd på biblioteket.

Gammel 06-11-11, 17:57   #66
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Det blir fort fullt av bøker, så jeg har gått over til å låne flesteparten og kjøper bare bøker jeg er spesielt interessert i. Bøker hører hjemme i stua, hvor skal støvet ellers samle seg?

Den siste boka var definitivt bedre enn de to siste, men slår likevel ikke "Kompani Orheim".
Den er betydelig bedre enn de to siste og bør leses av deres som likte de to første bøkene om Jarle.

Gammel 11-11-11, 22:13   #67
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Endelig har jeg funnet boka, og jeg koser meg. Er snart halvveis. Dette traff meg i går, særlig ettersom jeg står til knes i mitt tilbakeskunde skriveprosjekt her inne:

Opprinnelig lagt inn av Tore Renberg

Når fortiden kommer rasende inn i nåtiden, åpner menneskene seg opp. Mesteparten av tiden er vi lukket som muslinger, til og med for vårt eget liv. Mesteparten av tiden bare lever vi, her og nå, dagene våre er fylt opp av kroppene våre, kroppene våre er fylt opp av dagene våre, det er alt vi orker å bære, og derfor forblir vi lukket for alt som ligger utenfor det punktet hvor vi befinner oss. Når så fortiden kommer brasende inn dørene åpnes vi, og det er ikke bare mot fortiden vi åpnes, vi åpnes for alt, mot fortiden, mot nået, mot framtiden, brått står vi der som vidåpne dører, og absolutt alt blir vi i stand til å ta inn. Det er en nådeløst naken situasjon å befinne seg i , og så rart er det vel ikke at vi mesteparten av tiden må være så lukket som vi er, for beina våre ville ikke vært mulige å balansere på om denne åpenheten hamret oss opp hver dag.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-12, 03:52   #68
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Jeg gleder meg så innmari

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-12, 11:43   #69
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Endelig har jeg funnet boka, og jeg koser meg. Er snart halvveis. Dette traff meg i går, særlig ettersom jeg står til knes i mitt tilbakeskuende skriveprosjekt her inne:

Opprinnelig lagt inn av Tore Renberg

Når fortiden kommer rasende inn i nåtiden, åpner menneskene seg opp. Mesteparten av tiden er vi lukket som muslinger, til og med for vårt eget liv. Mesteparten av tiden bare lever vi, her og nå, dagene våre er fylt opp av kroppene våre, kroppene våre er fylt opp av dagene våre, det er alt vi orker å bære, og derfor forblir vi lukket for alt som ligger utenfor det punktet hvor vi befinner oss. Når så fortiden kommer brasende inn dørene åpnes vi, og det er ikke bare mot fortiden vi åpnes, vi åpnes for alt, mot fortiden, mot nået, mot framtiden, brått står vi der som vidåpne dører, og absolutt alt blir vi i stand til å ta inn. Det er en nådeløst naken situasjon å befinne seg i , og så rart er det vel ikke at vi mesteparten av tiden må være så lukket som vi er, for beina våre ville ikke vært mulige å balansere på om denne åpenheten hamret oss opp hver dag.

Og denne traff jo ikke noe særlig bedre i dag.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-12, 23:42   #70
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-12, 14:46   #71
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Trekker litt i denne, jeg. :lat:
Hemmelig forelsket i Jarle Klepp er jeg vel ikke, men etter å ha lest "Dette er mine gamle dager" lurer jeg på noe: Hadde virkelig Jarle Klepp en eldre bror i de andre bøkene? Her var det mye snakk om broren Stig, og jeg kan ikke huske å ha hørt noe om han før.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-12, 16:14   #72
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Han har aldri jeg hørt om heller.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-12, 17:18   #73
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Trekker litt i denne, jeg. :lat:
Hemmelig forelsket i Jarle Klepp er jeg vel ikke, men etter å ha lest "Dette er mine gamle dager" lurer jeg på noe: Hadde virkelig Jarle Klepp en eldre bror i de andre bøkene? Her var det mye snakk om broren Stig, og jeg kan ikke huske å ha hørt noe om han før.

Eg har bare lese dei tre første, men det er då ingen bror der. Men har ikkje Tore Renberg gått ut og sagt at bøkene om Jarle Klepp er (surprise!) meir sjølvbiografiske enn han først har gitt uttrykk for? Eller noko slikt?

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:13.