Sv: Hva har du tenkt å gjøre for miljøet i 2013?
Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.
Jeg tror ikke alltid kortreist er best. Andre land kan ha bedre forhold for dyrking og oppdrett enn vi har her, som veier opp for de miljømessige reisekostnadene. I tillegg er det svært viktig å støtte oppom bærekraftig utvikling i andre land, både med tanke på miljø, kultur og utvikling.
Men hvordan vet man når/om det veier opp for de miljømessige reisekostnadene? Jeg tenker at hvis melka kjører halve landet rundt for å komme til det meieriet som produserer økologisk ost så kjøper jeg heller ost fra en lokal produsent. Jeg tenker også at hvis det økologiske fôret flys halve jorda rundt for å produsere økologiske kyr her til lands så kjøper jeg heller vanlig norsk storfekjøtt siden jeg ihvertfall vet at norske husdyr vokser opp i bra forhold sammenlignet med veldig mange andre land.
Men jeg kan ikke mye om dette altså og tar gjerne imot innspill på når det kan være til det beste å kjøpe langreist mat.