|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva slags te drikker du?
Ååå, ja, Kusmi har god te - spesielt chai'en
![]() |
![]() |
#83 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hva slags te drikker du?Jeg liker ikke fruktteer, men prøver innimellom forskjellig annet, mest fra Palais du Thés eller Stockfleths. En litt spesiell jeg kjøpte i fjor var hvit te med sjasminblomster; den har intens sjasminduft, men er ikke sånn "søt" som typiske frukt- og blomsterteer. Ellers er klassikeren Twinings Earl Grey, og det er ofte den jeg faller ned på som standard. Da jeg var i London før jul kjøpte jeg en samling med seks små tebokser fra Fortnum&Mason, og prøver nå å variere ganske mye mellom dem - det er klassiske britiske blandinger, Breakfast tea, Afternoon tea og også en Earl Grey, blant annet.
![]() |
#84 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Hva slags te drikker du?Jeg er ikke glad i fruktte og rooibos, og klarer ikke like grønn te uansett hvor sunt det måtte være. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Kald på føttene
|
![]() Sv: Hva slags te drikker du?Jeg har bytta tevaner siden sist jeg skrev i tråden, ser jeg. Nå har jeg konvertert fra poseverdenen til løsvektverdenen. I det siste har jeg drukket mye svart te med aprikos og fersken, i tillegg til en grønn blanding som heter green lagoon, og en del grønn bjørnebærte. Begynner å bli litt lei av aprikos/fersken-teen, så det spørs om jeg må snuse litt på tebutikken en dag.
![]() |
#86 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Earl Grey fra Fortnum&Mason er min absolutte favoritt-te!
![]() |
#87 |
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det portosystemet til Whittard er helt vanvittig; det koster noen få pund å få sendt te til f.eks. Sverige, men til Norge koster det det samme som til Mexico eller Thailand.
![]() |
#88 |
#IsItOctoberYet?!
![]() Sv: Hva slags te drikker du?Ja, Whittard's opererer med portopriser av en annen verden - til min datters fortvilelse! Hun elsker instant-teene de har, men det er jo uaktuelt å kjøpe over nett. Men hørte nyss om at Christiania Glasmagasin skulle begynne å selge disse, så da er det håp
![]() |
![]() |
#89 |
Medlem siden: Jan 2011
![]() Sv: Hva slags te drikker du?Whittard har jeg kjøpt hos Christiania glasmagasin før jul. Men jeg kjøpte en sånn instant te og den var bare altfor søt. Kakaomiksen deres var god da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Passiv
|
![]() Sv: Hva slags te drikker du?Jeg drikker nesten bare Pukka te, Cleanse er favoritten. Litt teit navn men den smaker godt, blir aldri lei (nesle, peppermynte og fenikkel). Varierer litt med den som heter Detox (også litt teit navn, men den er god den og). Innimellom drikker jeg nypete, den kjøper jeg bare på Meny. Også kjøpte jeg nylig en mangote på iHerb som er ganske god. Jeg fikser heller ikke Rooibos, og ikke noe med ingefær i. Ingefær er godt i mat. Og hårsjampo. |
![]() |
![]() |
#91 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Hva slags te drikker du?Jeg har funnet en britisk nettbutikk med veldig mye godt: teapigs.co.uk. Vi bestilte en pakke med en pose med hver av tesortene deres før jul og holder nå på å smake oss gjennom. Favorittene så langt er peppermynteteene, everyday brew og ooloong teen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
#IsItOctoberYet?!
Ja, det er saft
![]() |
![]() |
#93 |
Audacious
|
![]() Sv: Hva slags te drikker du?Jeg drikker mest Rooibos med forskjellige smakstilsetninger. Og så gjør jeg ungene mine flaue ved å påpeke feilstaving/oversetting av teen overalt. Ja, til personalet.
![]() |
#95 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Hva slags te drikker du?Irish morning tea fra Kusmi er den det går mest av.
![]() |
#96 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() Sv: Hva slags te drikker du?Jeg henger sterkt igjen på 90-tallet på te-fronten: Lady of Tahiti og Hawaii Sunrise er store favoritter hos meg. Begge kjøpes i løsvekt.
![]() |
![]() |
#97 |
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva slags te drikker du?Jeg drikker tre til fire kopper te daglig og er spesielt glad i te fra Yogi. Julepakken er genial 2*12 forskjellige smaker. Sweet chili, Jamaican og Lackritz er favorittene. Ungene elsker den originale med masse honning oppi.
![]() |
#98 |
-o-o-o-o-o-
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Stavanger
![]() |
![]() Sv: Hva slags te drikker du?Jeg liker godt St. Petersburg fra Kusmi, svart te med svak smak av røde bær (de kjenner ikke jeg, kan ikke fordra fruktte) og karamell-den smaker som en klassisk svart te, men med en deilig ettersmak. Mange av Kusmi sine øvrige teer har for mye parfymert smak for min del, men jeg liker godt chaien og den som heter Boost (oransje boks), den smaker ikke så mye men er sterk likevel. Vanskelig å forklare. Be Cool (lilla boks med smak av lakris og mint) er også god, innimellom. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|