Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva slags te drikker du?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-13, 08:22   #81
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags te drikker du?

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Og teene fra kusmi er veldig gode, når jeg tar meg råd til å kjøpe en boks med det.

Ååå, ja, Kusmi har god te - spesielt chai'en Hvor får du kjøpt det her til lands?

Gammel 08-01-13, 08:27   #82
zinatara
Bør lage seg en tittel selv

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Ååå, ja, Kusmi har god te - spesielt chai'en Hvor får du kjøpt det her til lands?

Her selger de dem hos en lokal kaffebar.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-13, 08:28   #83
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker ikke fruktteer, men prøver innimellom forskjellig annet, mest fra Palais du Thés eller Stockfleths. En litt spesiell jeg kjøpte i fjor var hvit te med sjasminblomster; den har intens sjasminduft, men er ikke sånn "søt" som typiske frukt- og blomsterteer. Ellers er klassikeren Twinings Earl Grey, og det er ofte den jeg faller ned på som standard. Da jeg var i London før jul kjøpte jeg en samling med seks små tebokser fra Fortnum&Mason, og prøver nå å variere ganske mye mellom dem - det er klassiske britiske blandinger, Breakfast tea, Afternoon tea og også en Earl Grey, blant annet.

Gammel 08-01-13, 08:43   #84
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke glad i fruktte og rooibos, og klarer ikke like grønn te uansett hvor sunt det måtte være.

Standardteen min er svart te med sitronskive, ofte Twinings Lady Grey, og en som heter LØV Organic, English Breakfast (i fin rød boks).

Har også endel Pukka-te som jeg varierer med, f.eks. Three Mint er god en gang i blant. Og svart te med mango i løsvekt er en gammel favoritt. Men det er veldig varierende hvor god den er. Noen ganger smaker den ingenting eller bare parfyme.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-13, 08:56   #85
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har bytta tevaner siden sist jeg skrev i tråden, ser jeg. Nå har jeg konvertert fra poseverdenen til løsvektverdenen. I det siste har jeg drukket mye svart te med aprikos og fersken, i tillegg til en grønn blanding som heter green lagoon, og en del grønn bjørnebærte. Begynner å bli litt lei av aprikos/fersken-teen, så det spørs om jeg må snuse litt på tebutikken en dag.

Gammel 08-01-13, 08:56   #86
Novla

Novla sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg liker ikke fruktteer, men prøver innimellom forskjellig annet, mest fra Palais du Thés eller Stockfleths. En litt spesiell jeg kjøpte i fjor var hvit te med sjasminblomster; den har intens sjasminduft, men er ikke sånn "søt" som typiske frukt- og blomsterteer. Ellers er klassikeren Twinings Earl Grey, og det er ofte den jeg faller ned på som standard. Da jeg var i London før jul kjøpte jeg en samling med seks små tebokser fra Fortnum&Mason, og prøver nå å variere ganske mye mellom dem - det er klassiske britiske blandinger, Breakfast tea, Afternoon tea og også en Earl Grey, blant annet.

Earl Grey fra Fortnum&Mason er min absolutte favoritt-te! I det hele tatt er Earl Grey av noe slag yndlingsteen min; jeg tror jeg har 8-10 varienter i skapet i skrivende stund. Typisk feriesuvernir, særlig når vi er i England.

Generelt liker jeg svart te best, og innimellom litt hvit te. Grønn te, rooibos og urtete synes jeg bør forbeholdes kaftankledde hippier. *grøss*

Gammel 08-01-13, 08:59   #87
Novla

Novla sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av C3PO, her.

Jeg har alltid drukket ordentlig løste, men etter at vi la om kostholdet har det gått mer i koffeinfrite, og det har dukket opp mange gode varianter i pose. Når jeg skal ha svart te, foretrekker jeg Yorkshire Gold (vanlig Yorkshire er litt for sterk) fra Taylors - http://www.bettys.co.uk/.

Koffeinfritt kjøper jeg oftest fra Dragonfly Teas. http://www.dragonfly-teas.com/ De har et godt utvalg med både vanlig svart, grønn, rooibos og chai. Favoritten for tiden er Cape Malay Rooibos Chai.

Jeg pleide å kjøpe mye te hos Whittards før, men de har satt opp portoprisene så mye at det er ikke lenger aktuelt.

Er det forresten bare meg som blir irritert når jeg ber om svart te på kafé eller restaurant, og de kommer med Earl Grey? Kan ikke fordra smaken av bergamotolje, jeg.

Det portosystemet til Whittard er helt vanvittig; det koster noen få pund å få sendt te til f.eks. Sverige, men til Norge koster det det samme som til Mexico eller Thailand.

Gammel 08-01-13, 09:23   #88
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Ja, Whittard's opererer med portopriser av en annen verden - til min datters fortvilelse! Hun elsker instant-teene de har, men det er jo uaktuelt å kjøpe over nett. Men hørte nyss om at Christiania Glasmagasin skulle begynne å selge disse, så da er det håp

Gammel 08-01-13, 09:26   #89
zinatara

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Whittard har jeg kjøpt hos Christiania glasmagasin før jul. Men jeg kjøpte en sånn instant te og den var bare altfor søt. Kakaomiksen deres var god da.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-13, 09:29   #90
konsulenten
Passiv

Standard

Jeg drikker nesten bare Pukka te, Cleanse er favoritten. Litt teit navn men den smaker godt, blir aldri lei (nesle, peppermynte og fenikkel). Varierer litt med den som heter Detox (også litt teit navn, men den er god den og). Innimellom drikker jeg nypete, den kjøper jeg bare på Meny. Også kjøpte jeg nylig en mangote på iHerb som er ganske god. Jeg fikser heller ikke Rooibos, og ikke noe med ingefær i. Ingefær er godt i mat. Og hårsjampo.

Svar med sitat
Gammel 08-01-13, 09:33   #91
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har funnet en britisk nettbutikk med veldig mye godt: teapigs.co.uk. Vi bestilte en pakke med en pose med hver av tesortene deres før jul og holder nå på å smake oss gjennom. Favorittene så langt er peppermynteteene, everyday brew og ooloong teen.

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-01-13, 10:04   #92
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Whittard har jeg kjøpt hos Christiania glasmagasin før jul. Men jeg kjøpte en sånn instant te og den var bare altfor søt. Kakaomiksen deres var god da.

Ja, det er saft Skjønner at min datter liker den

Gammel 08-01-13, 10:08   #93
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg drikker mest Rooibos med forskjellige smakstilsetninger. Og så gjør jeg ungene mine flaue ved å påpeke feilstaving/oversetting av teen overalt. Ja, til personalet.

Favoritten er denne, grønn rooibos med mango og chili, fra Republic of Tea.

Også er jeg veldig glad i earl grey-varianter av rooibos, til de anledninger hvor kaffe egentlig hadde vært riktigst fordi fruktsmak på te blir feil, som til enkelte kaker.

Gammel 08-01-13, 10:11   #94
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Gammel 08-01-13, 12:56   #95
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Irish morning tea fra Kusmi er den det går mest av.

Men plante tebusk - det var lurt!
:iler til hageforumet:

Gammel 08-01-13, 13:42   #96
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Jeg henger sterkt igjen på 90-tallet på te-fronten: Lady of Tahiti og Hawaii Sunrise er store favoritter hos meg. Begge kjøpes i løsvekt.

Gammel 08-01-13, 13:51   #97
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg drikker tre til fire kopper te daglig og er spesielt glad i te fra Yogi. Julepakken er genial 2*12 forskjellige smaker. Sweet chili, Jamaican og Lackritz er favorittene. Ungene elsker den originale med masse honning oppi.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-13, 14:49   #98
frksnupp
-o-o-o-o-o-

frksnupp sin avatar

Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Stavanger
frksnupp er litt kul
Standard

Jeg liker godt St. Petersburg fra Kusmi, svart te med svak smak av røde bær (de kjenner ikke jeg, kan ikke fordra fruktte) og karamell-den smaker som en klassisk svart te, men med en deilig ettersmak. Mange av Kusmi sine øvrige teer har for mye parfymert smak for min del, men jeg liker godt chaien og den som heter Boost (oransje boks), den smaker ikke så mye men er sterk likevel. Vanskelig å forklare. Be Cool (lilla boks med smak av lakris og mint) er også god, innimellom.

Pukka sine teer er gode, Refresh (den turkise) og Revitalise (den røde) er favoritter. Lakristeen (Licorice & Cinnamon) herfra er også supergod.

Kan hende noen har sagt det før, har ikke lest hele tråden, men mange helsekostbutikker her i Stavanger fører de fleste Pukkateene til en billig penge- mener å huske at jeg har betalt 49,- pakken mot 70-80 kr i interiørbutikkene

frksnupp er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:41.