Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Har dere intranett på din arbeidsplass?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-01-13, 11:30   #21
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere intranett på din arbeidsplass?

Nope. Tidligere sjef gjorde sitt aller beste for å innføre, men vi tre andre på kontoret foretrakk å faktisk snakke til hverandre. Man skal ikke kimse ad noteitlapper heller, altså.

(Hadde vi vært mange hadde det selvfølgelig vært nyttig.)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 11:32   #22
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Hvordan fungerer det og hva blir det brukt til?

Hva ville du ønsket av et intranett?

Det fungerer dårlig fordi de vil så veldig mye med det. Det er tonnevis av info der og helt umulig å finne frem i. Det er ulogisk sortert og viktig info/ting man bruker ofte må man allikevel bruke tid på å leite etter fordi ingenting er der man trodde det skulle være.

Jeg ønsker meg at nyhetssiden blir ofte oppdatert og at info om for eksempel reisebestilling, forsikringsordninger og annen ansatt-info er lett å finne frem til.

Dessuten ønsker jeg meg at hver avdeling blir presentert likt, sånn at organisasjonskart og annen info er på samme sted. Jeg hadde også ønsket meg at det var mulig å søke på funksjon. Eksempelvis: "fabrikksjef, sted" hvis jeg ikke vet navnet på den som har den posisjonen.

Dette blir kanskje for spesifikt for det du var ute etter?

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 11:41   #23
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Nope. Tidligere sjef gjorde sitt aller beste for å innføre, men vi tre andre på kontoret foretrakk å faktisk snakke til hverandre. Man skal ikke kimse ad noteitlapper heller, altså.

(Hadde vi vært mange hadde det selvfølgelig vært nyttig.)

For vi som har intranett snakker ikke til hverandre.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 11:43   #24
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Nei, det skulle tatt seg ut!

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 11:43   #25
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja. Det brukes aller mest passiv-aggressivt; som i at hvis du lurer på noe og sender en vennlig mail, så får man gjerne litt kort tilbake at det ligger på intranettet!

Ikke fullt så ille. Men nesten.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 11:50   #26
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den kjenner jeg meg igjen i Candy. :himler:

Jeg jobber i en stor offentlig etat, vi har intranett. Det ligger en del nyttige interne ting der, skjemaer, telefonlister, personalhåndbok og sånt. Ellers er det veldig dårlig oppdatert, så om jeg skal finne ut hva som faktisk skjer må jeg gå til de åpne sidene. Men det er jo forsåvidt positivt at det er de som er best.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 11:52   #27
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Nei, det skulle tatt seg ut!

Heiheihei, jeg uttalte meg ikke generelt her!

Vi har et lite kontor med få mennesker på, og hadde ikke (og har ikke) behov for intranett. Det var bare at gamlesjefen ønsket så veldig, veldig at han egentlig jobbet for Microsoft.

Gammel 09-01-13, 11:54   #28
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Ja. Det brukes aller mest passiv-aggressivt; som i at hvis du lurer på noe og sender en vennlig mail, så får man gjerne litt kort tilbake at det ligger på intranettet!

Ikke fullt så ille. Men nesten.

Alle er ikke så gode på å lese eller søke, så jeg forstår godt at noen kan bli lei av alle spørsmål på ting som faktisk ligger (ganske) lett tilgjengelig.

Gammel 09-01-13, 12:01   #29
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Heiheihei, jeg uttalte meg ikke generelt her!

Vi har et lite kontor med få mennesker på, og hadde ikke (og har ikke) behov for intranett. Det var bare at gamlesjefen ønsket så veldig, veldig at han egentlig jobbet for Microsoft.

Skjønte det, jeg bare fjaset.

Han kunne jo hatt et intranett på sin egen maskin, da. Hvis det var så viktig. Så kunne han med alvorlig mine si "Et øyeblikk, jeg skal bare sjekke prosedyrene på Intranettet."

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 12:03   #30
Nå også i farger

Standard

Han kunne jo hatt et intranett på sin egen maskin, da. Hvis det var så viktig. Så kunne han med alvorlig mine si "Et øyeblikk, jeg skal bare sjekke prosedyrene på Intranettet."

Jeg fjaset jeg også, og det tror jeg Mave skjønte.

Gammel 09-01-13, 12:12   #31
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Fnis. Det skjedde.

Gammel 09-01-13, 12:17   #32
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Vi har intranett, og det brukes flittig. Publisering av artikler som vedrører konsernet og vårt lille hjørne, linker til ulike verktøy, diverse felles dokumentasjon, presentasjon av nyansatte og annonsering av bursdager/jubileer. Blant annet.

Gammel 09-01-13, 15:11   #33
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har intranett, og det brukes som inngangsportal til ganske mye informasjon, samt et oversiktsbilde av de siste nyheter og nyttige linker til diverse system. Informasjon som ligger i tilknytning til intranettet er dokumenthåndteringssystemet vårt, hvor vi har alt av interne dokumenter.

Man skal tenke seg godt om før man setter i gang med arbeidet med et intranett, for å være sikker på at man treffer i forhold til hva slags informasjon man skal ha der og hvordan det vil passe sammen med andre interne systemer. Har man for eksempel allerede et dokumenthåndteringssystem vil det være mer naturlig å linke til det for rutinebeskrivelser etc enn å legge det inn i intranettet. Man bør også tenke brukervennlighet i forhold til hvordan man designer første siden, sånn at det i det hele tatt er mulig å finne frem der.

Gammel 09-01-13, 15:22   #34
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Svært vanlig, men det legges ikke ved noen link til hvor man finner det på intranettet. Jeg tror det er ganske vanlig at det er vanskelig å finne frem på intranett. Oppbyggingen har vært litt tilfeldig, for å si det mildt. Og søkefunksjonen elendig hvis du ikke har nøyaktig navn på det du leter etter (og det har man jo sjelden).

Gammel 09-01-13, 23:04   #35
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Nei, ikke der jeg jobber nå.

Der jeg jobbet før hadde vi. Det var... relativt ubrukelig, ettersom sider ble oppdatert, men den gamle forsatt lå der, så snarveier var nå fort ikke til nyeste versjon, og... et salig kaos i versjoner og oppbygging. Sånnsett savner jeg det ikke...

Gammel 09-01-13, 23:10   #36
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Nei, og det er til tider ganske frustrerende, for det ligger alt for mye på nettsidene som egentlig burde vært på intranett, og det er mer krøkkete å finne frem enn det kunne ha vært. Jeg tror det er et prosjekt på trappene nå, så det er håp i sikte. Alt av prosedyrer og slikt ligger på åpent nett nå, det er forsåvidt fint at det er allment tilgjengelig, men litt overflødig og som sagt uoversiktlig.

Gammel 09-01-13, 23:12   #37
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Vi har ikke noe på nett som burde vært internt da. Vi har... vi er ikke en så stor bedrift, selv om vi er spredd i landet er vi nettverksknyttet sammen, så noe intranett har vi ikke, men vi har alt av rutiner, skjema, regler og alt annet man måtte trenge å finne på... vel, det er nå bare der på datamaskinen. (delt, altså)

Gammel 09-01-13, 23:21   #38
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har et intranett. Det er elendig, så det blir et nytt snart.

Har veldig mye informasjon om dette (din problemstilling) og lignende webprosjekter, men har ikke så lyst til å legge det på åpent forum. Send meg en PM om du er superinteressert.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 23:23   #39
Puslingen

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja, det har me. Der ligg infomasjon om produksjonsplan for veka, menyen i kantina, påmelding til trekking av hytta og leilighet i Spania +++. Dette er info som går ut til alle. Og så er det kvalitetsskjema og diverse for avdelingsleiarane.
I grunn er det nok, kan ikkje sei at eg saknar så mykje.

Gammel 10-01-13, 11:54   #40
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vårt er for øvrig basert på Sharepoint. :konstruktiv:
Jeg liker godt MySite-funksjonen, spesielt når folk har lagt inn bilde. Alle brukere har sin egen underside, som blir automatisk lagt inn med navn, stillingtittel, avdeling og telefonnr fra AD (Active Directory, brukerdatabasen). Dermed kan jeg søke på Mann, Pepperkake og få vite at han jobber på bakeriet f.eks.
Mange av de som jobber i stab har vært veldig flinke til å fylle ut prosjekter og den slags de jobber med, slik at det er enkelt å finne ut hvem som driver med hva. Nyttig i en organisasjon med gud vet hvor mange tusen ansatte.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:52.