Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Blomster til vertinnen?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-01-13, 09:00   #61
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Blomster til vertinnen?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Kjøp noen gode Amaroner, for eksempel, riv gjerne litt i. Jeg kan love deg at du aldri mer vil drikke kjip vin. Du kjenner forskjellen. Det er som å spise pommes Anna på Bagatelle versus pommes frites på McDonalds.

Det der gjelder ikke alle. Jeg har smakt på uttalige viner, både billige og dyrere, men jeg syns likevel at det ikke er noe særlig forskjell i smak.

Gammel 15-01-13, 09:02   #62
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjøp noen gode Amaroner, for eksempel, riv gjerne litt i. Jeg kan love deg at du aldri mer vil drikke kjip vin. Du kjenner forskjellen. Det er som å spise pommes Anna på Bagatelle versus pommes frites på McDonalds.

Amarone har jeg drukket mange ganger, og det er gjerne noe slikt jeg gir i gave fordi jeg vet mange liker Amarone-viner, men helt ærlig, jeg kjenner lite forskjell.
Det er mulig det er noe i veien med smaksløkene mine?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-13, 09:33   #63
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Amarone har jeg drukket mange ganger, og det er gjerne noe slikt jeg gir i gave fordi jeg vet mange liker Amarone-viner, men helt ærlig, jeg kjenner lite forskjell.

Det høres jo nesten sånn ut. Jeg liker ikke øl, men jeg smaker da forskjell på ulike typer og kvaliteter likevel! (Jeg har smakt på et utall typer i håp om å endelig se lyset.)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-13, 10:14   #64
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns ikke alle Amaroner er sånn superfantastisk gode. Men noen er det.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-13, 10:18   #65
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg hadde nok tatt med noe til vertsskapet. 500,- i gave til venninne synes jeg er mer enn nok.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-13, 10:39   #66
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Eg syns vertinnegaver er veldig kjekt å få - enten det er vin som eg ikkje likar (kjem alltid til nytte i ein matrett), blomar eller sjokolade. Veldig enkelt sånn.

Dersom eg lånte ut huset mitt for ein annan sin fest, og var delaktig i arrangementet hadde eg kanskje blitt litt overraska over å få vertinnegave, sånn egentlig, men eg hadde reagert positivt. Ein overdådig blomsterbukett hadde eg kanskje syns var litt rart sidan det ikkje var min fest og min fødselsdag. Dersom eg sjølv skulle dra i eit slikt selskap hadde eg kanskje kjøpt litt sjokolade og sagt at dette var til huset, utan å gjere eit stort og synleg poeng ved gaveoverrekkelsen. Det er jo 40-åringen som er den som skal takkast og feirast. På eit vis syns eg sjokolade eller vin er meir nedtona enn blomar, utan at eg kan forklare kvifor.

Gammel 15-01-13, 12:05   #67
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg tenker det like gjerne kan henge sammen med at man ikke er så interessert i vin som at det er feil med smaksløkene.

Gammel 15-01-13, 12:26   #68
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Det høres jo nesten sånn ut. Jeg liker ikke øl, men jeg smaker da forskjell på ulike typer og kvaliteter likevel! (Jeg har smakt på et utall typer i håp om å endelig se lyset.)

Det rare er at jeg smaker forskjell på øl- der har jeg ingen problemer med å plukke ut favoritter. Jeg synes også at det stor forskjell på ferskpresset appelsinjuice og Nen-juice og vanlig Cola og Frist Price-cola, () men når det gjelder rødvin synes jeg gjærsmaken (?) overskygger de andre smakene. Jeg kjenner forskjell på tørr og halvtørr hvitvin også. :sær og rar:

Gammel 15-01-13, 12:52   #69
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jøss. Er du meg?

Jeg kjenner også forskjell på øl. Men alle er fæle. De smaker humle. Jeg har forsøkt å like det, men har slått meg til ro med at det ikke er godt (annet enn i mat) og at det ikke gjør noe, det er jo heller ikke sunt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-13, 12:53   #70
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg syns ikke alle Amaroner er sånn superfantastisk gode. Men noen er det.

Ja, ikke alle.

Gammel 15-01-13, 12:55   #71
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1272
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fatter'n kjøpte masse av den derre morsomme Arts Vitis-vinen til mitt bryllup. Jeg ble skilt syv år etter. Say no more.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-13, 12:57   #72
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Fatter'n kjøpte masse av den derre morsomme Arts Vitis-vinen til mitt bryllup. Jeg ble skilt syv år etter. Say no more.

Så hvis jeg vil sjekke opp (den gifte) verten, så kjøper jeg det?

Gammel 15-01-13, 12:58   #73
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så hvis jeg vil sjekke opp (den gifte) verten, så kjøper jeg det?

Jeg kan tenke meg bedre sjekketriks enn å kjøpe dårlig vin til noen.

Gammel 15-01-13, 12:58   #74
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rødviner kan være himla forskjellige, altså, Rine. Lover.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-13, 13:00   #75
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Kanskje det hadde hjulpet å drikke mer av den gjennom ekteskapet.

Gammel 15-01-13, 13:06   #76
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Kanskje det hadde hjulpet å drikke mer av den gjennom ekteskapet.

Det hadde nok blitt et enda kortere ekteskap, så joda, du har et poeng.

Gammel 15-01-13, 13:17   #77
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:13.