Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Er så lei av å bli korrigert!

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-01-13, 23:06   #81
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er så lei av å bli korrigert!

Opprinnelig lagt inn av bai, her.

Nokon kjem til å komme.

Han eller ho?

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-13, 23:07   #82
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Han eller ho?

Det veit ein ikkje. Nokon.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-13, 23:08   #83
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Tenk at denne tråden no handler om Jon fosse!!!

Gammel 21-01-13, 23:09   #84
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Tenk at denne tråden no handler om Jon fosse!!!

Det er slikt som får meg til å tenke at dette er eit deilig forum!

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-13, 23:12   #85
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lurer på om dere (altså ikke HI) hadde vært litt mer seriøse og respektfulle om ungene hadde hett Vegard, Håkon eller Mathias?

Til HI. Sett broren din på plass og fortell han hvor skapet skal stå. Han kan ikke "overta" et navn etter eget velbefinnende, så minsten får finne seg i å bli kalt lille-Kent, eller copy-Kent om du skal være litt sarkastisk.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-13, 23:15   #86
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Lurer på om dere (altså ikke HI) hadde vært litt mer seriøse og respektfulle om ungene hadde hett Vegard, Håkon eller Mathias?

.

Jeg kan bare snakke for meg selv: Helt klart.

Gammel 21-01-13, 23:21   #87
Joika
Pauset

Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg kan bare snakke for meg selv: Helt klart.

Ok. Får håpe ikke navnene du har valgt til dine barn, blir latterliggjort av andre. Jeg hadde blitt ganske lei meg om det skjedde meg, tror jeg.

Gammel 21-01-13, 23:22   #88
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns denne tråden ble ufin. Og navnemobbing? Voksne folk? (og nå snakker jeg om forumbrukerne her, ikke broren til HI)

Gammel 21-01-13, 23:24   #89
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Ok. Får håpe ikke navnene du har valgt til dine barn, blir latterliggjort av andre. Jeg hadde blitt ganske lei meg om det skjedde meg, tror jeg.

Det har de faktisk blitt. Av en som kalte barnet sitt noe veldig a la Kent. Jeg må si at det ikke gikk inn på meg i det hele tatt.

Jeg har for øvrig hele tiden sagt at jeg ikke tror HI er seriøs, og har for lengst gått over til å snakke om norske dramatikere og nynorsk.

Gammel 21-01-13, 23:25   #90
Joika
Pauset

Standard

Det har de faktisk blitt. Av en som kalte barnet sitt noe veldig a la Kent, faktisk. Jeg må si at det ikke gikk inn på meg i det hele tatt.

Men du mobber ikke folk for navnet deres face to face, gjør du?

Gammel 21-01-13, 23:27   #91
Nyx
Kan tituleres

Nyx sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ikke jeg. Copy-Vegard hadde funket det også. Lille-Vegard og. Det er klart, Vegard er jo ikke et sigarettmerke, heller ikke blir CV initialene til Supermann, så noen av vitsene hadde måttet skrives om.
Og når det er sagt, så håper jeg at HI ikke har tatt det jeg har skrevet som latterliggjøring av navnet på sønnen hennes. Det er mer ment som latterliggjøring av duste-bror som tror at han kan komme og bestemme at noen brått må endre på det de har kalt barnet sitt i fjorten år.

Gammel 21-01-13, 23:28   #92
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Men du mobber ikke folk for navnet deres face to face, gjør du?

Nei, det gjør jeg ikke.
Og hvis den gjengse oppfatning er at HI faktisk er seriøs og ikke et troll, ber jeg om unnskyldning.

Gammel 21-01-13, 23:31   #93
Joika
Pauset

Standard

Nei, det gjør jeg ikke.
Og hvis den gjengse oppfatning er at HI faktisk er seriøs og ikke et troll, ber jeg om unnskyldning.

Jeg aner ikke om det er et troll. Det kan vel hende? Man har vel uansett ikke noe igjen for å oppføre seg som drittunger.

Gammel 21-01-13, 23:32   #94
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg syns denne tråden ble ufin. Og navnemobbing? Voksne folk? (og nå snakker jeg om forumbrukerne her, ikke broren til HI)

Guri, Polyanna. Jeg mente ikke å mobbe noen. Jeg prøvde bare å være morsom, på den teite brorens bekostning. Beklager.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-13, 23:34   #95
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Copy-Kent

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-13, 23:36   #96
Joika
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nyx, her.

Ikke jeg. Copy-Vegard hadde funket det også. Lille-Vegard og. Det er klart, Vegard er jo ikke et sigarettmerke, heller ikke blir CV initialene til Supermann, så noen av vitsene hadde måttet skrives om.
Og når det er sagt, så håper jeg at HI ikke har tatt det jeg har skrevet som latterliggjøring av navnet på sønnen hennes. Det er mer ment som latterliggjøring av duste-bror som tror at han kan komme og bestemme at noen brått må endre på det de har kalt barnet sitt i fjorten år.

Ikke alle innleggene kommer frem som mobbete, i mine øyne. Men flere gjorde det.

Gammel 21-01-13, 23:41   #97
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg mente ikke at fjasingen var navnemobbing, Teo, men innlegg i denne gata her syns jeg er helg over streken:

Samme det. Jeg har ikke ledd så godt (inni meg, man er da på jobb) på lenge på FP. Mest av at et navn som Kent kan skape så mye styr.

Opprinnelig lagt inn av LittLemen, her.

Kall den lille for Sneipen - Kent er da tross alt et sigarettmerke.

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Kent Rune og Kent Mentol, selvsagt.

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Barbie og Kent?!

Og to søsken som kaller barna sine for Kent?!

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Var jeg 14-åringen, så hadde jeg benyttet sjansen til å ta i bruk bare Rune.

Gammel 21-01-13, 23:42   #98
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sønnen min deler et navn med fetteren din, og fetteren er eldst. Sønnen min har navnet i et dobbeltnavn skrevet med bindestrek og fetteren har det som annet fornavn som ikke brukes til daglig. Jeg spurte både min bror og hans eks om dette var greit for dem, og de syntes det var uproblematisk.

Forskjellen ligger i at jeg faktisk spurte, hadde respektert et negativt svar og at jeg ikke på noen måte har bedt den eldre fetteren å gjøre om på bruken av sitt navn.

Gammel 21-01-13, 23:46   #99
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Ellers tror jeg vanligvis ikke deg vil skape noen problemer om to slektninger heter det samme. Som oftest vil det fremgå av sammenhengen hvem man snakker om/til. Selv om jeg må innrømme at det tok litt tid da noen slektninger kalte barnet sitt det samme som meg. Jeg fant meg støtt og stadig tilsnakket i strenge eller jattende ordelag, og kvapp like mye til hver gang noen fortalte meg at jeg skulle slutte å løpe inne, eller at jeg absolutt måtte spise mer brokkoli. Eller om jeg kanskje trengte å gå på do?

Men jeg visste jo hvem de snakket til, når jeg fikk tenkt meg om ett sekund. En av guttene mine er oppkalt etter min far, og det hender en sjelden gang at det oppstår en liten misforståelse, men det er sjelden, og det er uproblemtisk.

Gammel 21-01-13, 23:46   #100
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jo det at broren til HI ber søstera om å endre bruken av namnet til Kent Rune som har blitt kalla Kent i alle år, som er drøyt her, ikkje at to fettarar har liknande namn.

Og kva fjasinga angår, trur eg eg ville responert på same måte på Rine sitt innlegg om korvidt noko(n) var nynorskifisert tvilling til noen, uavhengig av om Kent Rune hadde heitt Vegard Rune eller ikkje.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:19.