Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Er så lei av å bli korrigert!

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-01-13, 23:51   #101
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er så lei av å bli korrigert!

Jon Fosse-fjasingen og zhuzhu pets var vittig. Men de som gikk direkte på navn, ikke i det hele tatt.

Ellers enig i at det er broren som forlanger navnebytte som er tåpelig her. Men tenkte at jeg ville påpeke at man ikke MÅ bruke "lille" eller andre prefikser for å unngå forvirring.

Gammel 21-01-13, 23:52   #102
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, ja, men hvis man følger Olweus sin definisjon, har jeg ikke mobbet. :klamrer seg til halmstrå:
Med mindre det er en ujevnhet i styrkeforholdet mellom erfarne brukere og en nykommer.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-13, 23:57   #103
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er det jo, rine. Se for deg en dialog som lignet denne irl! Der HI prøver seg som ny i gjengen, med et spørsmål.

Gammel 22-01-13, 00:02   #104
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det er det jo, rine. Se for deg en dialog som lignet denne irl! Der HI prøver seg som ny i gjengen, med et spørsmål.

Eg er einig i det, altså.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-13, 00:03   #105
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Domm som jeg er har jeg faktisk ikke oppfattet at noen (nokon) har mobbet navnet, kun onkelen. Når jeg nå ser det i nytt lys vil jeg bare si at jeg ville syntes onkelen var et brød uansett hva navnet var.

Gammel 22-01-13, 00:05   #106
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Polyannaet ville vært helt klart fryktelig ufint, og om det var alle mot en, går det også under mobbedefinisjonen. Her var det noen ufine kommentarer og mange som tok HI seriøst.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-13, 07:58   #107
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Med mindre det er en ujevnhet i styrkeforholdet mellom erfarne brukere og en nykommer.

Det er jo akkurat det det er. Er det ikke dette man liker å kalle kompetansemakt, mon tro?

Og i tillegg er vi mange. Jeg også hadde synes det var leit å få høre at ungene mine hadde grusomme navn, aka oppkalt etter sigaretter.

Gammel 22-01-13, 10:30   #108
anjaro
Nybegynner

Medlem siden: Jan 2013
anjaro kan håpe på forbedringer
Standard

Lillekent

anjaro er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-13, 11:55   #109
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg mente ikke at fjasingen var navnemobbing, Teo, men innlegg i denne gata her syns jeg er helg over streken:

"Og to søsken som kaller barna sine for Kent?! "

Du nevnte innlegget mitt her, og jeg pekeler (og pekeleing er noe jeg kun gjør når jeg fjaser på FP, ikke irl!) fordi jeg synes det virker veldig merkelig at to søsken i det hele tatt gir barna sine det samme navnet, og til og med et navn som er så _uvanlig_ som Kent. Med dette mener jeg å mistenke HI for å trolle, selv om jeg selvsagt kan ta feil. Og så synes jeg du går langt over streken ved å tillegge meg meninger som jeg ikke har, for jeg har ikke ment å mobbe _navnet_.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-13, 12:02   #110
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Helt ærlig, så tror jeg nok dilemmaet i seg selv kan oppstå (søskenbarn med samme navn), men jeg antok i grunn at selve navnet var oppdiktet som usannsynlig eksempel, i anonymitetens tjeneste. Kent er jo et veldig uvanlig navn, så to i samme familie? Og outet på dette lettgjenkjennelige viset? Det er i følge SSB 60 Kent Rune i Norge, og jeg tør vedde på flesteparten ble født på 70-80 tallet, grafen tatt i betraktning.

Gammel 22-01-13, 12:12   #111
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Jeg tenkte også at problemstillingen var reell, men at navnet var oppdiktet for å beholde anonymiteten. Det var iallfall langt mer nærliggende for meg å tenke slik enn å tenke trolling.

Jeg synes forøvrig at FP generelt har en lei tendens til å fjase vekk en hel del nykommeres innlegg. Jeg husker min egen mottagelse her inne med temmelig blandede følelser. Jeg overlevde og ga ikke opp, men jaggu er det ikke mange som har blitt stående med det ene innlegget sitt her og tuslet ut igjen med halen mellom beina. På en måte er det like greit at nye medlemmer får se at FP ikke er som alle andre fora, men samtidig kan denne nykommerskepsisen gå litt for langt i en del tilfeller.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-13, 12:14   #112
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det så uvanlig at to i familien har samme navn? Eller er det slektskapet (at de er fettere) som gjør det så underlig?

Frøkna vår har eksakt likt navn som sin oldemor, som var i live når hun ble født, i 10 år etter hennes fødsel levde oldemor. Vi hadde aldri noen problemer med å skille hvem av dem vi tiltalte. Vi hadde "morsomme" tilnavn når de var i samme rom, enkle "rime-navn", hvilket både den gamle og den yngre syntes var morsomt. Frøkna er også utrolig stolt av sitt navn, mht hvem hun har arvet det i fra. Jeg har også flere venninner hvor navn arves i generasjoner, så jeg skjønner ikke at dette skal være så hinsides. Det jeg oppfatter som hinsides er brorens diktering.

Gammel 22-01-13, 12:16   #113
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lhi-My, her.

Jeg tenkte også at problemstillingen var reell, men at navnet var oppdiktet for å beholde anonymiteten. Det var iallfall langt mer nærliggende for meg å tenke slik enn å tenke trolling.

Jeg synes forøvrig at FP generelt har en lei tendens til å fjase vekk en hel del nykommeres innlegg. Jeg husker min egen mottagelse her inne med temmelig blandede følelser. Jeg overlevde og ga ikke opp, men jaggu er det ikke mange som har blitt stående med det ene innlegget sitt her og tuslet ut igjen med halen mellom beina. På en måte er det like greit at nye medlemmer får se at FP ikke er som alle andre fora, men samtidig kan denne nykommerskepsisen gå litt for langt i en del tilfeller.

Enig med Lhi-My. Vi kan fortsette å være morsomme, men bør bli snillere.

Jeg har vært med å fjåse i denne tråden og ber pent om unnskyldning for det. Jeg lot meg rive litt med og syntes og synes at problemstillingen ble ekstra morsom fordi navnet var spesielt.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-13, 12:16   #114
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Frøkna vår har eksakt likt navn som sin oldemor,

Det har frøkna vår også, og det er slett ikke uvanlig, men at to søsken gir barna sine samme navn, det er da noe helt annet, er det ikke?

Gammel 22-01-13, 12:16   #115
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Vi får virkelig ikke håpe barnet i virkeligheten heter Kim André, for hva skal man da kalle sneipen?

Gammel 22-01-13, 12:20   #116
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Det har frøkna vår også, og det er slett ikke uvanlig, men at to søsken gir barna sine samme navn, det er da noe helt annet, er det ikke?

Dersom dette er ett navn fra en person som har en veldig spesiell/stor betydning for begge parter syntes jeg det er spesielt at en av søsknene skal ha hevd på navnet. :dette er ren spekulasjon, men kan være en realitet:
Hvordan de ønsker å bruke navnet må være den enkelte foresattes valg, da begge velger å benytte seg av det.

Gammel 22-01-13, 12:23   #117
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Standard

Fløyel, jeg svarte ut fra hva jeg har erfart er desidert mest vanlig, selv om jeg er enig i prinsippet ditt. Det er muligens noen uskrevne regler ute og går her?

Gammel 22-01-13, 12:26   #118
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Er det så uvanlig at to i familien har samme navn? Eller er det slektskapet (at de er fettere) som gjør det så underlig?

Frøkna vår har eksakt likt navn som sin oldemor, som var i live når hun ble født, i 10 år etter hennes fødsel levde oldemor. Vi hadde aldri noen problemer med å skille hvem av dem vi tiltalte. Vi hadde "morsomme" tilnavn når de var i samme rom, enkle "rime-navn", hvilket både den gamle og den yngre syntes var morsomt. Frøkna er også utrolig stolt av sitt navn, mht hvem hun har arvet det i fra. Jeg har også flere venninner hvor navn arves i generasjoner, så jeg skjønner ikke at dette skal være så hinsides. Det jeg oppfatter som hinsides er brorens diktering.

Jeg synes det er mer vanlig med samme navn i nedadgående/oppadgående slektslinje. Horisontalt synes jeg det blir mer spesielt. Jeg kan ikke se for meg at søsteren min skulle hatt samme navn på sine barn som jeg har. Det hadde blitt veldig rart.

Gammel 22-01-13, 12:53   #119
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har et lite brukt navn (ingen andre på barne- og ungdomskole som het det samme). Min kusine som ble født 3-4 mnd før meg, har samme fornavn og etternavn. Jeg har også en annen kusine som heter det samme (for- og etternavn). Vi er oppkalt etter eldre slektning, og vi har bare tenkt på dette som noe morsomt og hyggelig. Nå må jeg visst spørre foreldrene mine om dette er vært problematisk for de som brukte navnet før mine foreldre. Kanskje jeg ble kalt Allerallerminsteogheltubetydelige-noen mine første leveår?

Når det gjelder mottakelse av en ny bruker: Jeg synes det er rart å gå inn på et nytt sted (to faktisk siden det også ligger på KG) og ha et "stort problem" (og litt sært problem) som første innlegg. Det blir litt som om man er en gruppe som sitter rundt et bord på en pub og det kommer en helt ukjent bort og legger ut om et problem hun har. Jeg klarer ikke å ta det helt alvorlig og kan bli litt fjasete. Kanskje ingen god egenskap, men sånn må jeg visst innrømme at jeg er.

Gammel 22-01-13, 12:59   #120
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis en av brødrene mine gav en av sine unger det samme navnet som mine unger hadde jeg blitt skikkelig muggen på han. Jeg synes det er helt på trynet å bruke det samme navnet uansett om det er et familienavn eller ikke.

Jeg synes også det er noe spesielt at den ene broren til mannen gav sin sønn det samme mellomnavnet som mannen min heter. Nå bruker ingen av de det mellomnavnet i det daglige, men likevel synes jeg det er spesielt. Det er over 20 år siden han fikk navnet, så det er ikke akkurat noe jeg tenker på lenger. Men det utelukket liksom med en gang at vi kunne bruke det mellomnavnet synes jeg.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:07.