|
|||||||
| Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Er så lei av å bli korrigert!Jon Fosse-fjasingen og zhuzhu pets var vittig. Men de som gikk direkte på navn, ikke i det hele tatt.
|
|
|
#102 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er så lei av å bli korrigert!Ja, ja, men hvis man følger Olweus sin definisjon, har jeg ikke mobbet. :klamrer seg til halmstrå: |
|
|
|
|
|
#103 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Er så lei av å bli korrigert!Det er det jo, rine. Se for deg en dialog som lignet denne irl!
|
|
|
#104 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Er så lei av å bli korrigert!
Eg er einig i det, altså.
|
|
|
|
#105 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
Sv: Er så lei av å bli korrigert!Domm som jeg er har jeg faktisk ikke oppfattet at noen (nokon) har mobbet navnet, kun onkelen. Når jeg nå ser det i nytt lys vil jeg bare si at jeg ville syntes onkelen var et brød uansett hva navnet var.
|
|
|
#106 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Er så lei av å bli korrigert!Polyanna |
|
|
|
|
|
#107 |
|
Leser
|
Det er jo akkurat det det er. Er det ikke dette man liker å kalle kompetansemakt, mon tro?
|
|
|
#108 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Jan 2013
![]() |
Sv: Er så lei av å bli korrigert!Lillekent |
|
|
|
|
|
#109 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
"Og to søsken som kaller barna sine for Kent?! |
|
|
|
|
|
#110 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Er så lei av å bli korrigert!Helt ærlig, så tror jeg nok dilemmaet i seg selv kan oppstå (søskenbarn med samme navn), men jeg antok i grunn at selve navnet var oppdiktet som usannsynlig eksempel, i anonymitetens tjeneste. Kent er jo et veldig uvanlig navn, så to i samme familie? Og outet på dette lettgjenkjennelige viset? Det er i følge SSB 60 Kent Rune i Norge, og jeg tør vedde på flesteparten ble født på 70-80 tallet, grafen tatt i betraktning.
|
|
|
|
#111 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
Sv: Er så lei av å bli korrigert!Jeg tenkte også at problemstillingen var reell, men at navnet var oppdiktet for å beholde anonymiteten. Det var iallfall langt mer nærliggende for meg å tenke slik enn å tenke trolling. |
|
|
|
|
|
#112 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Er så lei av å bli korrigert!Er det så uvanlig at to i familien har samme navn? Eller er det slektskapet (at de er fettere) som gjør det så underlig?
|
|
|
#113 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Enig med Lhi-My. Vi kan fortsette å være morsomme, men bør bli snillere.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#114 |
|
Flawsome
Det har frøkna vår også, og det er slett ikke uvanlig, men at to søsken gir barna sine samme navn, det er da noe helt annet, er det ikke? |
|
|
|
|
|
#115 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
Sv: Er så lei av å bli korrigert!Vi får virkelig ikke håpe barnet i virkeligheten heter Kim André, for hva skal man da kalle sneipen?
|
|
|
#116 |
|
~~~~~~~
|
Dersom dette er ett navn fra en person som har en veldig spesiell/stor betydning for begge parter syntes jeg det er spesielt at en av søsknene skal ha hevd på navnet. :dette er ren spekulasjon, men kan være en realitet:
|
|
|
#117 |
|
Flawsome
Sv: Er så lei av å bli korrigert!Fløyel, jeg svarte ut fra hva jeg har erfart er desidert mest vanlig, selv om jeg er enig i prinsippet ditt. Det er muligens noen uskrevne regler ute og går her? |
|
|
|
|
|
#118 |
|
Personlig pessimist
|
Jeg synes det er mer vanlig med samme navn i nedadgående/oppadgående slektslinje. Horisontalt synes jeg det blir mer spesielt. Jeg kan ikke se for meg at søsteren min skulle hatt samme navn på sine barn som jeg har. Det hadde blitt veldig rart.
|
|
|
|
#119 |
|
This is normal!
|
Sv: Er så lei av å bli korrigert!Jeg har et lite brukt navn (ingen andre på barne- og ungdomskole som het det samme). Min kusine som ble født 3-4 mnd før meg, har samme fornavn og etternavn. Jeg har også en annen kusine som heter det samme (for- og etternavn). Vi er oppkalt etter eldre slektning, og vi har bare tenkt på dette som noe morsomt og hyggelig. Nå må jeg visst spørre foreldrene mine om dette er vært problematisk for de som brukte navnet før mine foreldre. Kanskje jeg ble kalt Allerallerminsteogheltubetydelige-noen mine første leveår?
|
|
|
|
#120 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Er så lei av å bli korrigert!Hvis en av brødrene mine gav en av sine unger det samme navnet som mine unger hadde jeg blitt skikkelig muggen på han. Jeg synes det er helt på trynet å bruke det samme navnet uansett om det er et familienavn eller ikke. |
|
|
|
![]() |
|
|