Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Er så lei av å bli korrigert!

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-01-13, 13:08   #121
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er så lei av å bli korrigert!

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Jeg har et lite brukt navn (ingen andre på barne- og ungdomskole som het det samme). Min kusine som ble født 3-4 mnd før meg, har samme fornavn og etternavn. Jeg har også en annen kusine som heter det samme (for- og etternavn). Vi er oppkalt etter eldre slektning, og vi har bare tenkt på dette som noe morsomt og hyggelig. Nå må jeg visst spørre foreldrene mine om dette er vært problematisk for de som brukte navnet før mine foreldre. Kanskje jeg ble kalt Allerallerminsteogheltubetydelige-noen mine første leveår?

Når det gjelder mottakelse av en ny bruker: Jeg synes det er rart å gå inn på et nytt sted (to faktisk siden det også ligger på KG) og ha et "stort problem" (og litt sært problem) som første innlegg. Det blir litt som om man er en gruppe som sitter rundt et bord på en pub og det kommer en helt ukjent bort og legger ut om et problem hun har. Jeg klarer ikke å ta det helt alvorlig og kan bli litt fjasete. Kanskje ingen god egenskap, men sånn må jeg visst innrømme at jeg er.

Det noen sier her, er viktig. Et forum er jo en sosial arena. Det blir litt som en gang jeg var i damebursdag og en for meg vilt fremmed dame begynte å snakke om samlivsproblemene sine. Jeg ble litt og syntes hele situasjonen ble litt klein. Det var litt sånn "Hei, jeg heter FremmedDame og mannen min er en utro jævla dust".

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-13, 13:12   #122
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Det noen sier her, er viktig. Et forum er jo en sosial arena. Det blir litt som en gang jeg var i damebursdag og en for meg vilt fremmed dame begynte å snakke om samlivsproblemene sine. Jeg ble litt og syntes hele situasjonen ble litt klein. Det var litt sånn "Hei, jeg heter FremmedDame og mannen min er en utro jævla dust".

Mens kanskje de nye føler de kjenner "oss" fordi de har sneket i kulissene en god stund, men vi jo selvfølgelig ikke kjenner de nye.

Broren din er forresten sær HI.

Gammel 22-01-13, 13:15   #123
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg høyner. Da jeg jobbet med barnevern kom vilt fremmede folk bort til meg og fortalte om de forferdeligste ting. "Hei, jeg heter FremmedDame og ble voldtatt av min far".

Jeg omgås nok slemmere folk enn mange her, for i min gjeng ville helt klart de fleste ledd godt og spurt om det var snakk om rød eller grønn Kent.

Jeg er litt med Rine på denne og er også i tvil om HIs ekthet.

Gammel 22-01-13, 13:17   #124
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes navne"humor" er platt og kjedelig og blir fort ufint, og denne tråden var et godt eksempel på det.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-13, 13:42   #125
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror det er vanlig å tenke på forum mer som "et nyttig sted med tilgang på mange mennesker" enn som en vennegruppe rundt et kafebord, altså. (Jeg vet det var jeg som dro analogien først, altså. ). At VI kanskje ofte tenker på oss selv som venner rundt et kafebord er jo ikke noe nykommere kan vite...

Gammel 22-01-13, 13:50   #126
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg tror det er vanlig å tenke på forum mer som "et nyttig sted med tilgang på mange mennesker" enn som en vennegruppe rundt et kafebord, altså. (Jeg vet det var jeg som dro analogien først, altså. ). At VI kanskje ofte tenker på oss selv som venner rundt et kafebord er jo ikke noe nykommere kan vite...

Jeg er enig i dette. De fleste forum jeg har dukket borti har vært fordi jeg har lurt på noe, ikke fordi jeg har hatt lyst på en ny vennekrets. Det er jo absolutt en flott bonus, men jeg tror ikke det er rart å debutere på et forum med et frustrasjonspørsmål.

I stedet for å hoppe på trollfjasing med en gang, kan FPere heller føle seg beæret over at man er det sted man tenker at det er greit å få svar og støtte.

Jeg syns i grunn det er uninteressant om HI er trolling eller ikke, fordi det er en problesmtilling som ikke plager noen. Jeg syns det er viktigere å avsløre trolling som involverer mange mennesker på et følelsesmessig, og kanskje etterhvert økonomisk plan.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-13, 13:54   #127
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Word.

Gammel 22-01-13, 13:56   #128
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg er enig i dette. De fleste forum jeg har dukket borti har vært fordi jeg har lurt på noe, ikke fordi jeg har hatt lyst på en ny vennekrets. Det er jo absolutt en flott bonus, men jeg tror ikke det er rart å debutere på et forum med et frustrasjonspørsmål.

I stedet for å hoppe på trollfjasing med en gang, kan FPere heller føle seg beæret over at man er det sted man tenker at det er greit å få svar og støtte.

Jeg syns i grunn det er uninteressant om HI er trolling eller ikke, fordi det er en problesmtilling som ikke plager noen. Jeg syns det er viktigere å avsløre trolling som involverer mange mennesker på et følelsesmessig, og kanskje etterhvert økonomisk plan.

Takk, Tallullah, der klarte du å sette ord på akkurat det jeg har tenkt gjennom hele denne tråden.

Gammel 22-01-13, 14:31   #129
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Anjaro, jeg vil si beklager for at jeg fjaste i en tråden din. Var aldri meningen å være ufin.

Gammel 22-01-13, 14:47   #130
zinatara
Bør lage seg en tittel selv

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har faktisk søskenbarn med samme fornavn. Begge er oppkallt etter min bestefar. Men der er det den yngste som har dobbeltnavnet og bruker hele navnet til daglig. Så det har aldri vært et problem. Faren til den ene av disse heter også det samme, men han bruker mellomnavnet til daglig.

Men jeg hadde nok reagert dersom et av våre søsken fikk et barn som ble kallt det samme som noen av våre barn og i tillegg hadde krevd at vi tiltalte vårt barn med et mellomnavn vi ikke brukte til daglig.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-13, 14:51   #131
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes ikke man kan stjele navn - altså eier man ikke et navn selv om man har brukt det til sitt barn. Men å forlange at andre skal endre sin navnebruk på sine barn, er selvsagt helt hårreisende. Enten man heter Kent eller Børre eller Storm eller Liam.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-13, 21:57   #132
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

De er tåpelige, uten tvil. Sønnen din heter offisielt Kent Rune, men i praksis heter han da Kent. Og navn på 14-åringer forandrer man ikke. Det er bare én person som kan samtykke til dette. Og det er sønnen din. Hvor maktsyk han enn er, må broren din bare godta det. Jeg tror at han kommer til å oppdage temmelig fort at sønnen blir omtalt som lille-Kent uansett.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-13, 10:22   #133
anjaro
Nybegynner

Medlem siden: Jan 2013
anjaro kan håpe på forbedringer
Standard

Det verste er at min bror prøver å gi inntrykk at det er vi som er de vanskelige som ikke vil bruke dobbeltnavnet , som jo er så fint. "at det må vi jo selvfølgelig benytte!" jabb jabb jabb , når vi treffes. Ikke rart vi ikke treffes så ofte lengre! : /

anjaro er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 22:19   #134
Anuk
Bør lage seg en tittel selv

Anuk sin avatar

Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av anjaro, her.

Det verste er at min bror prøver å gi inntrykk at det er vi som er de vanskelige som ikke vil bruke dobbeltnavnet , som jo er så fint. "at det må vi jo selvfølgelig benytte!" jabb jabb jabb , når vi treffes. Ikke rart vi ikke treffes så ofte lengre! : /

Ja men da er jo saken løst. Det blir ikke "lille Ken", det blir Ken Rune. Hvis han synes det er så fint, så er det jo i praksis ledig

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 22:22   #135
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

:fjernet:

Sist redigert av Madicken : 30-01-13 kl 14:27. Årsak: Juvenilt innlegg
Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:35.