|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: TV2 - fattige barn i Norge
Du har jo fått en haug av eksempler på der det faktisk ikke er mulig å tilrettlegge, hva er det du kveruler for?
|
|
|
#63 |
|
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
Men du skjønner vel at du da framstår som naiv og ignorant for at det finnes andre virkeligheter enn det du personlig har opplevd?
|
|
|
#64 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: TV2 - fattige barn i NorgeVanskelige? Skal de endre restaurantens åpningstider for å tilpasse seg den ene ansatte? Åpne barnehager på oljeplatformene? Endre turnusen til alle, tvinge noen inn i rene kveldsvaktstillinger?
|
|
|
|
#65 |
|
Borte
|
Som mange sier så trenger det ikke være arbeidsgiveren som er vanskelig heller, men rett og slett at det ikke er mulig å tilrettelegge innenfor de rammene arbeidsgiver har for en forsvarlig drift. De færreste arbeidsgivere føler en sosial plikt til å tilrettelegge dersom det ikke er forenelig med en forsvarlig og økonomisk sunn drift av arbeidsplassen. Det skjønner du vel?
|
|
|
#67 |
|
Drømmer
|
Sv: TV2 - fattige barn i NorgeJeg opplevde selv da jeg var alene at det ikke gikk an å tilrettelegge, ikke fordi arbeidsgiver var vanskelig men rett og slett fordi det ikke var mulig når vi kun var to ansatte. |
|
|
|
|
|
#68 |
|
Hvor: østfold
Sv: TV2 - fattige barn i NorgeDet som er kipt er jo at svært mange går rundt i Norge og tror at det er sånn. At det offentlige sikkerhetsnettet er laget slik at "vanlige" folk ikke kommer i vannføre om de blir syke eller har en jobbsituasjon de ikke lenger kan være i. Sikkerhetsnettet skal sikkre et absolutt minimum, luksus som å kunne beholde bil og hus &sånnt det er ikke alltid mulig. Synd det tenker de fleste-"man kunne jo ha valgt andeledes." Iallefall til man sitter der selv. Vi har et av verdens beste sikkerhets nett, men vi har noen krav til tilværelsen som ikke oppfylles av dette. Og det koster "oss" mere i lengden en å la folk ha en reel sjangse i starten, men man må jo være forsiktig slik at det ikke blir behagelig å være sjuk eller i krise
|
|
|
#69 |
|
|
Som eksempel da: |
|
|
|
|
|
#70 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: TV2 - fattige barn i Norgeera: Om man sier opp jobben sin, og deretter har opptil 104 uker med arbeidsledighetstrygd, det er to år det. |
|
|
|
|
|
#71 |
|
|
Sv: TV2 - fattige barn i NorgeOg det gjør NAV. Det er det som i hovedsak er poenget med overgangsstødnad.
|
|
|
|
#72 |
|
Ser lyst på livet
|
Nå kverulerer jeg, |
|
|
|
|
|
#73 |
|
|
Ja, selvsagt. |
|
|
|
|
|
#74 |
|
|
Men nå var det heller ikke samvær og gjennomføring av denne vi diskuterte. Samværet blir gjennomført etter avtalen det selv om det er veldig knotete ift skiftordningen. Sist redigert av m^2 : 25-01-13 kl 14:21. |
|
|
|
|
|
#75 |
|
Må man ha en tittel?
Hvor: Trondheim
I mitt tilfelle så var det snakk om å ikke ønske å legge til rette, fra arbeidsgivers side, for de kunne med største enkelhet fått det til, men som flere her nevner, så er det jo ikke mulig å legge til rette i mange tilfeller. En arbeidsgiver må tenke på firmaets beste, og ikke den enkelte ansattes situasjon, i mange tilfeller
|
|
|
#76 |
|
Personlig pessimist
|
Da er det jo greit med en realitetsorientering. Selvsagt finnes det lite fleksible arbeidsgivere, og arbeidsgivere som ikke kan være fleksible selv om de gjerne vil. Jeg fatter ikke at det kan komme som noe sjokk.
|
|
|
|
#77 |
|
|
Sv: TV2 - fattige barn i NorgeDess mer jeg tenker på dette dess mer forstår jeg ikke hvorfor du ikke klarer å sette deg inn i det |
|
|
|
|
|
#78 |
|
Ringskrømt
|
Sv: TV2 - fattige barn i NorgeDet må vel gå an å ta opp denne saken når man tar utgangspunkt i feilen i systemet? Nettopp at man mister jobben? Som igjen fører til alle problemene familien har/får. annemedes evt. spekulasjoner er neppe så alvorlige at det rettferdiggjør den snipete og ufine behandlingen hun får i retur.
|
|
|
#79 |
|
|
Sv: TV2 - fattige barn i NorgeNei altså, det var ikke meningen å være snipete annemede |
|
|
|
|
|
#80 |
|
Ser lyst på livet
|
Det kommer ikke som et sjokk. |
|