Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Ville du slettet innlegget ditt?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Se resultatene: Ville du slettet tråden?
Jeg ville slettet tråden hvis jeg følte at jeg hadde utlevert for mye 54 54,00%
Jeg ville ikke slettet tråden selv om jeg følte at jeg hadde utlevert for mye 2 2,00%
Jeg ville slettet tråden hvis den ble ubehagelig for meg 7 7,00%
Jeg ville ikke slettet tråden selv om den ble ubehagelig for meg 7 7,00%
Vet ikke 9 9,00%
Jeg ville slettet tråden etter at den hadde dødd ut 13 13,00%
Jeg ville aldri slettet noen tråd 8 8,00%
Deltakere: 100. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-01-13, 14:00   #81
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ville du slettet innlegget ditt?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg utdypet i et nytt innlegg mens du postet linkene. Jeg mener altså ikke at jeg overhodet ikke vil svare på noe som jeg vet ikke blir stående, men at jeg blir irritert over at folk sletter tråder som jeg synes tilhører mange andre enn dem selv - og dessuten at jeg heller vil bruke tid på ting som forblir en del av forumet enn på ting som bare kommer én bestemt bruker til gode og slettes når vedkommende synes det er nok. (Jeg har for eksempel brukt mye tid på å komme med råd og innspill i private blogger, der det er helt klart at bloggeier når som helst kan velge å slette - men jeg vil gjerne at det skal være klart fra starten av om noe er privat eller felles.)

Godt å høre. Og når det gjelder diskusjoner av allmen interesse, er jeg, som du ser i innleggene mine over, enig.

Når det gjelder bloggene, så er det altså ikke alle som har blogg. Jeg henger for eksmepel i noen andre sine blogger, men får ikke til å lage blogg selv. Det er ikke alle som klarer eller ønsker å gjøre sitt privatliv så interessant at de tror andre har intesse av å lese om det. Og for noen er kanskje tersekelen høy for å invitere noen inn i en privat blogg: "hei, har du lyst til å lese masse om mitt privatliv på min ikke spesielt festlige måte å skrive på?" Liksom. For disse av oss er det fint å kunne bruk M2, men M2 er blitt så stort at det ikke er helt trygt likevel, derfor sletter i hvert fall jeg det mest utleverende, men altså ikke midt i en diskusjon (i den grad jeg noen gang har lagd en så spennende tråd).

Det er mange velformulerte mennesker her på fp som liker å være synlige og som lett skriver gode innlegg om mange slags emner, men så finnes det mange som bruker forumet på en annen måte. De lærer, innhent råd og tips, drister seg til å mene noe i en diskusjon i ny og ne, men får fort bakoversveis og klump i magen hvis de skriver noe som får oppmerksomhet og motbør og til og med en rød prikk. Jeg fikk mye motbør i en diskusjon tidlig i min forumkarriere som jeg ikke var forberedt på. Jeg husker fortsatt noen av kommentarene, og det tok lang tid før jeg klaret å ytre noen mening igjen. Nå er jeg forhåpentligvis mer herdet. Poenget mitt er at selv om det er dumt når morsomme diskusjoner forsvinner, så går det jo an å godta at vi har forskjellige terskler for hva som er greit å ha liggende og ikke.

Gammel 31-01-13, 14:07   #82
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Poenget mitt er at selv om det er dumt når morsomme diskusjoner forsvinner, så går det jo an å godta at vi har forskjellige terskler for hva som er greit å ha liggende og ikke.

Klart. Samtidig som folk som gjerne vil ha slettet tråder, gjerne kan bli litt flinkere til å tenke på fellesskapet også, og vurdere om det finnes andre løsninger enn full sletting av absolutt hele tråden midt i en livlig meningsutveksling. Vi moderatorer er som regel ganske greie å be om sånne løsninger, altså.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-13, 14:09   #83
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Når det gjelder bloggene, så er det altså ikke alle som har blogg. Jeg henger for eksmepel i noen andre sine blogger, men får ikke til å lage blogg selv. Det er ikke alle som klarer eller ønsker å gjøre sitt privatliv så interessant at de tror andre har intesse av å lese om det.

Neida, det vet jeg - det var ikke ment som en oppfordring, det var bare et eksempel på at jeg fint kan legge tid og omtanke i et svar selv om jeg vet at den jeg svarer kan komme til å slette tråden (eller blogginnlegget) senere.

Gammel 31-01-13, 15:01   #84
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Må dere tenke så innmari før dere poster, da, og er det en aktivitet dere skrur av eller på utifra hvor lenge dere tror en tråd vil leve?

Gammel 31-01-13, 15:03   #85
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Må dere tenke så innmari før dere poster, da, og er det en aktivitet dere skrur av eller på utifra hvor lenge dere tror en tråd vil leve?

Noen ganger tenker jeg før jeg poster. Det varierer selvsagt hvor mye. Men det andre spørsmålet ditt skjønte jeg ikke.

Gammel 31-01-13, 15:05   #86
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dere snakker om å legge ned arbeid i svarene, noe dere ikke er villige til å gjøre hvis tråden blir slettet etter kort tid, og da lurer jeg på hvilket arbeid dere mener. Tenkearbeid? Googlearbeid? Men mest av alt var det fjas.

Gammel 31-01-13, 15:30   #87
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Dere snakker om å legge ned arbeid i svarene, noe dere ikke er villige til å gjøre hvis tråden blir slettet etter kort tid, og da lurer jeg på hvilket arbeid dere mener. Tenkearbeid? Googlearbeid? Men mest av alt var det fjas.

Fjas er helt greit. Men for å svare, siden du spør: Det er klart det ligger "arbeid" bak, og da mener jeg både tenke- og skrivearbeid, hvis man skal skrive et godt og gjennomtenkt innlegg. Kanskje googlearbeid eller lignende også, hvis det trengs fakta. Men mest tenkte jeg på arbeid med å tenke gjennom hva folk spør om og hva jeg mener, og med å formulere meg så godt jeg kan.

Og hva jeg gidder har ikke nødvendigvis noe med varigheten på tråden å gjøre. Men hvis jeg f.eks. blir irritert på en bruker fordi jeg opplever at han eller hun ikke gidder lese det jeg skriver, så er det mindre sjanse for at jeg gidder svare brukeren skikkelig ved en senere anledning. Og litt tilsvarende, hvis jeg opplever at en bruker sletter gode diskusjoner uten det jeg synes er en god grunn, så blir jeg irritert, og det gjør at det er mindre sjanse for at jeg vil være med på å lage en god diskusjon sammen med vedkommende senere.

Gammel 31-01-13, 15:44   #88
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Ok, skjønner. Jeg anser ikke å svare på innlegg og tråder som arbeid, så da reagerer jeg sikkert litt annerledes enn dere når tråder ender opp med å bli slettet. Det er ikke noe problem for meg, jeg svarer like bra eller dårlig, helt uavhengig av hva som skjer etterpå. Jeg tar for meg tema og tråder jeg interesser meg for, og svarer etter beste evne med kunnskapen eller erfaringen jeg sitter med. Om tråden slettes når den er lagt død, betyr ikke'no, at den slettes mens jeg skriver eller før den er ferdig, har jeg derimot problemer med, men ikke fordi jeg anser mine svar som oppslagsverk andre kan dra nytte av senere, men fordi det er interessant det som skjer akkurat nå.

Gammel 31-01-13, 15:47   #89
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Jeg ser ikke mine svar som "oppslagsverk" jeg heller, altså.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:07.