Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Klassereise

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-02-13, 21:42   #10
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Klassereise

Interessant artikkel.

Jeg har ikke reist så mye. Det var bøker og kunst og politikk og utdannelse langt tilbake til besteforeldre på begge sider. Farfar var flyveleder og morfar havnesjef. Pappa tok høyskoleutdannelse når jeg var ungdom og vi hadde dårlig råd, men vi hadde aviser, lånte bøker på biblioteket og det var bestandig stort fokus på utdanning. Mannen min har reist litt mer da familien hans er fiskere og bønder, men de var det også mye politisk engasjement (SP) og bøker og kultur. V har begge høyere utdannelse og gode jobber, så barna våre har materielt sett mer enn vi hadde som barn, så vi er nok godt plassert i middelklassen.

Jeg husker engang jeg var hos frisøren og vi begynte å snakke om utdannelse, og hun sa hun ikke hadde råd til å ta studielån for å utdanne seg. Hun fokusert bare på gjelden, og ikke på hvilke muligheter hun hadde til flere valgmuligheter i arbeidsmarkedet/økt lønn senere etc.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:13.