Sv: Har "mammabloggere" definisjonsmakt rundt hva som er "barnas beste"?
Opprinnelig lagt inn av nokon, her.
Eg måtte tenke på denne tråden, då eg søkte litt på nett og leita etter ein ny måte å knyte elastisk sjal på (Ungen er blitt for stor til nyfødt-måten). Eg kom over eit forum med ein enormt lang diskusjon om riktig og galt bæretøy, og folk var nærmast religiøse i retorikken. Den eine gruppa hadde sverga evig truskap til BabyBjörn og den andre gruppa gjekk aktivt inn for å frelse dei frå BabyBjörn-djevelen og omvende dei til den gode sida. Eller noko slikt.
Dette er det ene feltet jeg kan bli frelsende på, for jeg synes det ene valget er hårreisende. Dette er den kampsaken jeg har valgt å plage andre med, noe de sikkert finner utrolig irriterende.
Heldigvis er det ikke så mange som prøver å presse på meg sine kampsaker, om man da ser bort i fra de som synes man kan kjøre med ungene dårlig sikret, gi de så mye sukker de vil, la de grine seg i søvn og sånne håpløse ting jeg ikke bruker energi på å høre etter en gang. Det er vel blitt slik at enten skal man gjøre alt korrekt eller så skal man skryte av å tenke selv (gjøre det stikk motsatte av korrekt).