|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Librocubicularist
|
Sv: (Spin-off): Menn i rosa-Shabby-chic-hjemEg synest det er viktig å ha ein heim ein sjølv kan trivst i. Vi har lenge budd i eit oppussingskaos, og har hatt midlertidig møblering, dei siste åra. I fjor vinter blei stova ferdig og vi har brukt eit heilt år på å finne fram til møblene vi skal ha i stova. Vi har klare tankar om korleis vi skal ha det og kva vi liker, synest er fint og kva vi synest er funksjonelt. Og vi meiner nok begge at funksjonelt går over fint, sjølv om eg innimellom har lagt ned veto mot funksjonelle løysningar som er direkte uestetiske.
|
|
|
|
#62 |
|
flisespikker
|
Sv: (Spin-off): Menn i rosa-Shabby-chic-hjemHos oss er det mannen som har de sterkeste meningene om interiør, og siden han har sikrere smak enn meg (i tillegg til krassere meninger
Veldig god beskrivelse.
|
|
|
#63 |
|
Librocubicularist
|
Sv: (Spin-off): Menn i rosa-Shabby-chic-hjem
Ja. Slikt reagerer eg og veldig sterkt på. Eg tenker at innredning skal vere kompromisser og at alle som bur i ein heim skal kjenne at dei har ein plass å drive med sitt.
|
|
|
|
#64 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: (Spin-off): Menn i rosa-Shabby-chic-hjemMen dere må jo linke til noen av disse bloggene Heidi nevner da! Jeg blir nysgjerrig. |
|
|
|
|
|
#65 |
|
This is normal!
|
Nå er ikke jeg så begeistret for shabby chic og sikkert preget av det, men jeg synes ikke det er en stil som passer i sveitservillaer. Småslitt hvitt/grått interiør ville aldri sluppet inn i en sveitservilla da de hadde sin "storhetstid".
|
|
|
|
#66 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: (Spin-off): Menn i rosa-Shabby-chic-hjemMen helt alvorlig: om bare ikke huset vårt er direkte upraktisk innredet, så bryr mannen min seg virkelig ikke om utseendet på møblene.
|
|
|
|
#67 |
|
Har bakt søte kaker
|
Det er jeg enig i og jeg skrev ikke at shabby stil passet til sveitservilla.
|
|
|
#68 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: (Spin-off): Menn i rosa-Shabby-chic-hjemNå liker jeg hverken rosa eller shabby chic, men selv om mannen min nok er noe mindre interessert i interiør enn jeg er (og jeg er ikke spesielt interessert heller) kunne det ikke ramlet meg inn å velge en stil han ikke likte eller ikke kunne føle seg hjemme i, på samme måte som jeg ikke ville likt om han trumfet gjennom svart kjøkkeninnredning, mørk skinnsofa eller noe annet jeg ikke liker.
|
|
|
#69 |
|
|
Sv: (Spin-off): Menn i rosa-Shabby-chic-hjemJeg har en mann med sterke meninger om interiør og stil, heldigvis sammenfaller de stort sett med mine. Vi blir begge ganske sterkt påvirket av det som er rundt oss, og jeg hadde ikke satt pris på om han hadde bøllet gjennom beslutninger jeg ikke likte, på samme måte som jeg heller ikke vil innrede med noe som skjærer ham i øynene. |
|
|
|
|
|
#70 |
|
Men først, kaffe!
Tror du er inne på kjernen her. Det er en hobby, og jeg ser ikke bort i fra at menn kan trives like godt i slike hjem. Hvorfor skal det være galt med en rosa vegg om man hadde rosa støvler som femåring? Når går grensen for å like rosa? Jeg liker det ikke selv, men malte en vegg med fargen da yngste ønsket seg det som fireåring. Deretter var det en blå periode og nå er veggen brun. At man ikke liker stilen får nå være så, men at det er å tråkke på partneren eller barna blir litt voldsomt å påstå. All den tid vi ikke vet hva de snakker om i heimen, eller hvordan mannen stiller seg til fruens interiørhobby. Det finnes en god del damer som blåser i interiør, det ville overraske meg om det ikke også finnes en god del menn. |
|
|
|
|
|
#71 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Probelemt er jo ikke rosa. Problemet er uttalelser i blogger der man helt tydelig fremstiller seg som den som bestemmer alt på interiørfronten og proklamerer at "mannen blir sikkert sur, men det får så være". Og de er femtredende nettopp hos "veldig shabby, ikke så chick"-gjengen. Og det tror jeg faktisk er fordi denne stilen er så feminin.
|
|
|
#72 |
|
Men først, kaffe!
Ok, jeg hadde ikke sett det. Men når jeg leste så syntes jeg å forstå det var stilen som var for feminin, og at det var problemet.
|
|
|
|
|
|
#73 |
|
Snikende tiger
|
Sv: (Spin-off): Menn i rosa-Shabby-chic-hjemJeg tror Forskeren hadde blitt sur om jeg plutselig hadde kommet hjem med en lysekrone til 15.000. Ikke nødvendigvis fordi han ikke likte lysekrona. Men pga prisen. Jeg ville aldri funnet på å gjøre noe sånt, men poenget mitt er at det er kanskje ikke stilen de ville blitt sur for, men pengebruken? Ikke at det kanskje er så voldsomt mye bedre egentlig.
|
|
|
#74 |
|
|
Sv: (Spin-off): Menn i rosa-Shabby-chic-hjemMan må gi og ta i et bofellesskap. Heldigvis har mannen og jeg nogenlunde lik interiørsmak. Men da han absolutt ville ha STORT tv, fikk han det kun dersom jeg fikk STOR bokhylle.
|
|
|
#75 |
|
Men først, kaffe!
Sv: (Spin-off): Menn i rosa-Shabby-chic-hjemVi diskutere mange ting på en gang her nå. |
|
|
|
|
|
#76 |
|
This is normal!
|
Så satte du den store bokhylla foran den store TVen?
|
|
|
|
#77 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: (Spin-off): Menn i rosa-Shabby-chic-hjemLederhosen gjør seg i en sveitservilla. |
|
|
|
|
|
#78 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Sv: (Spin-off): Menn i rosa-Shabby-chic-hjemDet ER jeg som er mest interessert i interiør og bruker penger på det, og mannen som bygger og maler hehe. Men huset er ikke Shabby Chic, det er retro/moderne/natur. Jeg imøteser den nye Charter Chic med interesse.
|
|
|
#79 |
|
Har bakt søte kaker
|
Nei, du mener tyrolerhus.
|
![]() |
|