Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

(Spin-off): Menn i rosa-Shabby-chic-hjem

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-02-13, 11:44   #61
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: (Spin-off): Menn i rosa-Shabby-chic-hjem

Eg synest det er viktig å ha ein heim ein sjølv kan trivst i. Vi har lenge budd i eit oppussingskaos, og har hatt midlertidig møblering, dei siste åra. I fjor vinter blei stova ferdig og vi har brukt eit heilt år på å finne fram til møblene vi skal ha i stova. Vi har klare tankar om korleis vi skal ha det og kva vi liker, synest er fint og kva vi synest er funksjonelt. Og vi meiner nok begge at funksjonelt går over fint, sjølv om eg innimellom har lagt ned veto mot funksjonelle løysningar som er direkte uestetiske.

Vi kjøper mykje brukt, på finn og på loppemarked, men det er delvis fordi møbler er dyrt, delvis fordi folk sel mykje som fint kan gjenbrukast og delvis fordi vi ikkje har funne det vi har hatt lyst på i møbelbutikkane. Nå som vi nyleg har bestilt sofabord og spisebord, nytt i møbelbutikk, har vi gått for modellar vi synest er både praktiske og trivelege. Eg gleder meg til å få kasta ut det gamle, vaklevorne spisebordet vi har arva av foreldra mine, som ei midlertidig løysning og få ei heilheitleg innredning i stova. Vi har vald å kombinere kvite veggar med fargar på veggane og trivst med å ikkje ha det heilt kvitt rundt oss.

Men når eg ser meg rundt, ser eg minst ti gode grunnar til å ikkje interiørblogge, bare frå sofakroken...

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-13, 11:45   #62
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hos oss er det mannen som har de sterkeste meningene om interiør, og siden han har sikrere smak enn meg (i tillegg til krassere meninger ), får han stort sett bestemme. Men selvsagt er jeg med på avgjørelsene, og vi kjøper ikke f.eks. en sofa som jeg ikke liker å sitte i. Mesteparten av avgjørelsene gjøres ellers på "funksjonelt" grunnlag - hvordan innrede slik at det blir plass til flest mulig bøker og film, og slik at jeg har et sted å sitte med laptopen, og slik at det blir best mulig lyd av høyttalerne og best mulig forutsetninger for å se film, det er mye viktigere enn om en av oss hadde hatt estetisk begrunnede motforestillinger mot "bokhyller i stuen", "store høyttalere" eller "stor TV".

Jeg har flere ganger reagert på uttalelser i blogger og på forum som tilsier at kvinnen i huset (for det er vanligvis kvinnen) åpenbart mener at de har rett til å bestemme alt om hvordan ting skal se ut og innredes hjemme, og at det i høyden er litt underholdende om mann eller barn har andre ønsker. Og da tenker jeg ikke på ting som "bestemmer fargen på gardiner når mannen faktisk ikke bryr seg", men mer på "gir blaffen i at mannen egentlig kunne tenke seg å ha mulighet til å høre på musikk i sin egen stue".

Opprinnelig lagt inn av Garbella, her.

Ingen Scabbystil hos noen av oss.

Veldig god beskrivelse.

Gammel 13-02-13, 11:49   #63
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

(...)
Jeg har flere ganger reagert på uttalelser i blogger og på forum som tilsier at kvinnen i huset (for det er vanligvis kvinnen) åpenbart mener at de har rett til å bestemme alt om hvordan ting skal se ut og innredes hjemme, og at det i høyden er litt underholdende om mann eller barn har andre ønsker. Og da tenker jeg ikke på ting som "bestemmer fargen på gardiner når mannen faktisk ikke bryr seg", men mer på "gir blaffen i at mannen egentlig kunne tenke seg å ha mulighet til å høre på musikk i sin egen stue".

Ja. Slikt reagerer eg og veldig sterkt på. Eg tenker at innredning skal vere kompromisser og at alle som bur i ein heim skal kjenne at dei har ein plass å drive med sitt.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-13, 11:51   #64
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men dere må jo linke til noen av disse bloggene Heidi nevner da! Jeg blir nysgjerrig.
Stilen på bildene i artikkelen derimot synes jeg er å se veldig mange steder i blogglandia nå. Alle kjøper seg Eamsstoler, maler grått/ betong samt drar inn ei gammal trerot for tiden. Også et lammeskinn da selvsagt. Man må fylle på med lammeskinn.

Vi flyttet inn i huset vårt for fem år siden, i begynnelsen var det hvitt og strøkent, nå er det mer tegninger, ting og tang og full kræsj rent stilmessig. Et par runder med arvemøbler på toppen, så var vi der. Men det er vårt hjem, jeg har ikke tid eller lyst til å endre det. Jeg trives hjemme, det er det viktigste nu for tiden. Mannen må forresten finne seg i en del tradisjonell kvinnesysselaktivitet i både stue og kjøkken. Jeg har en lei tendens til å dra syprosjekter og strikke prosjekter utover store områder når jeg er inne i en kreativ periode. Men han har jo treningsgreiene sine. Vi har feks smørestall i gangen, og en bod som er fungerende vinkjeller med alt det innebærer. Nesten så jeg burde lagt ut bilder faktisk.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-13, 11:56   #65
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Elles enig med Kokosbolle og andre som seier at interiør og eksteriør må ha samanheng. Shabby chic syns eg faktisk er heilt ok i ein sveitservilla.

Nå er ikke jeg så begeistret for shabby chic og sikkert preget av det, men jeg synes ikke det er en stil som passer i sveitservillaer. Småslitt hvitt/grått interiør ville aldri sluppet inn i en sveitservilla da de hadde sin "storhetstid".

Nå mener jeg ikke at alle må innrede huset slik det var opprinnelig altså, og jeg synes en kul lampe designet på 70-tallet kan gjøre seg i en sveitservilla. Men jeg ville gjort mye mer spennende ting i en sveitservilla enn å gjennomføre shabby chicstilen.

Og jeg har veldig lyst til å se utedoen til pøbelsara!

Gammel 13-02-13, 11:57   #66
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men helt alvorlig: om bare ikke huset vårt er direkte upraktisk innredet, så bryr mannen min seg virkelig ikke om utseendet på møblene.

Gammel 13-02-13, 12:33   #67
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Nå er ikke jeg så begeistret for shabby chic og sikkert preget av det, men jeg synes ikke det er en stil som passer i sveitservillaer. Småslitt hvitt/grått interiør ville aldri sluppet inn i en sveitservilla da de hadde sin "storhetstid".

Nå mener jeg ikke at alle må innrede huset slik det var opprinnelig altså, og jeg synes en kul lampe designet på 70-tallet kan gjøre seg i en sveitservilla. Men jeg ville gjort mye mer spennende ting i en sveitservilla enn å gjennomføre shabby chicstilen.

Og jeg har veldig lyst til å se utedoen til pøbelsara!

Det er jeg enig i og jeg skrev ikke at shabby stil passet til sveitservilla.

Jeg blir bare overrasket når jeg ser i bloggene hvor mye tid og energi folk legger i å få det helt til fingerspissene gjennomført den ene eller andre stilen innvendig, også harmonerer det overhodet ikke med eksteriøret. Menmen, alle må få gjøre som de vil for min del. :raus:

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-13, 12:49   #68
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Nå liker jeg hverken rosa eller shabby chic, men selv om mannen min nok er noe mindre interessert i interiør enn jeg er (og jeg er ikke spesielt interessert heller) kunne det ikke ramlet meg inn å velge en stil han ikke likte eller ikke kunne føle seg hjemme i, på samme måte som jeg ikke ville likt om han trumfet gjennom svart kjøkkeninnredning, mørk skinnsofa eller noe annet jeg ikke liker.
Jeg har også stusset over at mange hjem ser utpreget feminine ut og jeg har
vanskelig for å tro at det i absolutt alle disse bor en mann som overhodet ikke bryr seg om interiør. Jeg innrømmer at jeg tror at det i veldig mange tilfeller er kona som trumfer gjennom sin smak, rett og slett.

Gammel 13-02-13, 12:54   #69
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har en mann med sterke meninger om interiør og stil, heldigvis sammenfaller de stort sett med mine. Vi blir begge ganske sterkt påvirket av det som er rundt oss, og jeg hadde ikke satt pris på om han hadde bøllet gjennom beslutninger jeg ikke likte, på samme måte som jeg heller ikke vil innrede med noe som skjærer ham i øynene.

Vi synes vel også begge at hvis det ikke er funksjonell design er det heller ikke spesielt god design, og vil så klart innrede etter bruksområdet til de forskjellige sonene i hjemmet, slik at det harmonerer med alle familiemedlemmers behov.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-13, 14:02   #70
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Jeg tror nemlig at for mange av bloggerne så handler det om ren hobby, og det har jeg større forståelse for enn de som bare henter side 5 i Brunstadkatalogen. Jeg følger mange av bloggene og da mest fordi det er så mange kreative og flinke damer som lager blogger om hvordan man kan gjøre ting selv, sy, gjenbruke, male og masse ting som er lurt og inspirerende.

Når det er sagt så syns jeg det virker lite sannsynlig, om enn med noen unntak, at disse bloggehjemmennene er umælende tøfler som mistrives i blonder og kråkesølv. Jeg syns problemstillingen virker litt oppkonstruert.

Jeg kan forøvrig ikke fordra den rene shabby-stilen, men det syns jeg er underordnet diskusjonen.

Tror du er inne på kjernen her. Det er en hobby, og jeg ser ikke bort i fra at menn kan trives like godt i slike hjem. Hvorfor skal det være galt med en rosa vegg om man hadde rosa støvler som femåring? Når går grensen for å like rosa? Jeg liker det ikke selv, men malte en vegg med fargen da yngste ønsket seg det som fireåring. Deretter var det en blå periode og nå er veggen brun. At man ikke liker stilen får nå være så, men at det er å tråkke på partneren eller barna blir litt voldsomt å påstå. All den tid vi ikke vet hva de snakker om i heimen, eller hvordan mannen stiller seg til fruens interiørhobby. Det finnes en god del damer som blåser i interiør, det ville overraske meg om det ikke også finnes en god del menn.

Gammel 13-02-13, 14:13   #71
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Tror du er inne på kjernen her. Det er en hobby, og jeg ser ikke bort i fra at menn kan trives like godt i slike hjem. Hvorfor skal det være galt med en rosa vegg om man hadde rosa støvler som femåring? Når går grensen for å like rosa? Jeg liker det ikke selv, men malte en vegg med fargen da yngste ønsket seg det som fireåring. Deretter var det en blå periode og nå er veggen brun. At man ikke liker stilen får nå være så, men at det er å tråkke på partneren eller barna blir litt voldsomt å påstå. All den tid vi ikke vet hva de snakker om i heimen, eller hvordan mannen stiller seg til fruens interiørhobby. Det finnes en god del damer som blåser i interiør, det ville overraske meg om det ikke også finnes en god del menn.

Probelemt er jo ikke rosa. Problemet er uttalelser i blogger der man helt tydelig fremstiller seg som den som bestemmer alt på interiørfronten og proklamerer at "mannen blir sikkert sur, men det får så være". Og de er femtredende nettopp hos "veldig shabby, ikke så chick"-gjengen. Og det tror jeg faktisk er fordi denne stilen er så feminin.
Jeg synes det er rart å overkjøre den andre parten når det er snakk om felles hjem. Hos de som har menn som ikke bryr seg, hadde vel ikke mannen giddet å bli sur heller?

Gammel 13-02-13, 14:20   #72
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Probelemt er jo ikke rosa. Problemet er uttalelser i blogger der man helt tydelig fremstiller seg som den som bestemmer alt på interiørfronten og proklamerer at "mannen blir sikkert sur, men det får så være". Og de er femtredende nettopp hos "veldig shabby, ikke så chick"-gjengen. Og det tror jeg faktisk er fordi denne stilen er så feminin.
Jeg synes det er rart å overkjøre den andre parten når det er snakk om felles hjem. Hos de som har menn som ikke bryr seg, hadde vel ikke mannen giddet å bli sur heller?

Ok, jeg hadde ikke sett det. Men når jeg leste så syntes jeg å forstå det var stilen som var for feminin, og at det var problemet.
Som dette sakset fra HI:

Sitat:

I noen av dem er det umulig å se for seg en stor, voksen mann sette seg til rette i sofaen uten at det ser ut som om han har tatt på seg rosa strutteskjørt.

Gammel 13-02-13, 14:21   #73
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg tror Forskeren hadde blitt sur om jeg plutselig hadde kommet hjem med en lysekrone til 15.000. Ikke nødvendigvis fordi han ikke likte lysekrona. Men pga prisen. Jeg ville aldri funnet på å gjøre noe sånt, men poenget mitt er at det er kanskje ikke stilen de ville blitt sur for, men pengebruken? Ikke at det kanskje er så voldsomt mye bedre egentlig.

Gammel 13-02-13, 14:22   #74
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man må gi og ta i et bofellesskap. Heldigvis har mannen og jeg nogenlunde lik interiørsmak. Men da han absolutt ville ha STORT tv, fikk han det kun dersom jeg fikk STOR bokhylle.

Gammel 13-02-13, 14:23   #75
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Standard

Vi diskutere mange ting på en gang her nå.

Gammel 13-02-13, 14:23   #76
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Man må gi og ta i et bofellesskap. Heldigvis har mannen og jeg nogenlunde lik interiørsmak. Men da han absolutt ville ha STORT tv, fikk han det kun dersom jeg fikk STOR bokhylle.

Så satte du den store bokhylla foran den store TVen?

Gammel 13-02-13, 14:25   #77
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Lederhosen gjør seg i en sveitservilla.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-13, 14:27   #78
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Det ER jeg som er mest interessert i interiør og bruker penger på det, og mannen som bygger og maler hehe. Men huset er ikke Shabby Chic, det er retro/moderne/natur. Jeg imøteser den nye Charter Chic med interesse.

Jeg kan også se for meg menn i rosa tyllskjørt i enkelte hus

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-13, 14:33   #79
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Lederhosen gjør seg i en sveitservilla.

Nei, du mener tyrolerhus.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-13, 14:33   #80
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Så satte du den store bokhylla foran den store TVen?

Jeg driver da ikke med slik ekstrem risikosport!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:31.