|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Jordbærpiken
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ettåringer stresset av barnehage (tv ikveld)
Det er nok vanskelig, spesielt hvis det er en del vikarer inne på avdelingen. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
maler
|
Det burde ikke være lov med ustabilt miljø rundt ettåringer synes jeg. Jeg så jo for meg vår barnehage der det er de samme fire som jobber nå som da jeg var i barnehagealder. Det er kanskje ikke alle vikarer som er så interessert i barn heller.
|
|
|
#23 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Ettåringer stresset av barnehage (tv ikveld)Det er viktig forskning. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Skrev i full fart, har ikke lest linken...
|
|
|
#25 |
|
Jordbærpiken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er ikke unormalt at det er 3 vikarer og en fast ansatt inne på småbarnsavdeling. Det har jeg sett ofte, dessverre. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
med mange baller i lufta
|
Sv: Ettåringer stresset av barnehage (tv ikveld)Veldig viktig forskning!
|
|
|
#27 |
|
|
Men hvordan skal man få til det da Katta? |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Ettåringer stresset av barnehage (tv ikveld)Ja, det er lenge siden fokuset burde vært flyttet fra kvantitet til kvalitet i barnehagene. Vi som foreldre må stille større krav til barnehagehverdagen, og ikke bare være fornøyde med å få plass.
|
|
|
|
#30 |
|
maler
|
Sv: Ettåringer stresset av barnehage (tv ikveld)Jeg vet ikke hvordan man rent teknisk skal få det til. De får det til der jeg har minsten min. Det er de samme fire dag ut og dag inn, jeg tror knapt de har sett en vikar. Dvs jo, det har de, men da er det kjente ansikter fra staben ellers og det har aldri vært mer enn en i gangen. Jeg tror ikke de har mer enn 80% pedagogressurs, men akkurat for ettåringene tror jeg nok det er minst like viktig at det er stabilitet.
|
|
|
#31 |
|
maler
|
Sv: Ettåringer stresset av barnehage (tv ikveld)Og for ordens skyld: Jeg hadde plutten i den samme avdelingen i 2 år før minsten begynte der, så jeg har ikke 2 mnd erfaring med den.
|
|
|
#32 |
|
Er frisk!
|
Sv: Ettåringer stresset av barnehage (tv ikveld)Hos oss er det også de samme tre hver eneste dag, jeg tror ikke de har hatt en dag sykefravær siden Lillebror begynte der for to år siden. Lillebror stortriveshel og har gjort det hele tiden. Heldigvis.
|
|
|
|
#34 |
|
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ettåringer stresset av barnehage (tv ikveld)Jeg jobber på småbarnsbase med 30 barn, og 10 voksne. Generelt lite sykefravær, bortsett fra i perioder med influensa og magevirus som rota og norovirus. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ettåringer stresset av barnehage (tv ikveld)Heia full barnehagedekning. Stapp i høyden, sett inn dispensasjoner til krampa tar oss. Det er mange barnehager som har 18 småbarn på fem voksne (i praksis tre, fordi to er konstant syke). Jeg blir mektig amper av at kvaliteten settes laaangt bakerst i køen. Barn på samlebånd er ikke uvanlig i barnehagehverdagen. Vikarer for vikarer, mange barn med spesielle behov.. Det er rart at små barn blir stresset ja
|
|
|
#36 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ettåringer stresset av barnehage (tv ikveld)Ettåringer har ingenting i barnehage å gjøre. En liten familiebarnehage med maks fem barn-kanskje, samlebånd- og burhøns-barnehager med 18 barn på en avdeling, aldri i livet. Og nei, jeg tror i liten grad det "kommer an på ettåringen." Så viktig har aldri pensjonspoengene og likestillingen vært for meg at jeg har sendt en baby i barnehagen. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Sv: Ettåringer stresset av barnehage (tv ikveld)Jeg tror det kommer alt an på hvordan man organiserer dagen for barna, og det er ikke bare bare å skulle være hjemme med barna heller. De færreste har råd til det i dag der man må betale to millioner for en leilighet på 40 kvadrat. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Oi..... Det var då voldsomt bastant sagt!
|
|
|
#39 |
|
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Sv: Ettåringer stresset av barnehage (tv ikveld)Jeg mener at det nå er på tide å ta skikkelig grep for at barnehagen skal bli den burde være. Små barn i smågrupper med god bemanning. Det er det eneste som er forsvarlig! Jeg ble sur når arbeiderpartiet la ut målsettingen for barnehagesektoren her om dagen der det sto at de arbeidet for at en bemanningsnorm skulle være på plass innen 2020. ARE THEY F***** KIDDING ME!?
(2005) (2010) (2012) Sist redigert av Meissa : 14-02-13 kl 00:05. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Ettåringer stresset av barnehage (tv ikveld)Har ikke lest hele tråden, eller sett dokumentaren(skal se den). |
|
|
|
![]() |
|
|