|
|||||||
| Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#181 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Kjerringsko - hva er det?Og så er det noe med hvem som bruker det rett og slett. Jeg har en venninne som ikke bryr seg noe om hva hun tar på seg egentlig. Stort sett lite sminke, store gensere kjøpt på Fretex og en gammel posete bukse. Allikevel ser hun fullstendig smashing og veldig chic ut. Hadde jeg hatt på meg det samme i min str så hadde jeg sett helt forferdelig ut. Hun ser liksom kul ut uansett hva hun har på seg. Nå er jeg ganske langt unna å være en elegant danser som det hun er, men allikevel. |
|
|
|
|
|
#182 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kjerringsko - hva er det?
Nettopp. Jeg så akkurat et bilde av meg selv i et antrekk jeg godt kunne hatt på meg på den tiden jeg absolutt var kul nok på Blindern. Med tjue kilo ekstra, så jeg nå mest ut som en slags bag-lady,
|
|
|
#183 |
|
godtemonster
Og for å følge opp: Når jeg tenker meg om, har jeg vel alltid hatt en angst for å kle meg for voksent og har assosiert det med "tantete" - eller kjerringaktig. Jeg var av den freakete svartkledde typen i yngre år, mislikte å bruke penger på klær og fant heller kule ting på loppemarked og bruktbutikker. For meg var (og er det til dels fortsatt) det tantete å ha innesko på jobb, ha med sko i veska når man skal på middag til venner, bruke drakt og høyhæla sko, ha forskjellige vesker til ulike antrekk osv. Jeg føler meg veldig mye mer vel i converse og dr martens-lignende sko enn i høye hæler og blanke støvletter. Nå må jeg vel imidlertid se i øynene at jeg unektelig er i tante- og til og med bestemoralder og bør tenke nytt om kategoriseringene mine.
|
|
|
#184 |
|
Ingen tittel
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Go for it! |
|
|
|
|
|
#185 |
|
Princess Skids and Scars
|
Mens jeg synes Boden er tantete. |
|
|
|
|
|
#187 |
|
Glamorøs
|
Sv: Kjerringsko - hva er det?Jeg leste en artikkel i et engelsk blad hvor Boden ble karakterisert som kjerringklær.
|
|
|
#189 |
|
Princess Skids and Scars
|
Selv engelskmenn mener det er kjerringklær ja, det sier litt. |
|
|
|
|
|
#190 |
|
Borte
|
Ikke sant. Noen har det bare helt naturlig i seg å se smashing ut. Andre må være mer gjennomtenkte og noen får det bare tålelig til uansett. Jeg tror at det handler mer om sånt enn om hvorvidt det noe galt eller kjerringaktig med selve klærne/skoen.
|
|
|
#191 |
|
godtemonster
Det var nettopp det som var poenget mitt. Jeg forsøker å godta at jeg faktisk er i tante-kjerring-alderen og har fått hjelp av Boden til å kle meg deretter.
|
|
|
#192 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Kjerringsko - hva er det?Jeg var innom en butikk i dag og der var det ei dame som så eldre ut enn meg (mulig hun ikke var det, altså) som kjøpte joggesko med hæl, riktignok fra I. Marant, men åkke som.
|
|
|
#193 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Kanskje hun kjøpte til barnebarnet sitt. |
|
|
|
|
|
#194 |
|
audio, video, disco
Sv: Kjerringsko - hva er det?Jeg synes også at Boden er litt vel "voksent", for å si det forsiktig, men enkelte plagg ser veldig fine ut, uten at jeg noen gang har vurdert å kjøpe noe der.
|
|
|
#195 |
|
audio, video, disco
Hun gikk rundt med skoene, så jeg tviler.
|
|
|
#196 |
|
Fortynnet
|
Sv: Kjerringsko - hva er det?Boden har noen helt reddsomme mønster og fargekombinasjoner på endel av klærne. Jeg kan godt forstå at butikken har litt tante/kjerringstempel. Fant ikke de mest talende eksemplene nå, men for eksempel sånt som denne: Sist redigert av Filifjonka : 19-02-13 kl 16:31. |
|
|
|
|
|
#197 |
|
-o-o-o-o-o-
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Stavanger
![]() |
Det er ikke helt umulig da, kom over denne fine nettsjappa her en dag, Carmakoma, syns de hadde mye fint. Asos.com har også en del i større størrelser, som har både fasong og form. Mye av det Carmakoma har er litt "ungt" i stilen, men det er jo mulig å finne fine basisplagg her som kan kombineres med andre ting, syns de hadde mye fint på salget også. |
|
|
|
|
|
#198 |
|
-o-o-o-o-o-
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Stavanger
![]() |
Sv: Kjerringsko - hva er det?Ja, og så denne artikkelen: |
|
|
|
|
|
#199 |
|
godtemonster
Sv: Kjerringsko - hva er det?Der var det virkelig ikke et eneste plagg jeg kunne tenke meg.
|
|
|
#200 |
|
godtemonster
Nei, not my cup of tea, og i mitt hode hadde jeg sett mer tantete ut i alt det er bilde av der enn det jeg gjør i for eksempel denne fine Boden-kjolen min:
|
![]() |
|
|