Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Pusse tennene? (Når gjør man det?)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-02-13, 13:34   #101
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pusse tennene? (Når gjør man det?)

Jeg brekker meg av tannbørste i munnen med en gang jeg har stått opp, så her pusses det etter frokost.

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-02-13, 13:35   #102
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Nei, så klart det ikke finnes fasit. Men det gjelder mye i grunn.
Men meg bekjent er det en «fasit» blant tannleger hva som er best for tennene iallefall?

Jo, men mye her gikk jo på at det var så ekkelt å ikke pusse før frokost.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-13, 13:41   #103
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jo, men mye her gikk jo på at det var så ekkelt å ikke pusse før frokost.

Ja, og det er klart det er individuelt.
Som så mye annet som defineres som ekkelt.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-13, 14:03   #104
eka
Grubler.

eka sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
eka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Etter frokost.

Gammel 23-02-13, 17:43   #105
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det fascinerer meg at folk synes dette er noe det burde finnes en norm for.

Jeg synes helt klart vi trenger en FP-standard på dette .

Gammel 23-02-13, 17:49   #106
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pusser etter frokost, ellers smaker jo appelsinjuicen høgg. Har ikke noe ekkel smak i munnen om morgenen, sånn for å understreke hvordan jeg holder ut. Tenker at det er ekkelt at noen kan ha så vond smak i munnen om morgenen at de MÅ pusse tennene....
Neida, jeg tenker ikke det.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-13, 20:14   #107
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Pusser etter frokost, ellers smaker jo appelsinjuicen høgg. Har ikke noe ekkel smak i munnen om morgenen, sånn for å understreke hvordan jeg holder ut. Tenker at det er ekkelt at noen kan ha så vond smak i munnen om morgenen at de MÅ pusse tennene....
Neida, jeg tenker ikke det.

Så merkelig. Jeg trodde de aller fleste hadde dårlig ånde om morgenen, men fp'ere skiller seg ut når det gjelder dette også. Men at det skal være ekkelt at noen har det, har jeg problemer med å forstå.

Gammel 23-02-13, 20:19   #108
Joika
Pauset

Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Så merkelig. Jeg trodde de aller fleste hadde dårlig ånde om morgenen, men fp'ere skiller seg ut når det gjelder dette også. Men at det skal være ekkelt at noen har det, har jeg problemer med å forstå.

Det siste var bare fjas.

Jeg har ikke verre ånde når jeg står opp enn at et glass vann gjør at alt føles normalt. Kanskje jeg går rundt med ekstremt dårlig ånde hele tiden? Hm? Hm? Hvem vet?

Gammel 23-02-13, 20:23   #109
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det siste var bare fjas.

Jeg har ikke verre ånde når jeg står opp enn at et glass vann gjør at alt føles normalt. Kanskje jeg går rundt med ekstremt dårlig ånde hele tiden? Hm? Hm? Hvem vet?

Jeg tror det er ganske normalt å ha dårlig ånde om morgenen, jeg kjenner det ikke alltid selv, heller, men jeg vet jeg har det, og pusser derfor tennene med en gang siden jeg har nærkontakt med ungene om morgenen (bøyer meg ned og tar på strømpebukse og den slags).

Gammel 23-02-13, 20:25   #110
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Kanskje jeg går rundt med ekstremt dårlig ånde hele tiden? Hm? Hm? Hvem vet?

All den tid det faktisk går rundt endel folk med dårlig ånde, sannsynligvis uten å vite om det, så kan det jo hende.

Gammel 23-02-13, 20:30   #111
Joika
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

All den tid det faktisk går rundt endel folk med dårlig ånde, sannsynligvis uten å vite om det, så kan det jo hende.

Jeg tror ikke det egentlig. Har tross alt fått gode tilbakemeldinger fra div mannfolk opp igjennom årene. (Det hørtes IKKE "løs på tråden" ut da...). Man er vel bare forskjellig.. både i hvilken grad man får dårlig ånde og i hvilken grad man opplever dårlig ånde som ille.

Gammel 23-02-13, 20:33   #112
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min egen ånde skal jeg ikke uttale meg om, men jeg reagerer i alle fall ikke på at mann og barn ikke pusser tenner før etter frokost.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-13, 20:52   #113
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg rekker ikke å spise før jobb, så jeg pusser dem før. Blir ofte slik i helgene også. Resten av familien pusser etter frokost.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-13, 21:00   #114
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Siden jeg som oftest ikke spiser frokost før jeg er på jobb så pusser jeg når jeg står opp.

I helgene pusser jeg etter frokost, stort sett. Tannkrem setter ekkel smak på frokosten.

Jeg tror det grøvste av dårlig ånde forsvinner når man spiser eller drikker, i hvert fall gjør de det hos barna, merker jeg.

Gammel 23-02-13, 21:28   #115
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pusser tenner etter frokost. Vil ha bort alle evnt. matrester før jeg drar på jobb. I helger også pusser jeg etter frokost. Eneste unntakene er når jeg har vært på fest kvelden før, da pusses det som det første jeg gjør når jeg står opp. Drikker aldri juice til frokost.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-13, 22:19   #116
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Men dere som pusser før mat, pusser dere etterpå også?

For hvordan får man ellers vekk brødsmuler/matrester og lukten av makrell-i-tomat eller leverpostei?? Fysj...

Gammel 23-02-13, 22:27   #117
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Brødsmulene forsvinner med vannet jeg drikker til maten, ånden forsvinner av tyggis eller frisk.

Gammel 23-02-13, 23:15   #118
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

For hvordan får man ellers vekk brødsmuler/matrester og lukten av makrell-i-tomat eller leverpostei?? Fysj...

Pusser du tenner etter hvert måltid?

Gammel 24-02-13, 01:28   #119
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Varier. Om jeg spiser frokost på vei til jobb (som oftest) så pusser jeg før frokost, siden jeg ikke går rundt med tannbørste og tannkrem i veska. Om jeg har fri så spiser jeg som regel frokost før jeg pusser. Jeg plages ikke av min egen ånde og får ingen klager av familiemedlemmer heller, og jeg kjenner heller ingenting fra dem, så enten så har vi ikke dårlig ånde eller så eier jeg ikke luktesans! Eller det er ikke sant, når jeg levde på lavkarbokosthold og var i ketose, da var det ingen problemer å kjenne den dårlige ånden, så da har jeg vel blomsterånde til vanlig da og normal luktesans.

Gammel 24-02-13, 02:20   #120
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Pusser du tenner etter hvert måltid?

Lurer jeg også på om du gjør, jeg pusser ikke tennene etter hvert måltid i hvert fall, og har ikke problemer med mat mellom tenna. Går fint an å skylle munnen litt. Går du rundt med salat og skinkebiter mellom tenna etter å ha spist?
Jeg har forresten alltid en boks Frisk i veska, så jeg kan ta en slik om jeg kjenner litt dårlig smak i munnen på jobb eller andre steder.

Jeg liker å gjøre meg helt ferdig oppe på badet om morgenen før jeg slukker alt lyset ovenpå og går ned. Gidder ikke gå opp igjen for å pusse tenner etterpå. :lat: Dessuten er det best for tennene om man pusser dem før frokost.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:27.