Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Flørtende kvinner er selv skyld i voldtekt (Aftenbladet)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-04-07, 09:54   #7
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Flørtende kvinner er selv skyld i voldtekt (Aftenbladet)

Jeg har i grunnen bare sett overskriften, men jeg tror det kan henge sammen med måten det blir spurt på.

Jeg tviler på at de har spurt mennene om de selv kan tenke seg å voldta en kvinne som flørter. Derimot har de sikkert spurt om de anser at en kvinne som flørter kan ha lagt opp til noe som endte som voldtekt.

Og helt ærlig, spør du meg, så tror jeg også at en del kvinner faktisk legger opp til ting, bevisst eller ubevisst, for så å få panikk når situasjonen kommer ut av kontroll.

Jeg har sett dem. De drikker alt for mye, kler seg alt for utfordrende, klistrer seg tett til fremmede menn, er "partygirls", og så plutselig blir mannen litt klåfingra og innpåsliten, og da kan reaksjonen være ganske uforutsigbar.

Jeg mener at også kvinner har ansvar for sitt eget liv. Man må tenke seg om, både i forhold til hvilket inntrykk man gir, og hvem man blir med hjem. Det er klart at grensen mellom voldtekt og en kvinne som angrer i ettertid noen ganger kan være diffus. Hun mumler kanskje "nei..." men er med på leken. Er det voldtekt? Eller kanskje hun ikke sier noe men bare tenker "nei". Eller kanskje hun er helt med, men dagen etter angrer hun og tenker på mannen hun er gift med, og da er det lettere å skrike voldtekt enn å si at man har vært dum, for noen.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:27.